Με χώρο φόρτωσης, ευελιξία, πολλά πολυτελή χαρακτηριστικά και τιμές για ... όλα τα βαλάντια
Η πρόσφατη ιστορία της ευρωπαϊκής αγοράς pick-up φορτηγών είναι μια αχαρακτήριστα επική ιστορία άνθησης και πτώσης, απροσδόκητων ανατροπών, νέων αφίξεων και ξαφνικών αποχωρήσεων.
Πριν από λίγο καιρό, αυτά τα οχήματα ήταν τόσο μεγάλη επιχείρηση που σχεδόν κάθε μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία σχεδίαζε την είσοδό της. Πολλοί αναρωτιόντουσαν αν η Ευρώπη θα μπορούσε, όπως και η Βόρεια Αμερική, να αγκαλιάσει επιτέλους και πλήρως το lifestyle pick-up. Και τώρα, αφού μάρκες όπως η Renault, η Fiat και ακόμη και η Mercedes-Benz προσπάθησαν -και απέτυχαν- να εδραιώσουν την παρουσία τους στην κατηγορία αυτή, η οποία έχει περάσει τόσο από ραγδαίες επεκτάσεις όσο και από συρρικνώσεις, έχουν απομείνει μόνο οι πιο ζόρικοι επιχειρηματίες.
Το πείραμα του lifestyle άφησε σίγουρα το στίγμα του σε αυτή την κατηγορία. Οι πρώην αρκετά χρηστικές μηχανές έχουν γίνει όλο και πιο γοητευτικές και πλούσια εξοπλισμένες, καθώς οι κατασκευαστές τους έχουν προσελκύσει τους ιδιώτες αγοραστές και τους «χρήστες-ψηφοφόρους» του στόλου με άνεση και φινέτσα επιπέδου SUV, εντυπωσιακό στυλ και οικογενειακή ευελιξία.
Σίγουρα λειτούργησε, γεγονός που αποδεικνύεται από τον αριθμό των φορτηγών pick-up διπλής καμπίνας στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου. Ωστόσο, το παρατήρησε και η εφορία, και έτσι το 2024 η HMRC αποφάσισε να επαναφέρει τα πράγματα στη γη και να εξαλείψει ένα μεγάλο μέρος του φορολογικού πλεονεκτήματος για τα διπλοκάμπινα pick-up - πριν αλλάξει γρήγορα γνώμη και ανακαλέσει την απόφαση.
Πού μας αφήνει λοιπόν αυτό; Λοιπόν, τα pick-up εξακολουθούν να έχουν πολύ νόημα, ιδίως ως εργαλείο για τη δουλειά.
Εδώ είναι η επιλογή μας για τα καλύτερα φορτηγά pick-up για το 2024.
1. Ford Ranger
Πλεονεκτήματα: Ανταγωνιστική αξία
Μειονεκτήματα: Δεν υπάρχει ηλεκτρική έκδοση (ακόμα), το Raptor δεν είναι ένα κανονικό επαγγελματικό όχημα
Πρόκειται για το πιο δημοφιλές μικρό φορτηγό της Βρετανίας. Έτσι, ενώ η υπόλοιπη αγορά έχει συρρικνωθεί, η Ford συνέχισε να κάνει "ντόρο" (και αναμφίβολα το μετέφερε στο γενναιόδωρο χώρο φόρτωσης του Ranger) - και αν οι εξελίξεις του μοντέλου τελευταίας γενιάς, του νέου αγαπημένου μας στην κατηγορία, είναι αξιόπιστος οδηγός, θα πρέπει να συνεχίσει να το κάνει.
Ενώ το πρωτότυπο στα τέλη της δεκαετίας του 1990 αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τη Mazda, αυτή η τελευταία επανάληψη (ουσιαστικά μια εξέλιξη του παλιού T6) είναι ο καρπός μιας συνεργασίας με τη Volkswagen στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, η οποία επιτρέπει στη γερμανική εταιρεία να μετονομάσει ουσιαστικά το Ranger - μετά από κάποιες ελαφρές εσωτερικές και εξωτερικές σχεδιαστικές βελτιώσεις - σε Amarok.
Το νέο Ranger έχει κάνει ένα αρκετά μεγάλο άλμα όσον αφορά την επιθυμητότητα. Έχοντας αποκτήσει περισσότερο την οπτική παρουσία του εμβληματικού F-150 της Ford που κατασκευάζεται στις ΗΠΑ, έχει πιο τετράγωνη και πιο στιβαρή εμφάνιση. Επιπλέον, διαθέτει μια πολύ πιο ψηφιακή καμπίνα, με το τελευταίο, προσανατολισμένο στο πορτραίτο σύστημα infotainment της Ford, με οθόνη αφής Sync 4, καθώς και ψηφιακά όργανα. Ο σχεδιασμός της καμπίνας και η ποιότητα των υλικών έχουν επίσης βελτιωθεί αισθητά.
