Το Audi SQ5 ανανεώνεται και γίνεται πιο δυναμικό στην οδήγηση, ακόμα πιο εντυπωσιακό εξωτερικά, με έντονο σπορ χαρακτήρα.
Η πρώτη γενιά του SQ5, η οποία κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2012, έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο S της Audi, με κινητήρα ντίζελ. Σήμερα, η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο SQ5 TDI, που στη νέα γενιά του είναι ακόμα ακόμα πιο εντυπωσιακό, πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Ο τρίλιτρος V6 ντίζελ κινητήρας με 341 PS (251 kW) προσφέρει άφθονη ισχύ με ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Οι ξεκάθαρες σχεδιαστικές γραμμές υπογραμμίζουν τον σπορ χαρακτήρα του SUV. Τα πίσω φώτα διατίθενται προαιρετικά με τη νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED.
Ο V6 3.0 TDI κινητήρας του νέου SQ5 έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Ο 3.0 TDI αναπτύσσει τη δύναμή του νωρίτερα και πιο δυνατά από πριν, λειτουργώντας άψογα στην περιοχή μεταξύ 1.750 σ.α.λ. και 3.250 σ.α.λ.. Επιταχύνει το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Q5 από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Και εδώ, όπως στο πρώτο SQ5, το σύστημα εξάτμισης εξασφαλίζει στον V6 έναν χαρακτηριστικό μπάσο ήχο.
Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το σπορ SUV μπορεί να λειτουργήσει για έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό - μετά από αυτό το χρονικό διάστημα το ισχυρό BAS επανεκκινεί σχεδόν ανεπαίσθητα τον κινητήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Ένα δεύτερο σημαντικό τεχνολογικό στοιχείο στο νέο SQ5 είναι ο ηλεκτρικός συμπιεστής (EPC), ο οποίος επεμβαίνει όποτε η ροή καυσαερίων παρέχει πολύ λίγη ενέργεια για την κίνηση του υπερσυμπιεστή. Ένας συμπαγής ηλεκτρικός κινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα 48 Volt, επιταχύνει τον τροχό του συμπιεστή του EPC σε 65.000 rpm σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Για την μετεπεξεργασία των καυσαερίων, η Audi χρησιμοποιεί δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR που λειτουργούν με τεχνολογία διπλής δόσης. Ο πρώτος από αυτούς βρίσκεται ακριβώς πίσω από την πολλαπλή στο σύστημα καυσαερίων, όπου λειτουργεί επίσης ως φίλτρο σωματιδίων. Ο δεύτερος, βρίσκεται πιο μακριά από τον κινητήρα, κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Οι δύο καταλυτικοί μετατροπείς αλληλοσυμπληρώνονται, επειδή καλύπτουν διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας και «παράθυρα» θερμοκρασίας καυσαερίων. Χάρη στην τεχνολογία διπλής δόσης, το SQ5 TDI πληροί τα όρια του νέου προτύπου εκπομπών «Euro 6d ISC-FCM AP».
Η ισχύς στο νέο SQ5 μεταδίδεται από ένα οκτατάχυτο tiptronic με στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων που έχει προσαρμοστεί για να ταιριάζει στον 3.0 TDI κινητήρα. Όταν το SQ5 TDI βρίσκεται σε λειτουργία coasting με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, ένας συμπλέκτης στο κεντρικό κιβώτιο ανοίγει διακόπτοντας τη ροή ισχύος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μόνιμη τετρακίνηση quattro κατανέμει ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 40:60. Σε περίπτωση ολίσθησης, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής κίνησης πηγαίνει στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Μέχρι 70% οδηγείται στους μπροστινούς τροχούς και το μέγιστο 85% στους πίσω τροχούς. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, υπάρχει επιλεκτική κατανομή ροπής στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Προαιρετικά, το SQ5 εξοπλίζεται με σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα.
Η ανάρτηση του Audi SQ5 TDI είναι πέντε συνδέσμων σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Η ανάρτηση S sport με έλεγχο απόσβεσης χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χιλ. σε σύγκριση με το Q5 και εντυπωσιάζει με μια εξαιρετικά ευρεία συμπεριφορά μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Στο βασικό εξοπλισμό του νέου SQ5 ανήκει το Audi drive select, που ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, τον κινητήρα, το κιβώτιο και την ανάρτηση. Στον οδηγό παρέχονται έξι προφίλ: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad και individual. Ένα έβδομο προφίλ, allroad, προστίθεται αν έχει καθοριστεί η προαιρετική προσαρμοστική αερανάρτηση με ρύθμιση ειδικά για S - αυτή η ανάρτηση ρυθμίζει το ύψος οδήγησης του αμαξώματος σε πέντε επίπεδα ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.
Εξωτερικά, το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI έχει μια ισχυρή παρουσία, με εντυπωσιακές λεπτομέρειες που του δίνουν μια ακόμα πιο στιβαρή εμφάνιση. Τα κάθετα πτερύγια διευκολύνουν τις μεγάλες πλευρικές εισόδους αέρα στους μπροστινούς προφυλακτήρες. Κυριαρχεί η οκταγωνική μάσκα Singleframe ειδικά για τα μοντέλα S, με μεγάλα οκταγωνικά μοτίβα κηρήθρας που συνδέονται με στενές ράβδους. Αυτά έχουν φινίρισμα αλουμινίου, όπως και τα πτερύγια στις εισόδους αέρα.
