Από την 1η Σεπτεμβρίου 2018, τα νέα αυτοκίνητα θα πρέπει να περάσουν νέες δοκιμές εκπομπών CO2 προτού μπορέσουν να κυκλοφορούν στην Ευρώπη.
Η Επίτροπος εσωτερικής αγοράς, βιομηχανίας, επιχειρηματικότητας και ΜΜΕ, κ. Ελζμπιέτα Μπιενκόφσκα, δήλωσε: «Αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο "Dieselgate" προ τριετίας, αλλάξαμε ριζικά τους κανόνες του παιχνιδιού. Θέσαμε ως στόχο την αποτροπή της απάτης, την προστασία της υγείας των πολιτών και του περιβάλλοντος, καθώς και την τόνωση της παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας της βιομηχανίας μας.
Οι αυστηρότερες δοκιμές αποτελούν ένα κομμάτι του παζλ. Αλλά πρέπει ακόμη να γίνουν πολλά. Αναφέρομαι στις τρέχουσες εθνικές έρευνες, στην πρόοδο της ανάκλησης των μη συμμορφούμενων προς τους κανονισμούς οχημάτων και στην εφαρμογή νέων κανόνων σχετικά με την έγκριση αυτοκινήτων – καθώς και στη μετάβαση σε κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές.»
Δύο νέες αυστηρότερες δοκιμές θα εξασφαλίζουν πιο αξιόπιστα αποτελέσματα όσον αφορά τις εκπομπές: αφενός μεν μια εργαστηριακή δοκιμή που αποδίδει καλύτερα την πραγματικότητα, η Παγκόσμια Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμών Ελαφρών Οχημάτων (WLTP) αφετέρου δε μια διαδικασία πραγματοποιούμενη σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, η δοκιμή εκπομπών σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης (RDE). Οι δοκιμές αυτές έχουν καθιερωθεί για όλους τους νέους τύπους οχημάτων από τον Σεπτέμβριο του 2017. Πλέον, από τον Σεπτέμβριο του 2018, η δοκιμή WLTP γίνεται υποχρεωτική για όλα τα νέα αυτοκίνητα, καθώς επίσης και η διαδικασία RDE.
Στο εξής καθιστά δυνατή τη μέτρηση των σωματιδίων και, από τον Σεπτέμβριο του 2019, τη μέτρηση των οξειδίων του αζώτου (NOx). Τα εν λόγω μέτρα αποτελούν μέρος των πρωτοβουλιών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καλύτερη προστασία των Ευρωπαίων από τα καυσαέρια και για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης των ευρωπαίων καταναλωτών στις επιδόσεις των οχημάτων. Επιπλέον, η Επιτροπή πρότεινε νέους στόχους για τις μέσες εκπομπές CO2. Περισσότερες πληροφορίες