Διατίθεται στις παραλλαγές εξοπλισμού Profi και Profi+ και διαθέτει έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα με τρεις εξαιρετικά αποδοτικές λειτουργίες κίνησης και μέγιστη ισχύ έως 90 hp.
Το φθινόπωρο εξελίσσεται συναρπαστικά για τη Fendt, η οποία κυκλοφόρησε την ηλεκτρική έκδοση της ναυαρχίδας των ειδικών τρακτέρ της, το e107 Vario
Ένας από τους φιναλίστ στην κατηγορία «Utility» του διαγωνισμού «Τρακτέρ της Χρονιάς 2025», το e107 Vario διαθέτει διαστάσεις ανάλογες με αυτές του Fendt 200 Vario, έτσι με εξωτερικό πλάτος 2,16 μέτρα και ύψος από 2,64 μέτρα (με στάνταρ ελαστικά).
Ο συνδυασμός των συμπαγών διαστάσεων, του κιβωτίου ταχυτήτων Fendt Vario και της λειτουργίας χωρίς καυσαέρια στο χωράφι, το καθιστά ένα εξαιρετικά ευέλικτο όχημα, κατάλληλο για εργασίες στο χωράφι, στην κηπευτική (σε θερμοκήπια), αλλά και στην κτηνοτροφία σε στάβλους, καθώς χάρη στη βιώσιμη κίνησή του ούτε οι άνθρωποι ούτε τα ζώα εκτίθενται σε καυσαέρια.
Το νέο ηλεκτρικό τρακτέρ της Fendt είναι επίσης έτοιμο εργοστασιακά για χρήση με μια μεγάλη ποικιλία εργαλείων, καθιστώντας το ιδανικό όχημα για δημοτικές, ασφάλτινες ή χαλικόστρωτες εργασίες.
Fendt e107 Vario, το σύστημα κίνησης
Διαθέσιμο σε εκδόσεις εξοπλισμού Profi και Profi+, το e107 Vario, nomen omen, διατίθεται με τη ναυαρχίδα της Fendt, το σύστημα κίνησης Vario. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας ισχυρός ηλεκτροκινητήρας, η ισχύς του οποίου αξιοποιείται πλήρως χάρη σε τρεις εξαιρετικά αποδοτικές λειτουργίες οδήγησης. Το μέγιστο εύρος ισχύος είναι, σύμφωνα με το πρότυπο ECE R85, 50 kW (68 hp) στη λειτουργία Eco.
Στη λειτουργία Dynamic είναι διαθέσιμα έως και 55 kW (75 hp), ενώ ως μέγιστη ισχύς το μηχάνημα μπορεί να αποδώσει για λίγο έως και 66 kW (90 hp) στη λειτουργία Dynamic+. Η μέγιστη ροπή των 347 Nm εγγυάται βέλτιστη ελκτική δύναμη και δυναμική αίσθηση οδήγησης.
Με χωρητικότητα μπαταρίας 100 kWh, αυτό το τρακτέρ επιτυγχάνει χρόνο λειτουργίας περίπου 4 έως 7 ώρες κατά τη διάρκεια εργασιών μερικού φορτίου, όπως η μηχανική διαχείριση ζιζανίων ή η φύτευση. Οι εφαρμογές με βαρύ φορτίο, όπως με ρυμουλκούμενο για μεταφορά, μειώνουν το χρόνο λειτουργίας.
Για τη φόρτιση, ο ελκυστήρας είναι εξοπλισμένος με υποδοχή CCS2 και είναι συμβατός με εμπορικά Wallboxes ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης. Αυτό συμβαίνει επειδή, όπως λέει η Fendt, τα αγροκτήματα και οι δήμοι δεν διαθέτουν ακόμη εκτεταμένη υποδομή με πρίζες ταχείας φόρτισης DC (Supercharger).
Η πρίζα τύπου 2 επιτρέπει τη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος έως 22 kW. Το Fendt e107 Vario μπορεί επίσης να φορτιστεί μέσω της ευρέως χρησιμοποιούμενης βιομηχανικής πρίζας 32 A σε συνδυασμό με έναν κινητό φορτιστή 22 kW.
Έτοιμο για το μέλλον, μπορεί να εξοπλιστεί με βύσμα CCS για γρήγορη φόρτιση DC και μπορεί να επωφεληθεί από ισχύ φόρτισης έως και 80 kW.
Η μπαταρία επαναφορτίζεται από το 20 έως το 80 % της χωρητικότητάς της σε περίπου 45 λεπτά. Ο κατασκευαστής με έδρα το Marktoberdorf θα λανσάρει το e107 Vario με ένα σετ καλωδίων ταχείας φόρτισης 22 kW, συμπεριλαμβανομένου του επιτοίχιου βραχίονα, μέσω του τμήματος AGCO Parts.
Το καλώδιο φόρτισης είναι εξοπλισμένο με προσαρμογείς για 16 και 32 A, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διαφορετικές αρχικές συνθήκες. Διατίθεται επίσης ένα πλαίσιο τοίχου με δυνατότητα φόρτισης με το σήμα της Fendt. Το ενσωματωμένο λογισμικό επιτρέπει τη φόρτιση με 11 ή 22 kW.
Ευρεία γκάμα εξοπλισμού
Προαιρετικά, η σειρά Fendt e100 Vario μπορεί να εξοπλιστεί στάνταρ με τον εμπρόσθιο φορτωτή Fendt Cargo 3X65. Ο σχεδιασμός της καμπίνας Fendt Comfort Cab είναι βελτιστοποιημένος για χρήση με εμπρόσθιο φορτωτή.
Το τζάμι οροφής του Fendt e100 Vario παρέχει την καλύτερη ορατότητα, με γωνία θέασης 100°. Αυτό διευκολύνει την εκτέλεση εργασιών εμπρόσθιου φορτωτή σε ύψος, όπως η αποθήκευση δεμάτων. Το προαιρετικό χειριστήριο 3L-joystick μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για τον χειρισμό του εμπρόσθιου φορτωτή με ενσωματωμένη λειτουργία αλλαγής κατεύθυνσης, καθιστώντας περιττή τη χειροκίνητη παρέμβαση.
Το Fendt e107 V Vario είναι στάνταρ εξοπλισμένο με ελαστικά 340/70R24 για τον μπροστινό άξονα και 480/70R30 για τον πίσω άξονα. Η Fendt και η Trelleborg ανέπτυξαν από κοινού το ελαστικό TM1 Eco Power ειδικά για αυτή τη σειρά.
Κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης, το ενδιαφέρον επικεντρώθηκε στην αλληλεπίδραση μεταξύ επιδόσεων και ενεργειακής απόδοσης, και πάνω από το 65% των εξαρτημάτων προέρχονται από ανανεώσιμες πηγές. Τα ελαστικά έχουν ιδιαίτερα χαμηλή αντίσταση κύλισης για την εξοικονόμηση ενέργειας και συνεπώς την παράταση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας.
Το Fendt e107 Vario μπορεί να παραγγελθεί από αυτό το φθινόπωρο και θα παράγεται στο εργοστάσιο του Marktoberdorf της Γερμανίας από το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Εκτός από τις πιλοτικές αγορές της Γερμανίας, της Νορβηγίας και της Ολλανδίας, θα προστεθούν και άλλες: Αυστρία, Ελβετία, Δανία, Σουηδία, Ισπανία και, τέλος, Ιταλία.