Το πρώτο Golf βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg πριν από 50 χρόνια και συνολικά έχουν πωληθεί πάνω από 37 εκατομμύρια αυτοκίνητα παγκοσμίως
Το Golf γιορτάζει εφέτος τα 50ά γενέθλιά του και η Volkswagen λανσάρει μια βελτιωμένη έκδοση του bestseller της για να γιορτάσει την επέτειο. Οι πελάτες θα μπορούν να παραγγείλουν το νέο μοντέλο σε λίγες μόλις εβδομάδες. Στο νέο Golf εντυπωσιάζει το σύστημα infotainment επόμενης γενιάς, η πιο διαισθητική φιλοσοφία χειρισμού, η πιο δυναμική σχεδίαση του εμπρός και πίσω μέρους, καθώς και τα εξελιγμένα αποδοτικά συστήματα κίνησης. Αυτά περιλαμβάνουν plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης με αυξημένη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χιλιομέτρων. Επιπλέον, ένα φωτιζόμενο λογότυπο της Volkswagen κοσμεί το μπροστινό μέρος για πρώτη φορά σε Golf.
Ο ThomasSchäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της VolkswagenΕπιβατικών Αυτοκινήτων, δήλωσε: «Το Golf βρίσκεται στην καρδιά της μάρκας Volkswagen εδώ και μισό αιώνα, προσφέροντας προσιτή κινητικότητα για όλους στο υψηλότερο τεχνολογικό επίπεδο. Εδώ που βρισκόμαστε τώρα χτίζουμε τώρα το επόμενο βήμα εξέλιξης, με ακόμη μεγαλύτερη απόδοση, άνεση και ποιότητα και μια νέα φιλοσοφία εργονομίας. Το Golf γίνεται όσο καλύτερο θα μπορούσε να γίνει».
Η ImeldaLabbé, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen για τις Πωλήσεις, το Marketing και το Aftersales ανέφερε: «Με το Golf, έχουμε γράψει μια μοναδική ιστορία επιτυχίας. Το Golf αντιπροσωπεύει τη μάρκα Volkswagen όσο κανένα άλλο μοντέλο. Ένα αυτοκίνητο για όλες τις γενιές. Και αυτό συμβαίνει εδώ και 50 χρόνια. Με τη συνεχή τεχνολογική εξέλιξη του νέου Golf, προσθέτουμε τώρα και σε αυτή την ιστορία επιτυχίας άλλο ένα κεφάλαιο».
Ανανεωμένο εμπρός και πίσω μέρος και νέα σχεδίαση φώτων. Το νέο Golf ξεχωρίζει από το καινούργιο εμπρός μέρος. Στα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που καθορίζουν τη νέα εικόνα περιλαμβάνονται το λογότυπο της Volkswagen, το οποίο για πρώτη φορά στο Golf είναι φωτιζόμενο καθώς και τα νέας σχεδίασης φωτιστικά σώματα LED. Οι κορυφαίοι προβολείς IQ.LIGHTLEDmatrix ενσωματώνουν μια νέα κύρια δέσμη υψηλής απόδοσης με εμβέλεια έως και 500 μέτρα. Οι συστοιχίες των πίσω φώτων IQ.LIGHT 3DLED έχουν επίσης νέα σχεδίαση.
Νέο περιβάλλον στο σύστημα infotainment με ενσωματωμένο το ChatGPT. Στο εσωτερικό, το νέο Golf διαθέτει ένα νέο εξελιγμένο, διαισθητικό σύστημα infotainment με ελεύθερη οθόνη αφής (διαγώνιος οθόνηέως 12,9 ίντσες). Αυτή διαθέτει εργονομικά βελτιστοποιημένα και φωτιζόμενα ρυθμιστικά αφής για τον έλεγχο της θερμοκρασίας και της έντασης του ήχου στη βάση της.
