Ο κορωνοϊός είχε πολλές δευτερεύουσες παρενέργειες, μεταξύ άλλων, διατάραξε τις θαλάσσιες μεταφορές και διεύρυνε το έλλειμμα σε ψυκτικούς θαλάμους, καθιστώντας τις αποστολές πολύ περίπλοκες.
Ο γαλλικός τερματικός σταθμός, στο λιμάνι της Χάβρης, έχει διαταραχθεί πολύ τους τελευταίους μήνες από τις απεργίες των λιμενεργατών.
Ο κορωνοϊός είχε πολλές δευτερεύουσες παρενέργειες, μεταξύ άλλων, διατάραξε τις θαλάσσιες μεταφορές και διεύρυνε το έλλειμμα σε ψυκτικούς θαλάμους, καθιστώντας τις αποστολές πολύ περίπλοκες.
"Δεν μπορούμε πλέον να εξάγουμε γιατί δεν υπάρχουν άλλα εμπορευματοκιβώτια", αναφέρει ο Clément Desbois, διευθυντής εξαγωγών της Hillebrand - μεταφορέας εμπορευμάτων - η δραστηριότητα της οποίας έχει μειωθεί από τον Ιανουάριο στην ασιατική αγορά.
Εκτός από τις επιπτώσεις στην κατανάλωση του κρασιού, η επιδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά τις θαλάσσιες μεταφορές. Η δραστηριότητα των κύριων κινεζικών λιμένων παρέλυσε για αρκετές εβδομάδες, ενώ το προσωπικό περιοριζόταν στα σπίτια του και οι οδικές μεταφορές ήταν επίσης πολύ περιορισμένες. Πολλά πλοία με γεμάτες τις δεξαμενές τους μπλοκαρίστηκαν και δεν εκφορτώνονται.
Ο εξοπλισμός τύπου "reefers" ανησυχεί ακόμα περισσότερο από τους άλλους: "Υπάρχει σήμερα έντονη συμφόρηση στους λιμένες της Κίνας, ιδίως στα φορτηγά", επιβεβαιώνει ο Jean-Philippe Rétif, εμπορικός διευθυντής της Bolloré logistics China, με μια παγκόσμια δραστηριότητα των 35.000 εμπορευματοκιβωτίων, η συντριπτική πλειοψηφία των οποίων είναι για νωπά τρόφιμα. "Βλέπουμε κορεσμό στα κύρια λιμάνια του Πούσαν, της Σαγκάης και της Τιαντζίν. Μόνο το λιμάνι του Νινγκμπο φαίνεται ότι μπορεί να φιλοξενήσει πλέον φορτία", συνέχισε.
Τα γαλλικά λιμάνια μπλοκάρονται επίσης
Αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα: πρώτο είναι η έλλειψη πλωτών υποδομών στα λιμάνια για την παραμονή όλων αυτών των ψυκτικών εμπορευματοκιβωτίων, ώστε να διατηρηθούν τα προϊόντα δροσερά και δεύτερο είναι το γεγονός ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες χάνουν πολλά χρήματα, και οι οποίες αρχίζουν να εφαρμόζουν πολιτικές επιβάρυνσης των πελατών τους για να αποσύρουν τα αγαθά αυτά ... Μια άλλη συνέπεια: επειδή δεν αλλάζουν προορισμό ή επειδή ακυρώνονται οι ενδιάμεσες στάσεις, τα εμπορευματοκιβώτια λείπουν σε άλλα λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν διαθέτουν πλέον εμπορευματοκιβώτια για τα προϊόντα των πλοίων. "Είχαμε ένα πραγματικό πρόβλημα στην εύρεση κιβωτίων 20 ποδιών τον περασμένο μήνα", αναφέρει ο Florian Ceschi, μεσίτης χύμα κρασιών στο Ciatti Europe. "Υπάρχει έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων με ψυγεία, επιβεβαιώνει ο Clément Desbois. Ο τελευταίος εκτιμά ότι σε 1,7 εκατομμύρια ανερχόταν ο συνολικός αριθμός μονάδων ψύξης που ήταν διαθέσιμοι από τις αρχές Φεβρουαρίου, ενώ σήμερα το 45% της τρέχουσας χωρητικότητας λείπει μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης. Με τη σταδιακή επανάκαμψη της δραστηριότητας στην Κίνα, εκτιμά ότι θα χρειαστούν αρκετοί μήνες για να «διακινηθούν όλα αυτά τα φορτία ώστε όλα να επανέλθουν στο φυσιολογικό».