• Ενιαίο μπλοκ μπαταρίας και συνέργειες μειώνουν το κόστος για τις μπαταρίες έως και 50%
Σε μία διαδικτυακή εκδήλωση με τίτλο POWER DAY, το Volkswagen Group παρουσίασε τη στρατηγική του για τις μπαταρίες και τη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, έως το 2030. Ο «τεχνολογικός χάρτης» που δόθηκε στη δημοσιότητα εστιάζει στη μείωση της πολυπλοκότητας και του κόστους της μπαταρίας, προκειμένου το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καταστεί πιο ελκυστικό και ρεαλιστικό για όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.
Ταυτόχρονα, το Volkswagen Group στοχεύει να εξασφαλίσει αδιάλειπτη τροφοδοσία με μπαταρίες μετά το 2025. Μόνο στην Ευρώπη, έως το τέλος της δεκαετίας θα έχουν δημιουργηθεί έξι μέγα-εργοστάσια συνολικής παραγωγικής ικανότητας 240 GWh. Σχεδιάζεται επίσης σημαντική επέκταση του δημόσιου δικτύου γρήγορης φόρτισης (ταχυφόρτισης) σε παγκόσμιο επίπεδο. Προς τούτο, το Group έχει ήδη συμφωνήσει συνεργασίες με εταιρείες ενέργειας στην Ευρώπη, τις BP (Μεγάλη Βρετανία), Iberdrola (Ισπανία) και Enel (Ιταλία).
Οι ενέργειες αυτές «μακροπρόθεσμα θα θέσουν το Volkswagen Group σε ηγετική θέση τόσο για τις πλέον προηγμένες τεχνολογικά μπαταρίες όσο και την καλύτερη εμπειρία πελατών στην εποχή της κινητικότητας με μηδενικές εκπομπές ρύπων», δήλωσε ο Dr. Herbert Diess, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Volkswagen Group.
Την ευθύνη για την υλοποίηση του συγκεκριμένου τεχνολογικού χάρτη θα φέρει η Volkswagen Group Components, με επικεφαλής τον Thomas Schmall, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Volkswagen Group για την Τεχνολογία και CEO της Volkswagen Group Components, ο οποίος δήλωσε σχετικά: «Η μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας της μπαταρίας με ταυτόχρονη αύξηση της αυτονομίας και των επιδόσεών της, θα καταστήσει τελικά την ηλεκτροκίνηση προσιτή και κυρίαρχη τεχνολογία».
Τα σημαντικότερα σημεία του τεχνολογικού χάρτη που παρουσιάστηκε στην POWER DAY:
Το Volkswagen Group στοχεύει σε σημαντική αύξηση της παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη, προκειμένου να καλύψει την αυξανόμενη ζήτηση. Συνολικά, θα τεθούν σε λειτουργία έξι μέγα-εργοστάσια, με συνολική ενεργειακή ικανότητα 240 GWh ετησίως. Τα δύο πρώτα θα λειτουργούν στη σουηδική πόλη Skellefteå και στο Salzgitter της Γερμανίας, 40 GWh το καθένα. Στο πρώτο, σε συνεργασία με την Northvolt, θα κατασκευάζονται μπαταρίες για τα πιο premium μοντέλα. Το μέγα-εργοστάσιο του Volkswagen Group στο Salzgitter θα παράγει μπαταρίες για πιο μαζικά μοντέλα από το 2025 και θα αναπτύξει καινοτομίες στη διαδικασία, τον σχεδιασμό και την τεχνολογία χημείας. Και τα δύο θα τροφοδοτούνται με ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι τοποθεσίες και οι συνεργάτες για τα υπόλοιπα τέσσερα μέγα-εργοστάσια είναι υπό διερεύνηση.
Το νέο ενιαίο μπλοκ μπαταρίας θα προσφέρει τεράστια εξοικονόμηση κόστους. Έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει το 2023 και μέχρι το 2030 θα έχει εγκατασταθεί στο 80 % όλων των ηλεκτρικών οχημάτων του Group, σε όλες τις μάρκες του. Θα επιτευχθεί επιπλέον εξοικονόμηση με τη βελτιστοποίηση των στοιχείων, την ανάπτυξη καινοτόμων μεθόδων παραγωγής και τη συνεπή ανακύκλωση. Στόχος είναι η σταδιακή μείωση του κόστους της μπαταρίας στα “entry level” μοντέλα έως και 50 % και στο τμήμα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις έως και 30 %, με το κόστος ανά κιλοβατώρα να διαμορφώνεται κάτω από 100 €.