Το Audi SQ5 εξοπλίζεται με προβολείς LED στάνταρ και προσφέρει προαιρετικούς προβολείς Matrix LED με αυτόματη μεγάλη σκάλα και δυναμικά φλας. Στο πίσω μέρος, μια ματ ταινία αλουμινίου είναι ενσωματωμένη στους κάτω προφυλακτήρες, κάτω από τις οποίες είναι ο διαχύτης και οι τέσσερις χρωμιωμένες, οβάλ απολήξεις της εξάτμισης. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από εννέα εξωτερικά χρώματα. Το μαύρο πακέτο styling, το οποίο προσθέτει σπορ τόνους, διατίθεται προαιρετικά.
Η Audi προσφέρει τη νέα ψηφιακή τεχνολογία OLED ως επιλογή για τα πίσω φώτα του κορυφαίου μοντέλου Q5. Το οπίσθιο φως OLED χωρίζεται σε τρία πλακάκια των έξι τμημάτων το καθένα. Κατά την παραγγελία, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις υπογραφές οπίσθιου φωτισμού, η καθεμία με τα δικά της ειδικά σχέδια κλειδώματος/ξεκλειδώματος. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία επιλογής “dynamic” στο Audi drive select, τα φώτα αλλάζουν σε μια ακόμη υπογραφή. Το οπίσθιο φως OLED έχει επίσης μια λειτουργία ανίχνευσης εγγύτητας που ενεργοποιεί όλα τα τμήματα OLED εάν ένας χρήστης του δρόμου πλησιάσει ένα στάσιμο SQ5 από το πίσω μέρος σε λιγότερο από δύο μέτρα. Δυναμικά φλας ολοκληρώνουν το φάσμα των ψηφιακών οπίσθιων φώτων OLED.
Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο SQ5 TDI διατίθεται σε μαύρο ή σκούρο γκρι με φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, με λογότυπα S. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με ανάγλυφα λογότυπα S διατίθενται σε μια επιλογή από τρεις παραλλαγές ταπετσαρίας. Ένας συνδυασμός δέρματος/συνθετικού δέρματος προσφέρεται στάνταρ, ενώ διατίθεται προαιρετικά ένας συνδυασμός δέρματος και Dinamica με ανάγλυφο S. Το νέο υλικό μικροϊνών Dinamica αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πλαστικό και αντικαθιστά την Alcantara.
Μια άλλη προαιρετική παραλλαγή είναι το λεπτό δέρμα Nappa με σχέδιο ρόμβου σε κόκκινη απόχρωση. Τα καθίσματα και το τιμόνι είναι διακοσμημένα με εμφανείς ραφές. Προαιρετικά, διατίθεται λειτουργία μασάζ με τρία προγράμματα και αεριζόμενα καθίσματα. Τα ένθετα είναι στάνταρ με όψη βουρτσισμένου αλουμίνιου. Εναλλακτικά, διαθέσιμες δύο εκδόσεις carbon καθώς και φινίρισμα πιάνου.
Η έκδοση “plus” του πίσω καθίσματος μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης. Ο χώρος αποσκευών έχει βασική χωρητικότητα 520 λίτρα, αυξάνεται στα 1.520 λίτρα με τις πίσω πλάτες αναδιπλωμένες. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα, ένα προστατευτικό από ανοξείδωτο ατσάλι, καθώς και οι ράγες οροφής αλουμινίου είναι στάνταρ. Το σπορ SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 2,4 τόνους (με πέδηση, με κλίση 12%).
Η οθόνη αφής MMI με διαγώνιο 10,1 ιντσών, κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3, αποτελεί πύλη εισόδου στο σύστημα infotainment. Σύστημα φωνητικού ελέγχου φυσικής γλώσσας και το πολυλειτουργικό τιμόνι διατίθενται ως πρόσθετα επίπεδα ελέγχου. Η οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει τρεις διαφορετικές διατάξεις γραφικών: Dynamic, Sport και Classic. Μία head-up display προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή.
Φυσικά, όπως σε κάθε σύγχρονο μοντέλο της Audi διαθέσιμες οι υπηρεσίες Car-to-X του Audi connect καθώς και η δυνατότητα αποθήκευσης των προσωπικών ρυθμίσεων των οδηγών του οχήματος σε έως και έξι μεμονωμένα προφίλ. Η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με το smartphone του χρήστη ενώ το Audi phone box συνδέει το smartphone με την κεραία του οχήματος και μπορεί να φορτίσει τη συσκευή επαγωγικά. Το προαιρετικό σύστημα ήχου Bang & Olufsen 3D Premium με ήχο 3D, παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία ήχου. Το υβριδικό ραδιόφωνο, το οποίο εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ FM, DAB και online για να βρει την καλύτερη λήψη, διασφαλίζει την απόλαυση μουσικής οπουδήποτε υπάρχει λήψη δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.
Τέλος, το SQ5 ενσωματώνει τα γνωστά, κορυφαία συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει και το Q5. Ανάμεσά τους, το σύστημα υποβοήθησης στροφής (turn assist), το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) και η προειδοποίηση εξόδου (exit warning), βοηθούν στη βελτίωση της ασφάλειας. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση λωρίδας σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα predictive efficiency assist βοηθά στη διατήρηση ενός προγνωστικού στυλ οδήγησης, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa, στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.