Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι η ευρωπαϊκή θα είναι μία από τις βασικές της αγορές για τα υδρογονοκίνητα οχήματα
Τα πρώτα πρωτότυπα του υδρογονοκίνητου Toyota Hilux βρίσκονται ήδη στο πεδίο των δοκιμών, καθώς οι Ιάπωνες εξελίσσουν ραγδαία τη τεχνολογία ακόμα και για ένα σκληροτράχηλο Pick-up.
Η Toyota παρουσίασε πριν από 9 μήνες το πρωτό πρώτοτυπο του Hilux που χρησιμοποιεί υδρογόνο για να παράγει την ενέργεια που χρειάζεται το ηλεκτρικό του σύστημα κίνησης. Τώρα, έχει ήδη στο δρόμο τα πέντε πρώτα φυσικά πρωτότυπα, με τα οποία κάνει δοκιμές για την ασφάλεια, την απόδοση, τη χρηστικότητα και την αντοχή της τεχνολογίας αυτής.
Μαζί με αυτά, από το εργοστάσιό της στο Derby της Βρετανίας έχουν βγει ακόμα πέντε αντίτυπα του υδρογονοκίνητου Hilux, τα οποία εξυπηρετούν εκθεσιακούς σκοπούς και ανάγκες επίδειξης της τεχνολογίας.
Ένα εξ αυτών, μάλιστα, αναμένεται και στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood στις 11-14 Ιουλίου, μαζί και με άλλες καινοτομίες της ιαπωνικής φίρμας, ενώ τα υπόλοιπα θα προβληθούν στο Παρίσι στο πλαίσιο των φετινών Ολυμπιακών και Παραολυμπιακών Αγώνων.
Σκοπός της Toyota με την εξέλιξη του υδρογονοκίνητου Hilux είναι να αυξήσει την αυτονομία του, να μειώσει το κόστος παραγωγής του και να επεκτείνει την αντοχή της συγκεκριμένης τεχνολογίας στο χρόνο. Οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι η ευρωπαϊκή θα είναι μία από τις βασικές της αγορές για τα υδρογονοκίνητά της οχήματα.
Το συγκεκριμένο Hilux υδρογόνου έχει μήκος 5,325 μέτρων (πλάτος 1,85 και ύψος 1,81 μέτρα), και από αυτή την άποψη δεν διαφέρει από τα θερμικά Hilux. Με 600 χιλιόμετρα αυτονομίας, παράλληλα, προσφέρει περισσότερη ανεμελιά σε σχέση με πολλά σημερινά αμιγώς ηλεκτρικά.
Άλλα ένα προσόν στη σύγκριση με τα EV είναι ότι τα τρία δοχεία αποθήκευσης του υδρογόνου, χωρητικότητας 2,6 κιλών το καθένα, δεν είναι βαριά όσο οι μπαταρίες - και στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό βοηθά στην αύξηση του ωφέλιμου βάρους και της ικανότητας ρυμούλκησης που έχει το ιαπωνικό Pick-up.
Τα τρία δοχεία υδρογόνου υψηλής πίεσης είναι τοποθετημένα στο κέντρο του σασί, ενώ οι 330 κυψέλες αποθήκευσης της ενέργειας βρίσκονται πάνω από τον εμπρός άξονα - εκεί που βρίσκεται ο κινητήρας εσωτερικής καύσης στις άλλες εκδόσεις του Hilux.
Δύο ηλεκτροκινητήρες, ο βασικός στον εμπρός άξονα και ο μικρότερος στον πίσω, εξασφαλίζουν την τετρακίνηση, και αποδίδουν μαζί 182 ίππους και 300 Nm ροπής. Και δεδομένου ότι παίρνουν την ενέργειάς τους από τον ηλεκτρισμό που παράγεται με υδρογόνο, το σύστημα δεν εκπέμπει τίποτα περισσότερο από υδρατμούς.
Ένα μειονέκτημα του συστήματος, ειδικά για το Hilux, είναι ότι τα δοχεία αποθήκευσης του υδρογόνου περιορίζουν την απόσταση από το έδαφος - και αυτό είναι σημαντικό για τη χρήση για την οποία θέλουν τέτοιου είδους οχήματα οι αγοραστές τους.