Νέο είναι επίσης το βελτιωμένο τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών και ο νέος φωνητικός βοηθός IDA. Χρησιμοποιώντας φυσική γλώσσα, ο IDA μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για τον έλεγχο λειτουργιών όπως ο κλιματισμός, το τηλέφωνο ή το σύστημα πλοήγησης, αλλά και για την πρόσβαση σε διαδικτυακές πληροφορίες από όλους τους δυνατούς τομείς, από προγνώσεις καιρού μέχρι ερωτήσεις γενικών γνώσεων. Το Golf θα διαθέτει στο μέλλον την πιο εξελιγμένη γενιά συστημάτων infotainment. Αυτή η νέα γενιά θα ενσωματώνει το βασισμένο στην τεχνητή νοημοσύνη chatbotChatGPT στον φωνητικό βοηθό IDA. Η λειτουργία του παρουσιάστηκε στην έκθεση CES (ConsumerElectronicsShow) στο Λας Βέγκας στις αρχές Ιανουαρίου και μπορεί να έχει απρόσκοπτη πρόσβαση στη συνεχώς αυξανόμενη βάση δεδομένων τεχνητής νοημοσύνης. Οι επιβάτες μπορούν να αλληλοεπιδρούν με το αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας τη φυσική γλώσσα και να τους διαβάζει το περιεχόμενο που έχουν αναζητήσει κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η στάθμευση γίνεται εύκολη χάρη στα νέα συστήματα υποβοήθησης. Οι ελιγμοί στάθμευσης τουGolf γίνονται πιο εύκολοι χάρη σε νέα συστήματα υποβοήθησης, όπως η βελτιωμένη λειτουργία ParkAssistPlus. Όταν ο οδηγός περνά μπροστά από μια θέση στάθμευσης, μπορεί να ανιχνεύσει αν ο χώρος (παράλληλος ή κάθετος) είναι αρκετά μεγάλος και ανάλογα ξεκινά τη διαδικασία στάθμευσης. Το σύστημα αναλαμβάνει τον χειρισμό του τιμονιού καθώς και την επιτάχυνση και το φρενάρισμα. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο οδηγός είναι να παρακολουθεί τη διαδικασία στάθμευσης. Επιπλέον, το ParkAssistPro θα είναι διαθέσιμο για πρώτη φορά στο Golf, επιτρέποντας στους οδηγούς να το καθοδηγούν μέσα και έξω από τις θέσεις στάθμευσης με το smartphone τους. Για παράδειγμα, το αυτοκίνητο μπορεί να οδηγηθεί εξ αποστάσεως από το χώρο στάθμευσης, εάν αυτός είναι πολύ στενός. Ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό είναι το σύστημα AreaView στο οποίο δημιουργείται μια εικόνα 360 μοιρών με τη συγχώνευση της λήψης τεσσάρων καμερών και η αντίστοιχη εικόνα μεταφέρεται στην οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Αυτό διευκολύνει τον εντοπισμό των πεζοδρομίων και των διαγραμμίσεων στους χώρους στάθμευσης.
Νέα γκάμα κινητήρων. Οι νέες plug-in υβριδικές μονάδες κίνησης στο Golf προσφέρουν αυξημένη ισχύ και ηλεκτρική αυτονομία περίπου 100 χλμ. και είναι επιπλέον εξοπλισμένες με λειτουργία ταχείας φόρτισης DC. Οι εξαιρετικά αποδοτικοί ήπιοι υβριδικοί κινητήρες 48 V είναι ιδιαίτερα ελκυστικοί για τους οδηγούς που δεν έχουν στο σπίτι τους δυνατότητα φόρτισης. Στη φάση του λανσαρίσματος θα είναι διαθέσιμες οι επιλογές - ήπιο υβριδικό (eTSI), plug-in υβριδικό (eHybrid και GTE) και υπερτροφοδοτούμενοι βενζίνη (TSI). Το GolfGTI έχει γίνει ακόμα πιο σπορτίφ με πρόσθετη ισχύ σε σχέση με τον προκάτοχό του. Kατά τη διάρκεια του 2024 θα παρουσιαστούν και άλλες εκδόσεις του Golf.
