Δ. Ροδόπης: Μέσω ΕΦΚΑ η εξυπηρέτηση των αγροτών απο τη 1η Ιουλίου

Φόβοι για σώρευση προβλημάτων στους ασφαλισμένους της περιοχής λόγω έλλειψης ψηφιακών δεξιοτήτων

Αντικειμενικές δυσκολίες τόσο λόγω της έλλειψης εξοικείωσης των ασφαλισμένων με τις ψηφιακές υπηρεσίες, αλλά και της αύξησης του φόρου εργασίας στην τοπική διεύθυνση του ΕΦΚΑ στην Κομοτηνή, διαβλέπουν οι ανταποκριτές ΟΓΑ του Δήμου Κομοτηνής, που με απόφαση του e-ΕΦΚΑ θα παυθούν μετά τις 30 Ιουνίου.
 
Σύμφωνα με τον ν. 4611/2019 (ΦΕΚ 73/Α/17-5-2019), οι ανταποκριτές του Ο.Γ.Α., οι οποίοι είναι Δημοτικοί υπάλληλοι, συνέχιζαν  να ασκούν τις αρμοδιότητές τους για θέματα ασφάλισης, συνταξιοδότησης και παροχών, κατ’ εντολή και για λογαριασμό του ΕΦΚΑ, μέχρι τη δημοσίευση της απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης για την έναρξη της παραγωγικής λειτουργίας των Περιφερειακών Υπηρεσιών Συντονισμού και Υποστήριξης (ΠΥΣΥ) και των Τοπικών Υπηρεσιών του ΕΦΚΑ.
 
Έτσι πρόσφατα, με απόφαση του Υποδιοικητή του e-ΕΦΚΑ, έγινε η άμεση παύση των Ανταποκριτών, λόγω της έναρξης παραγωγικής λειτουργίας της Τοπικής Διεύθυνσης Ροδόπης, στις Δημοτικές ενότητες Κομοτηνής, Νέου Σιδηροχωρίου και Αιγείρου, ενώ αναμένεται ότι ανάλογη θα είναι η τύχη των ανταποκριτών σε όλη την έκταση της Ροδόπης.
 

Διπλό πρόβλημα για τους ασφαλισμένους

 
Όπως σημείωσε ο κ. Δημήτρης Μάγγας, ένας εκ των περίπου 17 ανταποκριτών ΟΓΑ στο Δήμο Κομοτηνής, οι υπάλληλοι του Δήμου είχαν αναλάβει να εξυπηρετούν τους ασφαλισμένους λόγω έλλειψης υπηρεσιών από τον ΟΓΑ.
 
Όμως με την λειτουργία της Τοπικής Διεύθυνσης, παύονται όλοι, και πλέον οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να απευθύνονται στον e-ΕΦΚΑ για να εξυπηρετηθούν.
 
Κάποιες από τις λειτουργίες τους, όπως τα έξοδα κηδείας, θα γίνονται πλέον μέσω της ηλεκτρονικής πύλης του οργανισμού, όμως το πιθανότερο είναι ότι θα δημιουργηθούν αρκετά προβλήματα για τους ασφαλισμένους.
 
Ένα από αυτά είναι το γεγονός ότι κάποιοι από αυτούς που κυρίως απευθυνόταν στους ανταποκριτές είναι μεγαλύτεροι σε ηλικία, κάτι που σημαίνει πως πολλοί εξ αυτών δεν θα έχουν την ψηφιακή ευχέρεια να περάσουν στην ηλεκτρονική αίτηση.
 
Σε πολλές περιπτώσεις μάλιστα, ακόμα και όταν υπήρχε δυνατότητα ψηφιακής εξυπηρέτησης, οι ανταποκριτές του ΟΓΑ τους βοηθούσαν σε κάποιες διαδικασίες, όπως οι αιτήσεις γήρατος ή στα προνοιακά επιδόματα, που γινόταν μέσω προσωπικών κωδικών τους.
 
Και εδώ ελλοχεύει ένα δεύτερο πρόβλημα, μιας και η παύση των ανταποκριτών που λειτουργούσαν σε πιο απομακρυσμένες περιοχές και Δήμους, θα έχει ως αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η, ήδη υποστελεχωμένη, τοπική υπηρεσία του ΕΦΚΑ, για τα ζητήματα στα οποία απαιτείται η φυσική παρουσία του ασφαλισμένου, ο οποίος θα πρέπει να μεταβαίνει από τον τόπο κατοικίας, του, συνήθως αγροτική ή και απομακρυσμένη περιοχή, στην Κομοτηνή.
 
«Σε επικοινωνία και με υπαλλήλους, μεταφέρθηκε ο προβληματισμός ότι δεν θα μπορέσει ο e-ΕΦΚΑ να ανταποκριθεί στο φόρτο εργασίας» σημείωσε ο κ. Μάγγας, που εξέφρασε την εκτίμηση πως, παρόλο που στόχος είναι όλες οι υπηρεσίες να μεταβούν στην ψηφιακή μορφή, ειδικά για τις ψηφιακές αιτήσεις οι ασφαλισμένοι θα πρέπει να απευθυνθούν σε ιδιώτες λογιστές και δικηγόρους, μιας και οι υπάλληλοι του ΕΦΚΑ δεν έχουν την αρμοδιότητα να τους βοηθούν σε αυτό το κομμάτι.