Η γκάμα των κινητήρων του Ranger έχει διευρυνθεί και περιλαμβάνει πλέον τους V6 turbo diesel 168hp, 202hp και 237hp στην κανονική γκάμα μοντέλων, καθώς και έναν diesel 207hp και έναν νέο V6 turbo βενζινοκινητήρα 288hp στο σπορ Ranger Raptor.
Μια βενζινο-ηλεκτρική plug-in υβριδική έκδοση του Ranger έρχεται το 2025.
Οι τετρακύλινδροι ντίζελ έχουν καλύτερη διύλιση λειτουργίας από πολλούς ανταγωνιστές, καθώς και ισχυρή ροπή - και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων με το οποίο συνεργάζονται οι περισσότεροι (μόνο τα μοντέλα της εισαγωγικής κατηγορίας έχουν χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων) είναι ομαλό και επιδέξιο.
Στην οδήγηση, το Ranger παρουσιάζει ελάχιστους δυναμικούς συμβιβασμούς σε σύγκριση με ένα αυτοκίνητο παρόμοιου μεγέθους. Ο πίσω άξονας με τα φυλλοειδή ελατήρια αισθάνεται σταθερός και το κάνει να ταλαιπωρείται σε κάποιες ανωμαλίες, αλλά όχι σε πολλές, ενώ το τιμόνι του είναι ασυνήθιστα ευκίνητο και ακριβές για ένα pick-up, με αξιοπρεπή έλεγχο του αμαξώματος και αξιοπρεπές επίπεδο πρόσφυσης στην άσφαλτο.
Τα περισσότερα Rangers πωλούνται ως διπλοκάμπινα, αλλά παραμένει διαθέσιμο και ως μονοκάμπινο μοντέλο. Ωστόσο, οι αγοραστές αυτής της έκδοσης θα πρέπει να συμβιβαστούν με το πιο βασικό επίπεδο εξοπλισμού, τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα και ένα χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Τα εργασιακά διαπιστευτήρια του Ranger είναι ισχυρά, Το ωφέλιμο φορτίο είναι πλέον αρκετά μεγάλο ώστε να μεταφέρει μια παλέτα Euro, ενώ όσον αφορά το βάρος του είναι ονομαστικό για οτιδήποτε μεταξύ 1035kg και 1207kg, ανάλογα με το μοντέλο. (Οι εκδόσεις Raptor μεταφέρουν λιγότερα και δεν μπορούν να ταξινομηθούν ή να φορολογηθούν ως επαγγελματικά οχήματα).
Ωστόσο, το Ranger Raptor αποκτά trick ανάρτηση Fox που του επιτρέπει να κάνει μια υποφερτή εντύπωση ενός dune-basher του Ντακάρ. Τα ελατήρια και οι αποσβεστήρες μεγάλης διαδρομής του επιτρέπουν να καλύπτει δύσβατα εδάφη με εξωφρενικές ταχύτητες, ενώ στο δρόμο υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ψυχραιμία και έλεγχος από ό,τι θα περίμενε κανείς από ένα pick-up.
Ακόμα καλύτερα (για τη διασκέδασή σας, αν όχι για το πορτοφόλι σας), ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας V6 των 3,0 λίτρων με 288 ίππους έχει αρκετή σπιρτάδα για να φοβίσει το hot hatch.
Η προσέγγιση της Ford στην τιμολόγηση του Ranger, η μεγάλη ποικιλία μοντέλων και οι διάφορες στατικές και δυναμικές εξελίξεις εντός και εκτός δρόμου το καθιστούν το νούμερο ένα pick-up για το 2024.
2. Toyota Hilux
Πλεονεκτήματα: Toyota, υποστήριξη υπηρεσιών αντιπροσώπου της Toyota
Μειονεκτήματα: Οι τετρακύλινδροι κινητήρες ντίζελ κάνουν θόρυβο όταν δουλεύουν σκληρά
Το Hilux αποτελεί μέρος της γκάμας των επαγγελματικών οχημάτων της Toyota από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, και έκτοτε έχει αποκτήσει τη φήμη του για την ευελιξία, την αξιοπιστία και τη στιβαρότητα. Είναι επίσης το μόνο όχημα που έχει πραγματικά αμφισβητήσει την κυριαρχία του Ford Ranger στις πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά τα τελευταία χρόνια.
Ανεξάρτητα από τον εξοπλισμό, το Hilux είναι άνετο και αξιοπρεπώς φινιρισμένο στο εσωτερικό του, και επίσης πιο εκλεπτυσμένο και πιο ευχάριστο στη χρήση από κάποιους ανταγωνιστές του. Το διακρίνουν επίσης η αξιόλογη οδηγική συμπεριφορά και η εκλεπτυσμένη συμπεριφορά, καθώς και οι διαστάσεις που του επιτρέπουν να αποφεύγει οριακά την αίσθηση του ελέφαντα σε στενότερους δρόμους.
