Τα προϊόντα οικιακής χρήσης φαίνεται να αποτελούν την πρώτη προτίμηση των πολιτών, κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Τα προϊόντα αυτά σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 70%.
Έντονη κίνηση παρουσίασε η καταναλωτική δαπάνη στα ελληνικά νοικοκυριά κατά τις ημέρες της καραντίνας.
Αναφορικά με καταναλωτικά είδη που παρουσίασαν αυξημένη ζήτηση, τα προϊόντα οικιακής χρήσης φαίνεται να αποτελούν την πρώτη προτίμηση των πολιτών, κατά τη διάρκεια της καραντίνας. Τα προϊόντα αυτά σημείωσαν αύξηση στις πωλήσεις κατά 70%.
Στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα προσωπικής περιποίησης, τα οποία παρουσίασαν άνοδο 43,7%, ενώ ακολουθούν τα τρόφιμα και ποτά με 28,4%.
Σε ό,τι αφορά στα προϊόντα ξηράς τροφής, πρώτο στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι το αλεύρι, με ποσοστό 146,1% και ακολουθούν τα όσπρια, το ρύζι και τα ζυμαρικά.
Σχετικά με τα μη εδώδιμα, ρεκόρ πωλήσεων κάνει το σαπούνι, καταγράφοντας αύξηση 246,7%, ενώ ακολουθούν τα καθαριστικά σπιτιού και τα μαντηλάκια προσωπικής υγιεινής.
Αναφορικά με τις περιοχές, στις οποίες καταγράφηκε η μεγαλύτερη αύξηση καταλανωτικής δαπάνης, πρώτη είναι η Θεσσαλονίκη με ποσοστό 33,5% και ακολουθεί η ευρύτερη Μακεδονία – Θράκη και η Αττική με 27,7%.
Ο αντιπρόεδρος της ΣΕΛΠΕ, Αντώνης Ζαΐρης, σχολίασε την κίνηση του εμπορίου, μιλώντας στην εκπομπή «Κοινωνία Ώρα MEGA»: «Yπάρχει προτεραιότητα στις αγορές προϊόντων περιποίησης, οικιακής χρήσης και ξηράς τροφής. Ωστόσο, ο δείκτης οικονομικού κλίματος έχει πέσει στις 109 μονάδες τον Μάρτιο, από 113 του προηγουμένου μήνα. Καταγράφεται επιδείνωση των προσδοκιών στους κλάδους λιανικής».
Σημαντικός, ωστόσο, είναι και ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης, ο οποίος διατυπώνει αρνητικές προβλέψεις για την πορεία της οικονομίας. Ο κ. Ζαΐρης υποστήριξε πως μείζονος σημασίας για την οικονομία είναι να σταματήσει το lockdown. «Όσο τα καταστήματα παραμένουν κλειστά, έχει επίπτωση 7% του ΑΕΠ», δήλωσε και πρόσθεσε πως «αν σταματήσει τέλη Απριλίου, γύρω στο 50% των μηνιαίων ζημιών θα αποκατασταθεί μέχρι τέλη Ιουνίου».