Όλο το υλικό βασίζεται σε περιβαλλοντικές μελέτες και έχει επικεντρωθεί κυρίως στη θαλάσσια ρύπανση, χρησιμοποιώντας σενάρια για εμφάνιση πετρελαιοκηλίδων και επιπλεόντων αντικειμένων.
Εκπαιδευτική ημερίδα και παρουσίαση νέων εκπαιδευτικών και ηλεκτρονικών εργαλείων, για την προστασία από τη θαλάσσια ρύπανση και γενικότερα τη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης, θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Πέμπτη στις 8.30 το βράδυ στο Αμφιθέατρο «Γιώργος Λιάνης» του ΙΤΕ.
Στην ημερίδα θα παρουσιαστούν τα ηλεκτρονικά εργαλεία και το διδακτικό υλικό που έχουν αναπτυχθεί, με σκοπό την ενσωμάτωσή τους σε σχολεία από εκπαιδευτικούς για την ευαισθητοποίηση των μαθητών αλλά και την ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης ως προς τη θαλάσσια ρύπανση.
Για το έργο αυτό έχουν συνεργαστεί επιστήμονες από τρεις κλάδους: Οι εκπαιδευτικοί έχουν διαμορφώσει τη διδακτική ύλη και το υλικό, τα οποία «ζωντανεύουν» μέσα από το ηλεκτρονικό παιχνίδι και τα εργαλεία που έχουν αναπτυχθεί από επιστήμονες του Ινστιτούτου Πληροφορικής του ΙΤΕ, ενώ στο σύνολό του στηρίζεται σε επιστημονικά στοιχεία και μελέτες από επιστήμονες ειδικούς σε θέματα θαλάσσιας και παράκτιας ρύπανσης.
Η ημερίδα απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς, αλλά είναι ανοιχτή και σε κάθε άλλο ενδιαφερόμενο.
Όλο το υλικό βασίζεται σε περιβαλλοντικές μελέτες και έχει επικεντρωθεί κυρίως στη θαλάσσια ρύπανση, χρησιμοποιώντας σενάρια για εμφάνιση πετρελαιοκηλίδων και επιπλεόντων αντικειμένων. Επίσης στηρίζεται σε αναγνωρισμένες παιδαγωγικές μεθόδους και απαιτήσεις, προκειμένου για την ευαισθητοποίηση των μαθητών και τη διαμόρφωση της κριτικής τους σκέψης μέσα από το παιχνίδι κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στο πλαίσιο του χρηματοδοτούμενου από το Erasmus+ έργου «Διαμόρφωση κριτικής σκέψης σε θέματα θαλάσσιας ρύπανσης στα σχολεία με τη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών», το οποίο ξεκίνησε την 1η Δεκεμβρίου 2017.
Το έργο στοχεύει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων μέσα από διερευνητική μάθηση και δημιουργικές δραστηριότητες. Σε αυτό το πλαίσιο, τόσο η εκπαίδευση και οι γνώσεις, όσο και το πολύπλευρο περιεχόμενο και τα εργαλεία έχουν διαμορφωθεί ώστε να μπορούν να απευθύνονται σε διαφορετικά επίπεδα και τύπους εκμάθησης και να διευκολύνεται ο εκπαιδευτικός στόχος, λαμβάνοντας υπόψη τα ενδιαφέροντα, τους σκοπούς και τις προτιμήσεις των μαθητών. Οι διάφορες δραστηριότητες και τα ηλεκτρονικά εργαλεία υποστηρίζουν τον ελεύθερο πειραματισμό, τη δημιουργία καινοτόμου περιεχομένου και αντικειμένων μέσα από την κριτική σκέψη, την εκπαιδευτική πρακτική και την εκπαίδευση μέσα από το παιχνίδι.