Στο πλαίσιο μιας αναβάθμισης στα μέσα της ζωής του το 2019, το αυτοκίνητο απέκτησε νέους προφυλακτήρες και κάποιες αναθεωρήσεις στην καμπίνα και τον εξοπλισμό, μία από τις οποίες έκανε καλύτερη παροχή συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας - χαρακτηριστικά εξίσου χρήσιμα στο δρόμο για το σχολείο, στο εργοτάξιο και παντού στο ενδιάμεσο. Ένα χρόνο αργότερα, η Toyota τελειοποίησε ξανά το πλαίσιο, το στυλ και το εσωτερικό, βελτιώνοντας την οδήγηση και την οδική συμπεριφορά κατά ένα ακόμη βήμα, και πρόσθεσε εξοπλισμό και οπτική ελκυστικότητα για την κορυφαία έκδοση Invincible X.
Αργότερα, προστέθηκε και πάλι μια έκδοση Toyota Hilux GR Sport με αγωνιστικό σήμα για να γιορτάσει την επιτυχία της μάρκας στο εξαντλητικό Ράλι Ντακάρ.
Δεν ήταν ακριβώς το Raptor-alike που εμφανίστηκε, αλλά ένα πιο σοβαρό GR Sport II έρχεται. Ο ανταποκριτής μας George Barrow το έχει ήδη οδηγήσει και εκτίμησε ότι είναι ένα πολύ καλύτερο όχημα δρόμου, αλλά εξακολουθεί να μην μπορεί να συγκριθεί με το Ranger εκτός δρόμου.
Το Toyota διατίθεται με επιλογή τετρακύλινδρων κινητήρων ντίζελ 2,4 λίτρων 148 ίππων και 2,8 λίτρων 201 ίππων, οι οποίοι δεν το κάνουν να ακούγεται συναρπαστικό δίπλα σε κάποιες πολυκύλινδρες επιλογές, ακόμη και αν ο 2,8 έχει πολλές επιδόσεις στον πραγματικό κόσμο και εκπληκτικά αξιοπρεπή διύλιση για ένα τόσο μεγάλο τετρακύλινδρο (όταν δεν ανεβάζει δυνατά στροφές, τουλάχιστον).
Όσοι χρειάζεται να μεταφέρουν βαρύτερο φορτίο μπορεί επίσης να μείνουν ευχαριστημένοι όταν διαπιστώσουν ότι η μεταφορική του ικανότητα υπερβαίνει εκείνη των περισσότερων ανταγωνιστών του.
Εκτός από τη συνηθισμένη διπλή καμπίνα, το Hilux διατίθεται επίσης με μονή καμπίνα και εκτεταμένη καμπίνα (την οποία η Toyota ονομάζει Extra Cab). Όπως και με το Ranger, αυτές οι εκδόσεις περιορίζονται στη μη εξοπλισμένη αρχική έκδοση και στον βασικό κινητήρα των 2,4 λίτρων.
3. Isuzu D-Max
Πλεονεκτήματα: Πολύ καλή τιμή μεταξύ των αγροτών των ουαλικών λόφων.
Μειονεκτήματα: Η οδήγηση και ο χειρισμός είναι πιο τραχιά από άλλα, ο κινητήρας ντίζελ δεν έχει αρκετή δύναμη
Θα φανταζόσασταν ότι η Isuzu είναι αρκετά καλή στην κατασκευή pick-up φορτηγών, αφού αυτό είναι το μόνο που πουλάει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το Isuzu D-Max είναι εδώ και χρόνια ένας ήσυχος στυλοβάτης της αγοράς pick-up και το 2021 ανανεώθηκε διεξοδικά.
Το D-Max κυκλοφορεί σε αρκετά μεγάλη ποικιλία διαμορφώσεων, από το Utility, το γυμνό εργαλείο εργασίας, μέσω εκδόσεων με πιο lifestyle προσανατολισμό και σύστημα infotainment μέχρι την έκδοση Arctic Trucks που μοιάζει με το Raptor και διαθέτει ανυψωμένη ανάρτηση και ελαστικά με εξογκώματα. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ μονής καμπίνας, εκτεταμένης καμπίνας και διπλής καμπίνας. Το D-Max είναι το μοναδικό pick-up που προσφέρει την εκτεταμένη καμπίνα σε συνδυασμό με τις πιο σικέ εκδόσεις.
