Πολύτιμο εργαλείο διαφοροποίησης το Πράσινο Μάρκετινγκ

Για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία  στο αμφιθέατρο «Αθήνα 9,84», Τεχνόπολις, η εκδήλωση του Κέντρου Αειφορίας (CSE) και του Ερευνητικού Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (A.LA.R.M.) για την παρουσίαση της ετήσιας έρευνας με θέμα «Πράσινο Marketing: Περιβαλλοντικές Διαστάσεις του Marketing στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης».

Στο πλαίσιο της παρουσίασης των αποτελεσμάτων της Πανελλήνιας έρευνας, απονεμήθηκαν από το CSE για δεύτερη χρονιά στην Ελλάδα τα Βραβεία myclimate «Green Leader – Υπολογισμός & Μείωση Ανθρακικού Αποτυπώματος»  όπου επιβραβεύτηκαν και αναδείχτηκαν εταιρείες, προϊόντα και υπηρεσίες που έχουν προχωρήσει αποδεδειγμένα σε ενέργειες μείωσης των εκπεμπόμενων αερίων του θερμοκηπίου από τις δραστηριότητες τους. Οι Ελληνικές επιχειρήσεις που διακρίθηκαν για τις περιβαλλοντικές τους πρωτοβουλίες είναι: ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ, ΓΑΙΑ ΤΡΟΦΙΜΑ, MAMIDOIL JETOIL, ΟΜΙΛΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΠΑΠΑΕΛΛΗΝΑΣ και ΟΤΕ. Έπαινος δόθηκε στις εταιρείες: Τράπεζα Πειραιώς, FIAT GROUP AUTOMOBILES HELLAS, INTERAMERICAN και COCA-COLA 3E. Η απονομή των βραβείων myclimate «Green Leader» πραγματοποιήθηκε από τον Καθηγητή Χρήστο Ζερεφό, Ακαδημαϊκό Επόπτη του Κέντρου Έρευνας Φυσικής της Ατμόσφαιρας και Κλιματολογίας της Ακαδημίας Αθηνών & Πρόεδρος της Διεθνούς Επιτροπής Όζοντος.

Στο πλαίσιο της εσπερίδας, στην οποία συμμετείχαν περισσότερα από 300 στελέχη επιχειρήσεων και μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιείται για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, και  αποτυπώνει την καταναλωτική συμπεριφορά απέναντι στα πράσινα προϊόντα, υπηρεσίες και εταιρείες , Σημειώνετε ότι η έρευνα αναδεικνύει τη συνεχώς αυξανόμενη ευαισθητοποίηση του κοινού σε κοινωνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και καταγράφει τη στάση, τις αντιλήψεις και την ανταπόκριση του Έλληνα καταναλωτή απέναντι στις υπεύθυνες εταιρικές πρακτικές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Κέντρου Αειφορίας (CSE), κ. Νίκος Αυλώνας, δήλωσε ότι «Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτή τη χρονιά έχουν έναν αντικρουόμενο χαρακτήρα, που οφείλεται στην ένταση της οικονομικής ύφεσης στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές αγοράζουν λιγότερα «πράσινα» προϊόντα και γενικότερα δίνουν λιγότερη έμφαση στις πράσινες εταιρείες, γεγονός που ενισχύεται και από την περιορισμένη διαφημιστική προβολή τους. Παρόλα αυτά η περιβαλλοντική ευαισθησία και συνείδηση των Ελλήνων καταναλωτών βαίνει αυξανόμενη μέσω της αύξησης της ανακύκλωσης περισσοτέρων υλικών και εναλλακτικών μεθόδων για μείωση του κόστους μετακίνησης και θέρμανσης.»

O Καθηγητής Μάρκετινγκ και Διευθυντής του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ (A.LA.R.M.)του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, κ. Γιώργος Αυλωνίτης, σημειώνει ότι «Τα αποτελέσματα της έρευνας φέτος επιβεβαιώνουν τον κανόνα που ισχύει σε παγκόσμια κλίμακα: ότι το Πράσινο Μάρκετινγκ αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για διαφοροποίηση, ενίσχυση της εταιρικής εικόνας και καλλιέργεια σχέσεων με τον πελάτη. Όλες οι επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους και κλάδου δραστηριότητας, οφείλουν, μπορούν και αξίζει να ασχοληθούν με το πράσινο μάρκετινγκ. Οφείλουν γιατί ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος και μπορούν γιατί, αντίθετα με ό,τι πιστεύεται, τα περιβαλλοντικά ζητήματα δεν είναι περίπλοκα, δεν απαιτούν εξειδικευμένες γνώσεις και μεγάλες δαπάνες.»

Κατά τη διάρκεια της εσπερίδας παρουσιάστηκαν πρακτικές Πράσινου Marketing από τις εταιρίες SCA Hygiene Products, Mamidoil-Jetoil, OTE και GAEA Τρόφιμα, που ήταν και χορηγοί της εκδήλωσης.  Χορηγός δημοσιότητας της εκδήλωσης είναι η εταιρία Ολικής Επικοινωνίας mscomm και χορηγοί επικοινωνίας ήταν η εφημερίδα NΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ, η ειδησεογραφική-ενημερωτική ιστοσελίδα naftemporiki.gr, οι εκδόσεις DIRECTION, ο τηλεοπτικός σταθμός SBC και η ηλεκτρονική εφημερίδα tvsx.gr. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Ινστιτούτου Εταιρικής Ευθύνης (CRI) και της Ελληνικής Ακαδημίας Μάρκετινγκ (ΕΛ.Α.Μ.)

Σημειώνεται επίσης ότι η εκδήλωση έχει πιστοποιηθεί ως Κλιματικά Ουδέτερη μέσω του διεθνούς κύρους Ελβετικό οργανισμό myclimate, συνεργάτη του Κέντρου Αειφορίας (CSE).

Σχετικά με το Κέντρο Αειφορίας (CSE)

Το Κέντρο Αειφορίας (CSE) ως κορυφαίος εξειδικευμένος συμβουλευτικός και εκπαιδευτικός οργανισμός εξειδικεύεται στον τομέα της εφαρμογής πρακτικών προγραμμάτων & λύσεων για την Αειφόρο Ανάπτυξη και την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη σε επιχειρήσεις με δραστηριότητα σε 18 χώρες . Παρέχει μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών που σχετίζονται με το σύγχρονη και πρωτοποριακή εταιρική διακυβέρνηση, στοχεύοντας κατ’ αυτό τον τρόπο στην ενδυνάμωση της Αειφόρου Ανάπτυξης και της Επιχειρηματικής Αριστείας (Sustainability & Excellence) των οργανισμών τόσο του ιδιωτικού όσο και του δημόσιου τομέα, ενώ παράλληλα διαθέτει ένα μοναδικό δίκτυο διεθνών συνεργατών σε όλον τον κόσμο. Μέσα από αυτό είναι σε θέση να προσφέρει στοχευμένη εκπαίδευση και εξειδικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες σε τομείς όπως η Αποτελεσματική Διαχείριση Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και Κοινωνικούς Απολογισμούς (CSR Management and Reporting), η  Συμβολή των επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση της Κλιματική Αλλαγής και Αντιστάθμιση Ρύπων (Environmental Management Strategy & Offsetting), η Διαχείριση Απόδοσης (Performance Management) και η Εκπαίδευση Στελεχών.