Ενημερωτικές ημερίδες Farm Inc για τον αγροτικό τομέα

Με ενθουσιασμό υποδέχθηκαν την δωρεάν, διαδικτυακή πλατφόρμα εκπαίδευσης και κατάρτισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου Farm inc., περισσότεροι από 300 συμμετέχοντες (αγρότες, εκπρόσωποι αγροτικών ενώσεων, επιχειρηματίες του αγροτικού τομέα, εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, φορείς χάραξης πολιτικής, κ.ά.) σε 21 πιλοτικά εργαστήρια που διεξήχθησαν στην Ελλάδα, Ιταλία και Λετονία, επισφραγίζοντας την επικαιρότητα και χρησιμότητα της. Το εκπαιδευτικό υλικό αποτελείται από 6 ενότητες (Τι είναι το μάρκετινγκ;, Ένα καλό σχέδιο μάρκετινγκ, Λαϊκές αγορές, Ποιότητα, Η Δύναμη του Εμπορικού Σήματος, Πωλήσεις στο εξωτερικό) με ιδιαίτερη έμφαση στο μάρκετινγκ, branding και τη διεθνοποίηση αγροτικών προϊόντων, σε 5 γλώσσες (Ελληνικά, Αγγλικά, Γαλλικά, Ιταλικά, Λετονικά).

Η πλατφόρμα οριστικοποιείται, σύμφωνα με τις προτάσεις των συμμετεχόντων και η τελική της μορφή θα παρουσιαστεί σε ενημερωτικές ημερίδες και συζητήσεις στην Αθήνα (16 Σεπτεμβρίου) και τον Αγιάννη Κυνουρίας (26 Σεπτεμβρίου). Οι εταίροι του έργου απευθύνουν ανοικτή πρόσκληση δωρεάν συμμετοχής σε παραγωγούς, εκπροσώπους αγροτικών ενώσεων και συνεταιρισμών, επιχειρηματίες του αγροτικού τομέα, αλλά και εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης που ασχολούνται με τις προοπτικές του αγροτικού κλάδου. 
 

Για την συμμετοχή σας παρακαλούμε επικοινωνήστε:
Ημερίδα Αθήνας: 16 Σεπτεμβρίου 2015, 18:00, Ελληνοαμερικανική Ένωση (κα Γεωργία Δέδε), τηλ. 2103680006, e-mail: gdede@hau.gr
Ημερίδα Αγιάννη:  26 Σεπτεμβρίου 2015, Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε. (κα Χριστίνα Φρέντζου), τηλ. 2106772129, e-mail: frentzou@militos.org 

Ποιοτικά στοιχεία πιλοτικών εκπαιδεύσεων στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκαν από την Ελληνοαμερικανική Ένωση και τη Μίλητος Συμβουλευτική Α.Ε. 10 πιλοτικά εργαστήρια σε διάφορες περιοχές της χώρας (Αθήνα, Μενίδι, Λάρισα, Νέα Μουδανιά Χαλκιδικής, Έδεσσα) με συμμετοχή 134 παραγωγών, εκπροσώπων αγροτικών ενώσεων και συνεταιρισμών, εκπαιδευτών επαγγελματικής εκπαίδευσης και επαγγελματιών του μάρκετινγκ.

Πραγματοποιήθηκαν, παράλληλα, επισκέψεις σε βέλτιστες πρακτικές μάρκετινγκ και branding αγροτικών προϊόντων στο Κτήμα Συγγρού σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Γεωπονικών Επιστημών (Αθήνα), εκπρόσωποι του οποίου ξενάγησαν τους συμμετέχοντες στο Κτήμα, και στον Αγροτικό Συνεταιρισμό «ΘΕΣγάλα-ΠΙΕς» (Λάρισα), εκπρόσωποι του οποίου παρουσίασαν τον Αυτόματο Πωλητή Φρέσκου Γάλακτος. Η ενεργός συμμετοχή, παρά τη δύσκολη περίοδο συγκομιδής και καλλιέργειας και κάτω από δύσκολες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, προσθέτει στην αξία και τη δυναμική της πλατφόρμας στο εγγύς μέλλον.

Οι 7 στους 10 συμμετέχοντες δραστηριοποιούνται άμεσα στον αγροτικό τομέα, ενώ ποσοστό 16,7% ήταν ειδικοί σε θέματα μάρκετινγκ και 9% φορείς και εκπαιδευτές ΕΕΚ. Ποσοστό 40,4% των συμμετεχόντων εμφανίζονται μάλιστα με περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρία στον τομέα. Το σύνολο των συμμετεχόντων εξέφρασαν ικανοποίηση για το εκπαιδευτικό υλικό (94%: «εξαιρετικό» ή «πολύ καλό»), με όλους ανεξαιρέτως (100%) να δηλώνουν ότι θα το σύστηναν και σε άλλους αγρότες. Ειδικότερα, χαρακτήρισαν την πλατφόρμα «φιλική προς το χρήστη», «ενδιαφέρουσα», «εύκολη στην πλοήγηση», «ευχάριστη», και επιδοκίμασαν την συνδυαστική προσέγγιση θεωρίας και πρακτικών παραδειγμάτων, με μελέτες περιπτώσεων και οπτικοακουστικό υλικό, διευκολύνοντας, έτσι, την ενασχόληση των εκπαιδευόμενων και την κατανόησή του. Το 99% δήλωσε πρόθυμο να εφαρμόσει τις αρχές του branding στην επιχείρησή του. Τέλος, αν και οι εξαγωγές δεν φάνηκε να αποτελούν προτεραιότητα για πολλούς συμμετέχοντες, οι περισσότεροι εκδήλωσαν ενδιαφέρον να μάθουν περισσότερα για τη διεθνοποίηση, βρήκαν το υλικό χρήσιμο οδηγό για μελλοντική αναφορά, ενώ 90,1% είναι πρόθυμο να εφαρμόσει στρατηγικές και εργαλεία για εξαγωγές στην επιχείρησή του.