Κατά τη διάρκεια των αξιολογήσεών μας, το βελτιωμένο εσωτερικό του D-Max, η βαθμολογία ασφαλείας Euro NCAP πέντε αστέρων και η αποδεκτή οδική συμπεριφορά το χαρακτήρισαν ως καλύτερο όχημα από τον προκάτοχό του. Το D-Max εξακολουθεί να βρίσκεται σε πλαίσιο σκάλας, πράγμα που σημαίνει ότι είναι πολύ στιβαρό και εξακολουθεί να είναι εξαιρετικά ικανό εκτός δρόμου, αν και λιγότερο καλομαθημένο στην οδήγηση και τον χειρισμό του από άλλα.
Εκεί που εξακολουθεί να υστερεί σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι το σύστημα κίνησης. Χρησιμοποιεί τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα 1,9 λίτρων όπως και πριν και διαπιστώσαμε ότι, ενώ είναι πιο αθόρυβος από ό,τι ήταν, εξακολουθεί να είναι τραχύς και η απόδοση της μονάδας των 162 ίππων εξακολουθεί να είναι ληθαργική. Το σπριντ 0-62 km/h διαρκεί σχεδόν 13sec είτε έχετε το αυτόματο κιβώτιο έξι ταχυτήτων είτε το χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Είναι σημαντικό, όμως, ότι πολλοί αγοραστές θα του το συγχωρήσουν αυτό, αφού όλες οι εκδόσεις υπολείπονται σε τιμή των αντίστοιχων Hilux.
4. Volkswagen Amarok
Πλεονεκτήματα: Φορτηγά του ρεύματος δεν γίνονται πολύ πιο επιθυμητά από αυτό.
Μειονεκτήματα: Πιο ακριβό από το στενά συνδεδεμένο Ford Ranger
Αν κάποιο αυτοκίνητο έδωσε το έναυσμα για τη βραχύβια τρέλα του «lifestyle pick-up», αυτό ήταν το αρχικό Volkswagen Amarok. Φυσικά, άλλοι κατασκευαστές είχαν ήδη παραδώσει στο παρελθόν γενναιόδωρα εξοπλισμένα και βελούδινα φινιρισμένα μοντέλα με διπλή καμπίνα, αλλά κανένας δεν είχε τη διασταυρούμενη με το είδος απήχηση του VW, το οποίο συνδύαζε τις σκληρές χρηστικές ιδιότητες ενός φορτηγού με μια εξωτερική αισθητική και ένα εσωτερικό φινίρισμα που μιμούνταν τα επιθυμητά επιβατικά αυτοκίνητα.
Ωστόσο, παρά την προφανή δημοτικότητά του, το Amarok δεν είχε αρκετό οικονομικό νόημα ώστε οι λογιστές της Volkswagen να υπογράψουν την ανάπτυξη μιας εντελώς νέας, ανεξάρτητα σχεδιασμένης έκδοσης δεύτερης γενιάς. Έτσι, όπως έχουμε αναφέρει, το τελευταίο Amarok είναι στην πραγματικότητα μια κοινοπραξία με τη Ford. Τούτου λεχθέντος, το "Μπλε Οβάλ" ανέλαβε το προβάδισμα για την ανάπτυξη, κυρίως επειδή η έκδοσή του είναι πιθανό να ξεπεράσει σε πωλήσεις το γερμανικό αντίστοιχό του κατά περίπου δύο προς ένα, αλλά και επειδή και τα δύο αυτοκίνητα βασίζονται στην πλατφόρμα T6 του παλιού Ranger.
Εξωτερικά, μόνο το πάνελ οροφής, οι χειρολαβές των θυρών και τα περιβλήματα των εξωτερικών καθρεπτών έχουν μεταφερθεί από το Ranger, αλλά το νέο Amarok έχει μια πιο ογκώδη και επιθετική εμφάνιση από πριν. Στο εσωτερικό, χρησιμοποιείται και πάλι η αρχιτεκτονική του Ranger, αλλά έχει ντυθεί με υλικά ειδικά για τη Volkswagen, ώστε να δίνει μια αισθητά ανώτερη αίσθηση. Βρήκαμε ότι το Amarok είναι καλά εξοπλισμένο, άνετο και εύκολο να τα βγάλει πέρα, νιώθοντας ακόμα περισσότερο σαν SUV από τον εκπληκτικά αριστοκρατικό προκάτοχό του.
Επί του παρόντος, υπάρχει μια επιλογή κινητήρων ντίζελ, με την καλύτερη επιλογή να είναι ο ομαλά στρεφόμενος V6 TDI 3,0 λίτρων με 237 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων της Ford (η μόνη επιλογή κιβωτίου ταχυτήτων στο Ηνωμένο Βασίλειο) και μόνιμη τετρακίνηση. Από την εμπειρία μας πίσω από το τιμόνι, το τιμόνι είναι αρκετά καθαρό και η Volkswagen έχει ασκήσει την επιρροή της με βελτιωμένη φινέτσα και άνεση, αλλά ο πίσω άξονας με τα φύλλα εξακολουθεί να δυσκολεύεται στους πιο τραχείς δρόμους, προδίδοντας τις εμπορικές ρίζες του Amarok.
