• Σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και σε ανηφορικές διαδρομές, η νέα έκδοση του ID.4 προσφέρει ένα πολύ αποτελεσματικό σύστημα τετρακίνησης, ιδανικό για καθημερινή χρήση.
Η Volkswagen προσθέτει μία ακόμα τετρακίνητη έκδοση στην γκάμα του πλήρως ηλεκτρικού ID.4, το νέο ID.4 Pro 4MOTION. Η έκδοση αυτή βασίζεται στο ID.4 ProPerformance και διαθέτει μία συνδυαστική ισχύ 195 kW/265 PS προσφέροντας παράλληλα περισσότερη πρόσφυση σε βρεγμένα οδοστρώματα, αλλά και σε ειδικές συνθήκες όπως χιόνι ή σαθρές επιφάνειες. Μέχρι τώρα μόνο η κορυφαία σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION ήταν διαθέσιμη με τετρακίνητη μετάδοση.
Χάρη στην ύπαρξη ενός δεύτερου ηλεκτρικού μοτέρ στον εμπρός άξονα, η νέα και πιο ισχυρή εκδοχή της έκδοσης Pro, αποκτά τη δυνατότητα να μεταφέρει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Όπως εξηγεί η SilkeBagschik, Υπεύθυνη Πωλήσεων και Marketing των μοντέλων ID.: «Με το ID.4 Pro 4MOTION ανταποκρινόμαστε στις επιθυμίες των πελατών και τη ζήτηση που υπήρχε για ένα μοντέλο με κίνηση και στους τέσσερις τροχούς. Τοποθετείται στην γκάμα ακριβώς ανάμεσα στις πιο αποδοτικές και άνετες εκδόσεις του ID.4 με τον ένα κινητήρα και την κίνηση στους πίσω τροχούς και στην σπορ έκδοση ID.4 GTX 4MOTION, η οποία είναι και η ναυαρχίδα του μοντέλου».
Η ύπαρξη τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION βελτιώνει την πρόσφυση και έτσι αναβαθμίζει συνολικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου. Το νέο μοντέλο με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ και την τετρακίνηση έχει αποκτήσει μεγαλύτερες δυνατότητες έλξης, αποτελώντας έτσι έναν αξιόπιστο σύντροφο για όσους θέλουν να σύρουν ένα μικρότερο μέσο ή ένα σκάφος. Χάρη στην ύπαρξη της τετρακίνησης, το μέγιστο φορτίο έλξης του ID.4 Pro 4MOTION είναι ανεβασμένο κατά 200 κιλά, φθάνοντας πλέον στα 1.400 κιλά για κλίση 8% (με φρένα), συγκρινόμενο με την κλασική έκδοση ProPerformance.
To σύστημα των δυο μοτέρ και της τετρακίνησης στο ID.4 Pro 4MOTION. Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ στο νέο μοντέλο 4MOTION έχουν συνδυασμένη ισχύ 195 kW (265 PS) και μπορούν να επιταχύνουν το όχημα από 0 έως τα 100 km/h σε 6,9 δευτερόλεπτα. Η βασική κινητήρια μονάδα είναι ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, ο οποίος βρίσκεται σε συνεχή εμπλοκή με τον πίσω άξονα. Η ισχύς που παράγει φθάνει τα 150 kW. Είναι τοποθετημένος σε παράλληλη διάταξη με έναν παλμικό μετασχηματιστή και ένα κιβώτιο μονής σχέσης. Τα πλεονεκτήματα ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα είναι η δυνατότητα παροχής μεγάλης ισχύος από μικρό μέγεθος, η υψηλή απόδοση και η σταθερή παροχή ισχύος μέσα από ένα μεγάλο εύρος στροφών λειτουργίας. Στον εμπρός άξονα υπάρχει ένας ασύγχρονος ηλεκτροκινητήρας, ο οποίος εφοδιάζεται και αυτός με παλμικό μετασχηματιστή. Το μοτέρ αυτό αποδίδει 80 kW. Τα ασύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ χαρακτηρίζονται από τους μικρούς χρόνους απόδοσης της ισχύος και τις χαμηλές απώλειες. Είναι έτσι ιδανικά για τον ρόλο μίας πρόσθετης ενισχυτικής μονάδας, η οποία μπορεί να ενεργοποιείται προσωρινά.
Το ID.4 Pro 4MOTION εφοδιάζεται με μία μπαταρία των 77 kWh (καθαρό) και έχει αυτονομία που φθάνει τα 517 χιλιόμετρα (με βάση το πρότυπο WLTP). H τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h όπως και στο ID.4 GTX 4MOTION. Όπως και στα άλλα μοντέλα της οικογένειας ID.4, η μέγιστη δυνατότητα φόρτισης είναι τα 135 kW. Σε έναν φορτιστή, η υψηλής τάσης μπαταρία μπορεί να φθάσει από το 5% έως το 80% της ενεργειακής της χωρητικότητας σε 36 λεπτά, αποκτώντας σε αυτή την περίπτωση αυτονομία για επιπλέον 337 χιλιόμετρα (με βάση το πρότυπο WLTP).
Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ModularElectricDriveMatrix (ΜΕΒ) της Volkswagen. Οι διαθέσιμοι χώροι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου είναι αντίστοιχοι με ενός συμβατικού SUV της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας, χάρη στην κορυφαία εκμετάλλευση που παρέχει η συγκεκριμένη αρχιτεκτονική του πλαισίου. Ανάλογα με την τοποθέτηση των πίσω καθισμάτων ο χώρος των αποσκευών κυμαίνεται από τα 543 έως τα 1.575 λίτρα. Στο νέο ID.4 Pro 4MOTION είναι διαθέσιμες επίσης όλες οι τελευταίας γενιάς τεχνολογίες για την υποβοήθηση του οδηγού, είτε ως στάνταρ είτε ως προαιρετικός εξοπλισμός.
Η Volkswagen στον «Δρόμο προς τους Μηδενικούς Ρύπους». ToID.4 αμέσως μετά το λανσάρισμά του την άνοιξη του 2021 έγινε αμέσως μία μεγάλη εμπορική επιτυχία. Η Volkswagen παρέδωσε πάνω από 30.000 αυτοκίνητα μόνο στο πρώτο τρίμηνο του 2022, κάτι που σημαίνει ότι κάθε δεύτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που πουλά η εταιρία είναι ένα ID.4. Συνολικά, μέσα στο 2021 παραδόθηκαν 163.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, καθιστώντας το ID.4 το πιο εμπορικό ηλεκτρικό μοντέλο τόσο για την Volkswagen όσο και για το VolkswagenGroup.
Mε τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που παράγονται στα εργοστάσια στο Zwickau και στο Emden στην Γερμανία, η Volkswagen παραδίδει πλέον στους πελάτες της αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί με ουδέτερο αποτύπωμα σε εκπομπές άνθρακα, σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού και παραγωγής. Η παραγωγή CO2 αποφεύγεται ή μειώνεται όσο το δυνατόν περισσότερο στη διαδικασία παραγωγής, ενώ οι αναπόφευκτες εκπομπές που υπάρχουν αντισταθμίζονται με μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος. Τα μοντέλα της εταιρείας φορτίζονται χρησιμοποιώντας αειφόρο παραγόμενο ηλεκτρισμό -όπως το VolkswagenNaturstrom- ενώ παραμένουν και κλιματικά ουδέτερα κατά την κίνησή τους στο δρόμο.
1. ID.4 ProPerformance (150 kW/204 PS): Κατανάλωση ενέργειας σε kWh/100 km (NEDC): συνδυασμένη 14.8; Εκπομπές CO2 σε g/km: συνδυασμένη 0, Ενεργειακή Κλάση: A+++.
2. ID.4 GTX 4MOTION: Κατανάλωση ενέργειας σε kWh/100 km (NEDC): συνδυασμένη 17.2-15.8; Εκπομπές CO2 σε g/km: συνδυασμένη 0, Ενεργειακή Κλάση: A+++.
3. ID.4 Pro 4MOTION: Κατανάλωση ενέργειας σε kWh/100 km (NEDC): συνδυασμένη 15.7; Εκπομπές CO2 σε g/km: συνδυασμένη 0, Ενεργειακή Κλάση: A+++.
4. Μέγιστη ηλεκτρική ισχύς 195 kW: Μέγιστη ισχύς η οποία είναι διαθέσιμη το πολύ για 30 δευτερόλεπτα και υπολογίζεται σύμφωνα με το UN GTR.21. Η διαθέσιμη ποσότητα ισχύος σε μεμονωμένες καταστάσεις οδήγησης εξαρτάται από διάφορους παράγοντες, όπως η θερμοκρασία περιβάλλοντος και η κατάσταση φόρτισης ή η φυσική ηλικία της μπαταρίας υψηλής τάσης. Η διαθεσιμότητα της μέγιστης ισχύος απαιτεί η μπαταρία υψηλής τάσης να είναι μεταξύ 23°C και 50°C και να έχει επίπεδο φόρτισης > 88%. Ειδικά οι αποκλίσεις από τις προαναφερθείσες παραμέτρους μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της ισχύος, έως και τη μη διαθεσιμότητα της μέγιστης ισχύος. Η θερμοκρασία της μπαταρίας μπορεί να επηρεαστεί έμμεσα από το βοηθητικό κλιματιστικό μέχρι κάποιο βαθμό ενώ το επίπεδο φόρτισης μπορεί, για παράδειγμα, να ρυθμιστεί στο όχημα. Η διαθέσιμη ποσότητα ισχύος σε μια συγκεκριμένη στιγμή εμφανίζεται στην οθόνη ισχύος του οχήματος. Για να διατηρηθεί όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά η χρησιμοποιήσιμη χωρητικότητα της μπαταρίας υψηλής τάσης, συνιστάται στόχος φόρτισης μπαταρίας 80% εάν το όχημα χρησιμοποιείται καθημερινά και να αλλάζει στο 100% για μεμονωμένες περιστάσεις, όπως για παράδειγμα πριν από ταξίδια μεγάλων αποστάσεων.