Αναρτώνται καθημερινά οι τιμές 1.400 προϊόντων από 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ με 2.400 καταστήματα
Αναρτώνται καθημερινά οι τιμές 1.400 προϊόντων από 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ με 2.400 καταστήματα
Τη δυνατότητα να παρακολουθούν σε πραγματικό χρόνο τις τιμές των καυσίμων στο σύνολο της επικράτειας θα έχουν σύντομα οι καταναλωτές μέσω της εφαρμογής (app) e-καταναλωτής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων.
Η εφαρμογή, που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο της στρατηγικής προτεραιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων για ενίσχυση της διαφάνειας στην αγορά του λιανικού εμπορίου, συμπλήρωσε ήδη τέσσερις μήνες λειτουργίας και αποτελεί ένα σύγχρονο μέσο, με το οποίο οι καταναλωτές και οι θεσμικοί φορείς της αγοράς παρακολουθούν καθημερινά την μέση τιμή πώλησης σε πάνω από 1.400 βασικά αγαθά.
Μέχρι σήμερα, στην πρώτη φάση ανάπτυξης της εφαρμογής που έγινε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ με συνολικά πάνω από 2.400 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα αναρτούν καθημερινά, μέσω ειδικής ψηφιακής πλατφόρμας, τις μέσες τιμές πώλησης λιανικής 1.400 προϊόντων. Πρόσφατα, προστέθηκαν πάνω από 200 νέοι κωδικοί με φρέσκα φρούτα και λαχανικά, νωπά και κατεψυγμένα κρεατικά και ψάρια. Επίσης, στο e-καταναλωτής app, ο καταναλωτής μπορεί να πληροφορηθεί τις τιμές για μάσκες προσώπου καθώς και σε ποια καταστήματα είναι διαθέσιμες.
Στόχος του Υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων είναι να εμπλουτίζει διαρκώς τη λίστα με νέους κωδικούς, προκειμένου ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει τις τιμές σε όμοια προϊόντα έχοντας την δυνατότητα να επιλέξει το φθηνότερο κατάστημα.
Επισημαίνεται ότι οι χρήστες της εφαρμογής μπορούν να δημιουργούν το «καλάθι» τους, με τα αγαθά που οι ίδιοι επιλέγουν, ώστε να παρακολουθούν από τη μία τη μέση τιμή του «καλαθιού» ανά αλυσίδα σούπερ μάρκετ και από την άλλη την εξέλιξη των τιμών στο χρόνο.
Επιπρόσθετα, έχουν την δυνατότητα αφενός να ενημερώνονται για τα δικαιώματα των καταναλωτών και αφετέρου να επικοινωνούν μέσω της εφαρμογής απ’ ευθείας με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου & Προστασίας Καταναλωτή διατυπώνοντας τις όποιες προτάσεις, παράπονα και καταγγελίες τους.