Εμπλουτισμένη και πιο πλήρης αλυσίδα αξίας. Το Volkswagen Group θα εξασφαλίσει τον αδιάλειπτο εφοδιασμό με μπαταρίες, με ανάπτυξη τεχνολογίας στην ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας και τη δυνατότητα γρήγορης φόρτισης, επιπλέον του μειωμένου κόστους. Το νέο πρισματικό ενιαίο μπλοκ προσφέρει επίσης τις καλύτερες συνθήκες για τη μετάβαση στις μπαταρίες τύπου solid state, το επόμενο τεχνολογικό άλμα στις μπαταρίες, το οποίο το Volkswagen Group αναμένει για τα μέσα της δεκαετίας. Το Group εστιάζει σε στρατηγικές συνεργασίες για αποτελεσματική χρήση φυσικών πόρων και καλύτερη φόρτιση, παράλληλα με διατήρηση των στρατηγικών χρηματοοικονομικών του στόχων (δείκτης capex περίπου 6% έως το 2025 και ετήσιες καθαρές ταμειακές ροές άνω των 10 δισ. ευρώ).
Επέκταση του παγκόσμιου δικτύου γρήγορης φόρτισης με λειτουργία περίπου 18.000 δημόσιων σημείων ταχυφόρτισης στην Ευρώπη έως το 2025, που αντιπροσωπεύει έναν πενταπλασιασμό του σημερινού δικτύου ταχυφόρτισης και αντιστοιχεί στο ένα τρίτο περίπου της συνολικής ζήτησης που προβλέπεται για την Ευρώπη για το 2025. Αυτό θα επιτευχθεί μέσω μιας σειράς στρατηγικών συνεργασιών – επιπλέον του project IONITY.
To Volkswagen Group θα δημιουργήσει περίπου 8.000 σημεία ταχυφόρτισης σε ολόκληρη την Ευρώπη σε συνεργασία με την BP. Οι ταχυφορτιστές με χωρητικότητα φόρτισης 150 kW θα εγκατασταθούν σε συνολικά 4.000 πρατήρια καυσίμων BP και ARAL, με την πλειονότητα αυτών στη Γερμανία και τη Μεγάλη Βρετανία. Σε συνεργασία με την Iberdrola, το Group θα καλύψει τις κύριες οδούς κυκλοφορίας στην Ισπανία. Στην Ιταλία, το Volkswagen Group θα συνεργαστεί με την Enel για τη δημιουργία του δικτύου ταχυφόρτισης τόσο στους αυτοκινητόδρομους όσο και στις αστικές περιοχές. Προβλέπεται επένδυση περίπου 400 εκατομμυρίων ευρώ στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα συνολικά έως το 2025, με περαιτέρω επενδύσεις να βαρύνουν εξωτερικούς συνεργάτες.
Αντίστοιχες ενέργειες έχουν προγραμματιστεί για τις Η.Π.Α. και την Κίνα. Η Electrify America σχεδιάζει περίπου 3.500 σημεία ταχυφόρτισης στη Βόρεια Αμερική μέχρι το τέλος του έτους. Στην Κίνα, το Group στοχεύει σε συνολικά 17.000 σημεία ταχυφόρτισης έως το 2025, μέσω της κοινής επιχείρησης CAMS.
Το Volkswagen Group θα κάνει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο μέρος του ενεργειακού συστήματος ενσωματώνοντας το ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε ιδιωτικά, εμπορικά και δημόσια ενεργειακά συστήματα στο μέλλον. Αυτό θα επιτρέψει στην πράσινη ηλεκτρική ενέργεια από τον ήλιο να αποθηκευτεί στο όχημα και να τροφοδοτηθεί ξανά στο οικιακό δίκτυο, εάν χρειαστεί. Όχι μόνο οι πελάτες δεν θα εξαρτώνται τόσο από το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο, αλλά θα εξοικονομήσουν χρήματα και θα μειώσουν τις εκπομπές CO2. Τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group θα υποστηρίξουν αυτήν την τεχνολογία ήδη από το 2022. Θα προσφέρεται επίσης ένα πλήρες πακέτο με όλες τις συσκευές και τις ψηφιακές υπηρεσίες - από το Wallbox δύο δρόμων έως τη διαχείριση ενέργειας. Η τεχνολογία πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σύντομα και σε μεγαλύτερη κλίμακα - για παράδειγμα σε κτίρια κατοικιών, επιχειρήσεις ή στο γενικό δίκτυο ηλεκτροδότησης.