50 χρόνια Golf: Η ιστορία του bestseller
Το πρώτο Golf παραγωγής κατασκευάστηκε στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Wolfsburg στα τέλη Μαρτίου του 1974. Το επίσημο λανσάρισμα ξεκίνησε το Μάϊο εκείνης της χρονιάς. Πριν από αυτό, το Beetle και συνεπώς ο συνδυασμός ενός κινητήρα τοποθετημένου πίσω και της κίνησης στους πίσω τροχούς είχε διαμορφώσει τη μάρκα Volkswagen για δεκαετίες.
Στις αρχές της δεκαετίας του 1970, το πρώτο Golf -όπως και το Passat, το Scirocco και το Polo- σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής: αυτής της τοποθέτησης του κινητήρα μπροστά και της κίνησης στους εμπρός τροχούς. Η μοντέρνα και ασφαλής ιδέα του συστήματος κίνησης, η μεγάλη ευελιξία με την πίσω πόρτα και την αναδιπλούμενη πλάτη του πίσω καθίσματος, καθώς και η σχεδίαση του αμαξώματος έκαναν μεγάλη αίσθηση στην αγορά, με αποτέλεσμα το εκατομμυριοστό Golf να βγει από τη γραμμή συναρμολόγησης μόλις τον Οκτώβριο του 1976.
Αυτή όμως ήταν μόνο η αρχή: στις επτά γενιές που ακολούθησαν, το Golf ήταν πάντα αυτό που έκανε την προσιτή μετακίνηση με το υψηλότερο επίπεδο τεχνολογίας διαθέσιμη σε όλους. Η εξέλιξή του συνεχίστηκε με πολλές νέες τεχνολογίες, όπως ο ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας και τα αποδοτικά συστήματα κίνησης, ενώ προσέφερε επιπλέον χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων, οι αερόσακοι ή το πρώτο σύστημα τετρακίνησης. Το μυστικό της επιτυχίας του Golf οφείλεται επίσης στο γεγονός ότι οι σχεδιαστές μετέφεραν το DNA της πρώτης γενιάς στους διαδόχους της, καλλιεργώντας έτσι την κλασική σχεδίαση του Golf.
Η άνεση, η ποιότητα και τα καινοτόμα συστήματα υποβοήθησης αποκτούσαν διαρκώς μεγαλύτερη σημασία με κάθε γενιά και συνεχίζουν να θέτουν πρότυπα μέχρι σήμερα. Κατά τη διάρκεια των τελευταίων 50 ετών, το Golf έχει γίνει μια δική του κατηγορία κόμπακτ αυτοκινήτων υψηλής τεχνολογίας. Αυτή μάλιστα έγινε γνωστή ως «κλάση Golf» μετά από λίγα μόλις χρόνια. Το Golf έχει κερδίσει αμέτρητα βραβεία και συγκριτικές δοκιμές σε όλο τον κόσμο. Ακολούθησαν διάφορες εκδόσεις, όπως το Variant, το Cabriolet και το Sportsvan, το αμιγώς ηλεκτρικό e-Golf ενώ και τα φημισμένα σπορ μοντέλα, με τη συντομογραφία GTI, GTD, GTE, και η ναυαρχίδα GolfR καθιερώθηκαν γρήγορα. Το Golf ήταν ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα της κατηγορίας που προσέφερε υποβοηθούμενη οδήγηση μέσω του TravelAssist. Μια άλλη καινοτομία στο Golf ήταν το ντεμπούτο της τεχνολογίας Car2X, η οποία μπορεί να παρέχει εκ των προτέρων προειδοποίηση για κινδύνους.
Μέχρι σήμερα, έχουν πωληθεί περισσότερα από 37 εκατομμύρια Golf σε οκτώ γενιές. Το Golf είναι ένας σταθερός πυλώνας για τη μάρκα Volkswagen και είναι πάντα σε θέση να προσαρμόζεται στην εποχή του ως κινητήριος μοχλός της καινοτομίας. Με το νέο Golf η Volkswagen συνεχίζει πάνω στην ίδια προσέγγιση, εστιάζοντας στην βελτιωμένη απόδοση, στην άνεση και στην ποιότητα σε συνδυασμό μια έξυπνη φιλοσοφία λειτουργίας και επικοινωνίας με τον οδηγό.