Η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα
Η Toyota η οποία δίνει βαρύτητα στην εξέλιξη αυτοκινήτων με υδρογόνο και διαθέτει στην παραγωγή το Mirai, αποκάλυψε σήμερα το πρωτότυπο ηλεκτρικό Hilux με κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.
Το ντεμπούτο του είναι μια περαιτέρω επίδειξη του διευρυμένου πεδίου της στρατηγικής πολλαπλών λύσεων της Toyota για την επίτευξη κινητικότητας χωρίς άνθρακα, εφαρμόζοντας διαφορετικές λύσεις μετάδοσης κίνησης, όπως full hybrid, plug-in hybrid, ηλεκτρικό μπαταρίας και ηλεκτρική κυψέλη καυσίμου, για να ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ανάγκες των χρηστών και λειτουργικά περιβάλλοντα παγκοσμίως.
Το πρωτοποριακό pick-up αποκαλύφθηκε στο εργοστάσιο οχημάτων της Toyota Manufacturing UK στο Derby της Αγγλίας, όπου αναπτύχθηκε σε ένα κοινό έργο με εταίρους κοινοπραξίας, με την υποστήριξη της βρετανικής κυβέρνησης. Άλλωστε, το Hilux είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο της Toyota με ισχυρή φήμη για την εξαιρετική αξιοπιστία και ανθεκτικότητά του.
Το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης χρησιμοποιεί βασικά στοιχεία από το Toyota Mirai, που βρίσκεται στην παραγωγή σχεδόν 10 χρόνια και έχει λανσαριστεί σε δύο γενιές. Κατά την κίνηση του οχήματος, η κυψέλη καυσίμου δεν παράγει εκπομπές ρύπων από την εξάτμιση, παρά μόνο καθαρό νερό.
Το υδρογόνο αποθηκεύεται σε τρεις δεξαμενές καυσίμου υψηλής πίεσης, δίνοντας στο πρωτότυπο Hilux μια αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων, σημαντικά μεγαλύτερη από ό,τι θα μπορούσε να επιτευχθεί με ένα ηλεκτρικό pick-up.
Η υβριδική μπαταρία, η οποία αποθηκεύει την ηλεκτρική ενέργεια που παράγεται από την κυψέλη καυσίμου, είναι τοποθετημένη στην καρότσα και όχι στην καμπίνα. Όμως έτσι το όχημα χάνει τη χρηστικότητά του, αλλά δεν παύει να είναι πειραματικό.
Το όλο εγχείρημα ξεκίνησε στις αρχές του 2022, ενώ η κατασκευή του πρωτοτύπου άρχισε στις 5 Ιουνίου φέτος, σύμφωνα με τις αρχές του συστήματος παραγωγής της Toyota σε έναν ειδικό χώρο στις εγκαταστάσεις του TMUK.
Το πρώτο όχημα ολοκληρώθηκε μόλις τρεις εβδομάδες αργότερα και είναι το πρώτο από τα 10 που θα κατασκευαστούν μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αυτά θα υποβληθούν σε αυστηρές δοκιμές για να διασφαλιστεί ότι η ασφάλεια, η δυναμική απόδοση, η λειτουργικότητα και η ανθεκτικότητα πληρούν τα υψηλά πρότυπα που απαιτούνται από ένα μοντέλο παραγωγής.
Αν όλα πάνε καλά, τότε είναι πολύ πιθανό το υδρογονοκίνητο Hilux να βγει στην παραγωγή το δεύτερο μισό αυτής της δεκαετίας.