Μετά από ένα χρόνο σκληρής δουλειάς, η εξεταστική επιτροπή για τη μέτρηση των ρύπων στην αυτοκινητοβιομηχανία, ψηφίζει σήμερα την τελική της έκθεση αλλά και σχέδιο προτάσεων που προέκυψε από την μέχρι τώρα έρευνά της. Στις συστάσεις της ζητά αυστηρότερους ελέγχους και την εφαρμογή των κανόνων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. «Πήραμε το μάθημά μας και τώρα μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας (...), ώστε να μην ξανά υπάρξει τέτοιο σκάνδαλο», λέει ο Γιένς Γκιεζέκε (ΕΛΚ, Γερμανία).
Η εξεταστική επιτροπή συστάθηκε το Δεκέμβριο του 2015, μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων της Volkswagen στις ΗΠΑ και απαρτίζεται από 45 μέλη. Στόχος της ήταν η διερεύνηση των παραβάσεων των ευρωπαϊκών κανονισμών αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων.
Οι προτάσεις
Στην έκθεση τους τα μέλη της επιτροπής ζητούν να γίνει ταχεία έγκριση της νέας διαδικασία έγκρισης τύπου και οι δοκιμές να πραγματοποιούνται σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης.
«Οι παλιές δοκιμές πραγματοποιούνταν σε εργαστήρια, μέσα σε 20 λεπτά σε συνθήκες εργαστηρίου. Η αυτοκινητοβιομηχανία γνώριζε απευθείας τι έπρεπε να κάνει το αυτοκίνητο. Αυτός ήταν και ο λόγος που δημιούργησαν συσκευές αναστολής», είπε ο Χέρμπεν Γιαν Γκερμπράντι (Φιλελεύθεροι, Ολλανδία).
Επίσης, τα μέλη ζητούν αυστηρότερη επιτήρηση σε ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και πιο αποτελεσματική εφαρμογή των κανόνων μέτρησης των ρύπων των οχημάτων στην ΕΕ.