Παρόλα αυτά, αν ψάχνετε για ένα φορτηγό με κάτι περισσότερο από μια λάμψη ελκυστικότητας και ποιότητας καμπίνας αυτοκινήτου, το Amarok κερδίζει κάποια νίκη.
5. KGM Musso (πρώην Ssangyong Musso)
Πλεονεκτήματα: Χώρος καμπίνας: Αξία για τα χρήματα, ευελιξία φόρτωσης, χώρος καμπίνας
Μειονεκτήματα: Λίγα χαρακτηριστικά πολυτέλειας, τραχιά οδήγηση
Αν αναζητάτε μια προσιτή επιλογή pick-up, υπάρχει πάντα η KGM (η αυτοκινητοβιομηχανία που παλαιότερα ήταν γνωστή ως Ssangyong), η οποία προσφέρει το Musso - το όνομα του οποίου σημαίνει «ρινόκερος» στην πατρίδα του, τη Νότια Κορέα.
Απέχει πολύ από το αόριστα σπορ, σχεδιασμένο από τον Ken Greenley, ομώνυμο SUV που ήρθε στο Ηνωμένο Βασίλειο στα μέσα της δεκαετίας του 1990, αλλά διαπιστώθηκε ότι προσφέρει αξιοσέβαστες επιδόσεις και χειρισμό, καθώς και ισχυρή ικανότητα ρυμούλκησης και χρησιμότητα για αγοραστές με καλή αξία.
Ο πετρελαιοκινητήρας 2,2 λίτρων των 199 ίππων του Musso προσφέρει περισσότερη δύναμη από κάποιους άλλους στην κατηγορία, ενώ η ικανότητά του να ρυμουλκεί 3500 κιλά (αν και μόνο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων- το χειροκίνητο είναι 3200 κιλά) σε ένα φρεναρισμένο ρυμουλκούμενο ξεπερνά επίσης ορισμένους αντιπάλους.
Πιστεύουμε ότι φαίνεται λίγο περίεργο στη βασική του μορφή με το μικρό χώρο φόρτωσης, αλλά προσφέρει τέσσερις θέσεις αρκετά μεγάλες ώστε να μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ενήλικες επιβάτες. Το γεγονός ότι είναι επίσης ένα από τα μικρότερα αυτοκίνητα του είδους του, στέκεται ικανό να το κάνει ελκυστικό σε όσους δυσκολεύονται να βάλουν οχήματα όπως αυτά σε τυπικούς χώρους στάθμευσης στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Αν χρειάζεστε καρότσα πλήρους μήκους, θα πρέπει να επιλέξετε το υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού, Saracen, το οποίο ανοίγει την επιλογή του Saracen+. Αυτό επεκτείνει το μήκος της καρότσας φόρτωσης από μόλις 1300mm σε 1610mm, το οποίο είναι περισσότερο από ό,τι έχετε στο Ranger.
Το Musso στρίβει με πολύ αξιοπρεπή πρόσφυση και έλεγχο της κύλισης, ενώ το αρκετά ελαφρύ τιμόνι (και το βοηθητικό τιμόνι μικρής διαμέτρου) έχει καλύτερη αίσθηση του κέντρου από πολλούς ανταγωνιστές του. Το ίδιο ισχύει και για τον χαμηλό θόρυβο του δρόμου και του ανέμου.
Η άνεση στην οδήγηση μόλις που ξεπερνά το όριο του αποδεκτού, αλλά ο κινητήρας έχει ροπή από χαμηλά και εντυπωσιακά ήσυχη όταν ταξιδεύετε, ενώ η εξάδα των σχέσεων του δίνει πολύ μακριά πόδια.
Το επόμενο έτος, η KGM σχεδιάζει να λανσάρει ένα ηλεκτρικό τετρακίνητο pick-up που θα βασίζεται στο νέο SUV KGM Torres.
6. Maxus T90EV
Πλεονεκτήματα: Είναι ένα ηλεκτρικό pick-up που μπορείτε πραγματικά να αγοράσετε, δεν θα κοστίσει μια περιουσία
Μειονεκτήματα: Δεν είναι ακριβώς επιθυμητό ή πολυτελές, ανήσυχη οδήγηση
Εάν ή όταν η αγορά εμπορικών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου ηλεκτροδοτηθεί πλήρως, πόσοι άνθρωποι θα αναγνωρίσουν αυτό το ελάχιστα γνωστό φορτηγό κινεζικής κατασκευής ως έναν από τους πρωτοπόρους του;
Το Maxus T90EV είναι το πρώτο ηλεκτρικό pick-up της Βρετανίας. Κατασκευασμένο στο Wuxi από μια μάρκα που ανήκει στον κινεζικό γίγαντα SAIC (στον οποίο ανήκει και η MG), το T90 είναι ένα μεσαίου μεγέθους φορτηγό που έχει τροποποιηθεί προκειμένου να καταγραφεί ως pick-up εργασίας στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε άλλες αγορές, έχει βαθμολογηθεί για να μεταφέρει λιγότερα από 1.000 κιλά, αλλά στη Μεγάλη Βρετανία η Maxus έχει αναβαθμίσει τις δυνατότητες μεταφοράς φορτίου του οχήματος.
