Η πανδημία και η οικονομική κρίση υποχρεώνουν τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναθεωρήσουν τον προγραμματισμό τους.
Οι έρευνες των επιτελείων και των ειδικών ομάδων επεξεργασίας των μελλοντικών προγραμμάτων και δράσεων καθορίζουν τις νέες τάσεις που θα επικρατήσουν στη κάθε μάρκα για να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες από τη νέα οικονομική πραγματικότητα και να ανταπεξέλθουν στις νέες ανάγκες των καταναλωτών.
Μια από τις σημαντικότερες ενέργειες που θα επηρεάσει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και κυρίως τους κατασκευαστές πολυτελών αυτοκινήτων είναι η απόφαση της Daimler να αλλάξει τον προγραμματισμό της Mercedes-Benz.
Η Daimler θα μειώσει τα πάγια έξοδα και τις δαπάνες στη Mercedes-Benz κατά περισσότερο από 20% έως το 2025 ως μέρος μιας αναθεώρησης στρατηγικής για να προωθήσει το εμπορικό σήμα περαιτέρω.
Η κίνηση αυτή θα έχει σαν αποτέλεσμα η Mercedes-Benz, που είναι σήμερα η κορυφαία μάρκα premium αυτοκινήτων στον κόσμο, να μετατρέπεται σε μια πολυτελή μάρκα που θα αναπτύσσει μόνο τα μοντέλα τα οποία της αποφέρουν υψηλό κέρδος. Όπως συνέβαινε πριν από μερικές δεκαετίες η γερμανική φίρμα στο μέλλον θα επικεντρωθεί στα πολυτελή μοντέλα μεγάλου όγκου και στα SUV ειδικών προδιαγραφών.
Ο διευθύνων σύμβουλος Όλα Καλένιους είπε στους επενδυτές ότι τα συμπαγή οχήματα όπως η Mercedes-Benz A και B-Class βοήθησαν στην αναζωογόνηση της μάρκας, αλλά αυτό δεν είναι πλέον ο κύριος στόχος της μάρκας. Η Daimler θα δώσει προτεραιότητα στους πόρους για να δημιουργηθούν νέα μοντέλα με υψηλότερη απόδοση κέρδους.
Αντί να επικεντρωθεί στην αύξηση του όγκου της παραγωγής των μικρομεσαίων και μεσαίων μοντέλων, η Mercedes-Benz θα στοχεύσει στο διπλασιασμό των πωλήσεων των αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών Maybach, το οποίο έχει αρχική λιανική τιμή πώλησης 150.000 ευρώ και θα ενισχύσει τις πωλήσεις εκδόσεων AMG και G-Wagon, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Οι πιο αποτελεσματικές τεχνικές κατασκευής και το χαμηλότερο σταθερό κόστος, θα έχουν σαν αποτέλεσμα η Mercedes-Benz να έχει διψήφιο κέρδος από τις πωλήσεις έως το 2025 σε καλές συνθήκες αγοράς ή μεσαίο έως υψηλό μονοψήφιο περιθώριο όταν οι αγορές είναι αδύναμες, δήλωσε ο Όλα Καλένιους.
Τα μέτρα μείωσης κόστους και απόδοσης περιλαμβάνουν την εξάλειψη των χειροκίνητων κιβωτίων ταχυτήτων και τη μείωση της ποικιλίας των κινητήρων καύσης που προσφέρονται κατά 70% έως το 2030. Περίπου 5.000 άτομα συμφώνησαν να αποδεχθούν την πρόωρη συνταξιοδότηση.
Οι νέες πλατφόρμες οχημάτων, συμπεριλαμβανομένης μιας δεύτερης αρχιτεκτονικής ηλεκτρικών οχημάτων, γνωστών ως MMA, θα χρειαστούν λιγότερο χρόνο για την κατασκευή, όπως και η νέα Mercedes-Benz S-Class, η οποία χρειάζεται 25% λιγότερο χρόνο για συναρμολόγηση από την προηγούμενη.
Για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητά της, η Daimler επιδιώκει να μειώσει το κόστος των συστημάτων μπαταρίας κάτω από 100 ευρώ ανά κιλοβατώρα έως τα μέσα της δεκαετίας και μια ηλεκτρική λιμουζίνα, το EQS, θα λανσαριστεί το επόμενο έτος.
Η Daimler στοχεύει επίσης να κυκλοφορήσει ένα νέο λειτουργικό σύστημα οχημάτων λογισμικού, γνωστό ως MB.OS, έως το 2024 και να χρησιμοποιήσει εξερχόμενες ενημερώσεις για τη δημιουργία λειτουργικού κέρδους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ έως το 2025 από ψηφιακές υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένης της στάθμευσης και της χρέωσης.
Η πανδημία COVID-19 είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση των πωλήσεων και η εταιρεία κατέγραψε απώλειες το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο.
Για να αντιμετωπίσει τις απώλειες, η Mercedes-Benz σταμάτησε να κατασκευάζει sedan στις Ηνωμένες Πολιτείες για να επικεντρωθεί σε πιο κερδοφόρα SUV, συνδύασε την ανάπτυξη κυψελών καυσίμου με τη Volvo Trucks και σταμάτησε μια συμμαχία ανάπτυξης νέων τεχνολογιών με τη BMW.