Η Audi σταματά σταδιακά την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης, με ορίζοντα το 2033.
Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της Audi, με τη μάρκα να λανσάρει περισσότερα από 20 αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα στην αγορά, έως το 2025. Τα Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron αποτελούν μία ιδανική ευκαιρία εισόδου στην ηλεκτρική premium κινητικότητα, προσφέροντας τους κορυφαίους χώρους στην κατηγορία και τεχνολογία αιχμής. Μόνο τυχαία δεν είναι η δήλωση των μηχανικών της μάρκας ότι τα δύο ηλεκτρικά SUV δεν είναι απλά τα κορυφαία ηλεκτρικά SUV της αγοράς, αλλά τα κορυφαία SUV, ανεξάρτητα καυσίμου ή κινητήριου συστήματος.
Η Audi σταματά σταδιακά την παραγωγή κινητήρων εσωτερικής καύσης, με ορίζοντα το 2033. Από το 2026, η εταιρεία θα λανσάρει στην παγκόσμια αγορά μοντέλα αποκλειστικά με ηλεκτρικά κινητήρια συστήματα, επιταχύνει τον μετασχηματισμό της προς την ηλεκτροκίνηση. Ο κύριος στόχος, να συνδυάσει η μάρκα την ατομική κινητικότητα με την αειφορία για τους πελάτες της και ταυτόχρονα να αυξήσει την κερδοφορία της ως εταιρεία.
Τα Audi Q4 e-tron και Q4 Sportback e-tron κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Zwickau. Κάτω από την ίδια στέγη παράγονται επίσης τα ID.3 και ID.4 ενώ, πολύ πρόσφατα, προστέθηκαν το ID.5 και το Cupra Born. Κοινό χαρακτηριστικό όλων των ηλεκτρικών μοντέλων, η αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) του Volkswagen Group.
Στο εργοστάσιο του Zwickau στη Σαξονία, απασχολούνται περίπου 8.500 υπάλληλοι, σε μία διαδικασία με ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα άνθρακα. Ανάμεσά τους, 350 εργαζόμενοι της Audi οι οποίοι βρίσκονται σε μία φάση μετεκπαίδευσης. Μετά από απασχόληση ενός έτους στο Zwickau, θα φέρουν την εμπειρία τους στο εργοστάσιο του Ingolstadt, όπου από το 2023 θα κατασκευάζεται το Q6 e-tron, επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία ηλεκτροκίνησης της Audi. Το μοντέλο αυτό, θα βασίζεται επίσης σε μια νέα πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση: την Premium Platform Electric (PPE), που αναπτύχθηκε από κοινού από την Audi και την Porsche.
Παρόλες τις συνέργειες που έχουν αναπτυχθεί στο Zwickau, με στόχο τη διατήρηση των τιμών πώλησης σε προσιτά επίπεδα, είναι σημαντικό ότι παραμένει διακριτός ο χαρακτήρας της μάρκας. Το Q4 e-tron είναι αδιαμφισβήτητα ένα πραγματικό Audi. Αυτό δεν είναι εμφανές μόνο στο design, αλλά και στο στάνταρ Audi virtual cockpit, που συνδυάζεται με μεγάλου μεγέθους ΜΜΙ οθόνη και head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, που φέρνει τη διασύνδεση μεταξύ του εικονικού και του πραγματικού κόσμου για πρώτη φορά στην κατηγορία. Παράλληλα, εμφανής η απόλυτη αίσθηση ποιότητας που βιώνει κάποιος μέσα σε ένα Audi – από τα υλικά και τη συναρμογή μέχρι τον τρόπο που συνδυάζονται οι τεχνολογίες και τον έλεγχο που νιώθει ανά πάσα στιγμή ο οδηγός.
Οι ρίζες της μάρκας με σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια βρίσκονται στη Σαξονία: όταν χρειάστηκε να επεκτείνει την επιχείρησή του, ο ιδρυτής της εταιρείας August Horch πήγε στο Zwickau, όπου «δήλωσε» την εταιρεία “A. Horch Motorenwagenwerke AG”, το 1904, θέτοντας τα θεμέλια για την κατασκευή αυτοκινήτων στη Σαξονία. Μετά από διαφωνίες με το διοικητικό συμβούλιο, ο Horch εγκατέλειψε την εταιρεία του και ίδρυσε την “August Horch Automobilwerke GmbH” το 1909, η οποία μετονομάστηκε σε “Audi-Automobilwerke m.b.H.” το 1910. Στη συνέχεια, το 1932, οι τέσσερις εταιρείες Audi, DKW, Horch και Wanderer ενοποιήθηκαν για να σχηματίσουν την “Auto Union AG”, η οποία επέλεξε ως εμπορικό σήμα τα τέσσερα δαχτυλίδια και στη συνέχεια μετεξελίχθηκε στην Audi. Η ιστορία της Audi και η ιστορία της κατασκευής αυτοκινήτων στη Σαξονία παρουσιάζονται στο Μουσείο August Horch, στο Zwickau ( www.horch-museum.de/en/ ).