Αν αναγνωρίζετε το σήμα στη μάσκα, μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι αυτή η μάρκα γεννήθηκε όταν η SAIC αγόρασε τη βρετανική εταιρεία κατασκευής φορτηγών LDV, πρώην Leyland Daf.
Το T90EV τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 201 ίππων που του προσδίδει κάτι παραπάνω από επαρκή ισχύ, επιτάχυνση και οδηγική συμπεριφορά. Ωστόσο, το περιβάλλον οδήγησής του, αν και σύγχρονο, είναι αρκετά απλό και αραιά εξοπλισμένο.
Η οδήγηση και ο χειρισμός του είναι πιο τραχιά από τον κανόνα της κατηγορίας των pick-up (η οδήγηση ειδικά έχει υποβαθμιστεί από τις προσπάθειες της Maxus να ενισχύσει την ικανότητα μεταφοράς φορτίου).
Η πραγματική αυτονομία του είναι περίπου 200 μίλια, ή λίγο λιγότερο όταν κινείται αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο.
7. Ineos Grenadier Quartermaster
Μια έκδοση pick-up φορτηγού του Ineos Grenadier πρόκειται να αρχίσει να πωλείται σύντομα, με τιμή από 66.215 λίρες Αγγλίας. Δεν το έχουμε οδηγήσει ακόμα, αλλά είναι λογικό ότι θα είναι πολύ παρόμοιο με το κανονικό Grenadier 4x4.
Το Quartermaster είναι κατά 305 χιλιοστά μακρύτερο από το Station Wagon, δίνοντάς του ένα χώρο φόρτωσης που έχει μήκος 1564 χιλιοστά και πλάτος 1619 χιλιοστά - αρκετά μεγάλο για να μεταφέρει μια τυπική παλέτα Euro.
Η ικανότητα ρυμούλκησης και το ωφέλιμο φορτίο του ταιριάζουν με αυτά του πενταθέσιου 4x4. Μπορεί να τραβήξει έως 3500kg και να μεταφέρει έως 835kg ή 760kg (σε βενζίνη και ντίζελ αντίστοιχα, χωρίς το βάρος του οδηγού). Αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να χαρακτηριστεί ως επαγγελματικό όχημα και θα παραμείνει περισσότερο μια επιλογή τρόπου ζωής.
Χρησιμοποιούμενο ως τέτοιο, θα πρέπει να είναι αρκετά εντυπωσιακό. Ο χώρος φόρτωσης είναι εξοπλισμένος με απολαβή ρεύματος 400W και τέσσερις κρίκους πρόσδεσης, ενώ η πίσω πόρτα μπορεί να υποστηρίξει έως και 225kg όταν είναι ανοιχτή.
Θα πρέπει να είναι ένα από τα καλύτερα pick-up εκτός δρόμου, με 264 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος και 800 χιλιοστά βάθος πατήματος. Οι μέγιστες γωνίες προσέγγισης, ανατροπής και αναχώρησης είναι 35,5 μοίρες, 26,2 μοίρες και 22,6 μοίρες.
8. Ford F-150 Lightning
Πλεονεκτήματα: Τεράστιο, γρήγορο, άνετο, καθιστά περιττό τον κινητήρα ντίζελ.
Μειονεκτήματα: Τεράστιο, βαρύ, αριστερόχειρας, δεν πωλείται επίσημα στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η Ford ήταν η πρώτη από τις μεγάλες αμερικανικές εταιρείες κατασκευής φορτηγών που αποκάλυψε ότι αναπτύσσει μια ηλεκτρική έκδοση ενός pick-up πλήρους μεγέθους, του F-150. Ανακοινώθηκε στον κόσμο πριν από το Cybertruck της Tesla, και πολλές άλλες μάρκες ακολούθησαν το παράδειγμά της ως αποτέλεσμα.
Τώρα, το F-150 Lightning πωλείται στη Βόρεια Αμερική εδώ και μερικά χρόνια και η Ford αρχίζει να εξετάζει τις εξαγωγικές αγορές γι' αυτό. Δεν έχει επιβεβαιωθεί για το Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά εισάγεται στη Νορβηγία, όπου κυριαρχούν τα EV, ενώ φημολογείται ότι εξετάζεται η διανομή και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές. Και αυτό ήταν αρκετό για να μας δελεάσει να περάσουμε μια αριστεροκίνητη, ειδικά εισαγόμενη έκδοση από την πλήρη διαδικασία οδικής δοκιμής μας.
Τα αποτελέσματα δεν μας απογοήτευσαν. Η ισχυρότερη έκδοση του Lightning με 568 ίππους έγειρε στη ζυγαριά μας λίγο πάνω από 3,1 τόνους και χρειαζόταν περισσότερα από 15 μέτρα για τον κύκλο στροφής του. Ωστόσο, εξακολουθούσε να επιταχύνει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 4,5 δευτερόλεπτα και ένα τυπικό τέταρτο του μιλίου σε λιγότερο από 13,5 δευτερόλεπτα - γρηγορότερα και στις δύο περιπτώσεις από το διάσημο κουπέ BMW M3 γενιάς E46.
Σε λειτουργία χωρίς φορτίο, το Lightning αποδείχτηκε καλό για την αυτονομία των 300 μιλίων που ισχυρίζεται η Ford - ακόμα και αν η συνολική μεταφορική του ικανότητα (800 κιλά) περιορίστηκε από το βαρύ πακέτο μπαταριών. Μπορούσε να «ξεφορτώσει» έως και 9,6kW ρεύματος δικτύου για ηλεκτρικά εργαλεία στο χώρο του, είχε μια αποθήκη φόρτωσης 1,7m με ένα σκαλοπάτι πλήρους μεγέθους κρυμμένο στην πίσω πόρτα και είχε πλήρως ανεξάρτητη ανάρτηση για μια εκπληκτικά άνετη οδήγηση, καθώς και μια τεράστια και άνετη καμπίνα.
Το τεράστιο μέγεθος του Lightning, η διάταξη της καμπίνας του μόνο με αριστερή κίνηση και η πιθανή τιμή του κοντά στο εξαψήφιο νούμερο είναι πιθανό να το κάνουν σπάνιο θέαμα στο Ηνωμένο Βασίλειο, αν υποθέσουμε ότι θα εισαχθεί ποτέ επίσημα εδώ. Αλλά είναι εκπληκτικό ότι είναι αρκετά ευπροσάρμοστο ώστε δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πολλές χρήσεις για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
9. GMC Hummer EV
Πλεονεκτήματα: Μπορεί να κάνει εντύπωση.
Μειονεκτήματα: Δεν διατίθεται μέσω επίσημων καναλιών, ζυγίζει τέσσερις τόνους
Αν τα ηλεκτρικά φορτηγά pick-up αποδεικνύονται ότι είναι όλα υπερβολικά, το Hummer EV της GMC μπορεί να είναι το πιο υπερβολικό από όλα. Στην κορυφαία σε εμβέλεια μορφή του, διαθέτει ένα τρικινητήριο σύστημα κίνησης με 1000 ίππους και περίπου 1000lb ft ροπής, η χωρητικότητα της μπαταρίας του είναι τεράστια 213kWh και ζυγίζει λίγο πάνω από τέσσερις τόνους. Επομένως, δεν θα μπορούσε να οδηγηθεί στο Ηνωμένο Βασίλειο από οποιονδήποτε χωρίς άδεια επαγγελματικού οχήματος κατηγορίας C.
Χτισμένο στη νέα αρχιτεκτονική Ultium EV της General Motors, το Hummer διαθέτει αρκετά κόλπα για πάρτι. Με ένα θωρακισμένο υποστύλωμα, έχει σχεδιαστεί για απαράμιλλη απόδοση εκτός δρόμου. Μπορεί επίσης να «περπατάει», γέρνοντας τους κατευθυντήριους μπροστινούς και πίσω άξονες του στην ίδια γωνία και κάνοντας πλαγιολισθήσεις χωρίς να στρίβει καθόλου.
Με την αερανάρτηση, κινείται επίσης αρκετά απαλά, εκτός από το ότι αποδίδει τόσο βάναυσα όσο φαντάζεστε. Η ευρωπαϊκή διαθεσιμότητα είναι απίθανη και η διανομή στο Ηνωμένο Βασίλειο ακόμη πιο απίθανη, εκτός από ανεπίσημες διαδρομές.
10. Hennessey Mammoth 1000 TRX
Πλεονεκτήματα: Το απόλυτο φορτηγό δηλώσεων, γρήγορο, σκληρό
Μειονεκτήματα: Πιθανότατα αγορά 150.000 λιρών, θα αδειάσει τον τραπεζικό σας λογαριασμό
Αν πρόκειται να μπείτε στον κόπο να υποστείτε όλες τις ενοχλήσεις που συνεπάγεται η οδήγηση ενός εισαγόμενου, πλήρους μεγέθους, αμερικανικής αγοράς (και μεταξύ των υπερυψωμένων θέσεων στάθμευσης, των οδικών διαγραμμίσεων, των χαμένων κλήσεων στις μπάρες και όλων των υπολοίπων, υπάρχουν πολλές), κάποιοι θα έλεγαν ότι θα μπορούσατε κάλλιστα να οδηγήσετε ένα κανονικό φορτηγό. Και το «σωστό» θα ήταν σίγουρα μια λέξη που θα μπορούσε να περιγράψει το Hennessey Mammoth.
Ένα Dodge Ram που έχει τροποποιηθεί ευρέως από τον διαβόητο Τεξανό βελτιωτή John Hennessey, το Mammoth TRX 1000 τροφοδοτείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο V8 Hellcat 6,2 λίτρων ισχύος 1012 ίππων και υποστηρίζεται ότι είναι το ταχύτερα επιταχυνόμενο επίπεδο φορτηγό που έχει κατασκευαστεί ποτέ.
Η Hennessey ισχυρίζεται ότι θα κάνει τα 0-100 km/h σε μόλις 3,2 δευτερόλεπτα, παρά το μήκος των 5,8 μέτρων. Είναι επίσης ικανό να ρυμουλκήσει σχεδόν 4000kg σε ένα φρεναρισμένο ρυμουλκούμενο.
Αυτό, λοιπόν, είναι ακριβώς το είδος του φορτηγού που θα περίμενε κανείς από τον κατασκευαστή του hypercar Venom F5 με 300mph plus, που κατασκευάζεται για κανέναν άλλο λόγο παρά επειδή μπορεί.
Στους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου, αισθάνεται όχι μόνο τεράστιο, αλλά και τυπικά βαρύ, και δεν είναι τόσο γρήγορο από την ηρεμία όσο θα περίμενε κανείς - αλλά σίγουρα επιταχύνει δυνατά μόλις αρχίσει να κυλάει.
* Pick-ups που έρχονται σύντομα
Rivian R1T
Το Rivian R1T είναι αυτό με το οποίο καταλήγετε αν ιδρύσετε μια ολοκαίνουργια επιχείρηση αυτοκινήτων με μια μικρή ομάδα ταλαντούχων μηχανικών και έναν πρώην σχεδιαστή της Jeep και σχεδιάσετε τη δική σας πλατφόρμα EV από το μηδέν σε μια προσπάθεια να δώσετε στον κόσμο το πρώτο του «adventure EV».
Σύμφωνα με το αφεντικό της εταιρείας RJ Scaringe, οι Rivians μοιράζουν τη διαφορά μεταξύ ενός σύγχρονου Land Rover και ενός Tesla. Είναι ήδη διαθέσιμα στις ΗΠΑ, αλλά δεν θα έρθουν στην Ευρώπη μέχρι το 2026, και δεν είναι σαφές αν το R1T θα είναι ανάμεσα σε αυτά που θα σταλούν εδώ.
Το R1T ήταν το πρώτο Rivian που βγήκε στο δρόμο. Είναι ένα συμπαγές pick-up διπλής καμπίνας με βάση τα αμερικανικά πρότυπα, οπότε έχει περίπου το μέγεθος των περισσότερων από τα άλλα pick-up αυτής της λίστας. Η Rivian υπόσχεται αυτονομία 300 μιλίων με μπαταρία 135 kWh ή 400 μιλίων με μπαταρία 180 kWh. Μια μικρότερη μπαταρία με εμβέλεια 250 μιλίων έρχεται επίσης.
Η Rivian λέει ότι το R1T μπορεί να ρυμουλκήσει έως και 5000kg - δηλαδή περίπου δύο Range Rover. Ωστόσο, τοποθετείται περισσότερο ως όχημα περιπέτειας παρά ως φορτηγό εργασίας, και αναμένεται ότι θα είναι ικανό να μεταφέρει μόνο μέχρι 800kg.
Διαθέτει όχι έναν, ούτε δύο, ούτε καν τρεις, αλλά τέσσερις κινητήρες για περισσότερους από 700 ίππους, 800 lb ft ροπής και χρόνο 0-100 km/h 3,0 δευτερόλεπτα. Η ύπαρξη τεσσάρων κινητήρων σημαίνει επίσης τετράτροχο torque vectoring.
Περιμένουμε με μεγάλο ενδιαφέρον ένα δοκιμαστικό ταξίδι στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Tesla Cybertruck
Το γωνιώδες - και υποτίθεται αλεξίσφαιρο - Tesla Cybertruck διαθέτει έως και τρεις ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία άνω των 500 μιλίων στην κορυφαία έκδοση, με φερόμενη ικανότητα ρυμούλκησης άνω των 6.000 κιλών και χώρο φόρτωσης στο ίδιο μέγεθος με αυτό ενός Ford F-150. Όπως και τα άλλα μεγαλύτερα μοντέλα της Tesla, το Cybertruck κινείται με αερανάρτηση ρυθμιζόμενου ύψους.
Το αν θα εισαχθεί επίσημα στην Ευρώπη ή στο Ηνωμένο Βασίλειο μένει να φανεί.