Οι Έλληνες καταναλωτές μπορούν να εξοικονομήσουν έως και 40% στις αγορές από τα σουπερ μάρκετ κάνοντας έξυπνες αγορές και συγκρίνοντας περισσότερο προϊόντα.
Οι καταναλωτές πλέον συγκρίνουν όχι μόνο τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα, αλλά και ανάμεσα σε διαφορετικά καταστήματα σούπερ μάρκετ προκειμένου να εξοικονομήσουν χρήματα. Επιπλέον συγκρίνουν περισσότερο τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα σε σχέση με πριν την κρίση. Οι καταναλωτές φαίνονται να γίνονται πιο προσεκτικοί, πιο επιλεκτικοί και πιο κριτικοί σε σχέση με το παρελθόν. Η επεξεργασία των στοιχείων τιμών που παρέχει το παρατηρητήριο τιμών e-prices (των μεγάλων αλυσίδων σουπερ μάρκετ του Υπουργείου Ανάπτυξης από το ΙΕΛΚΑ) επιβεβαιώνουν αυτή την εικόνα.
Με βάση αυτές τις καταναλωτικές συνήθειες αναδεικνύεται ο ρόλος του σουπερ μάρκετ σαν το σημείο/κανάλι πώλησης όπου συγκεντρώνονται μεγάλος αριθμός διαφορετικών προϊόντων, δίνοντας τη δυνατότητα στον καταναλωτή να συγκρίνει διαφορετικές τιμές και ποιότητες προϊόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι το 80% των καταναλωτών θεωρεί ότι στο σουπερ μάρκετ έχει τη δυνατότητα να συγκρίνει και να επιλέξει ανάμεσα σε πολλά και διαφορετικά προϊόντα (διαφορετικές μάρκες, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, διαφορετικές ποικιλίες προϊόντων, διαφορετικές τιμές, διαφορετικές συσκευασίες, διαφορετικές χώρες κλπ).
Ο καταναλωτής μπορεί να εξοικονομήσεις έως και πάνω από 40% αν:
- Συγκρίνει τις τιμές ανάμεσα σε διαφορετικά προϊόντα στο ράφι (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
- Επιλέξει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (το 63% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
- Επιλέξει εκπτωτικές προσφορές και προωθητικές ενέργειες (το 83% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
- Επισκεφτεί περισσότερα από ένα καταστήματα (το 80% των καταναλωτών το κάνει περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν).
Με βάση και αυτά τα στοιχεία είναι πλέον εμφανής η στροφή του καταναλωτικού κοινού προς πιο οργανωμένες και έξυπνες αγορές με συνεχή διερεύνηση και σύγκριση προϊόντων και τιμών. Ενώ είναι εμφανής και η ενίσχυση της επιλογής των σουπερ μάρκετ σαν τελικό κανάλι πώλησης αυτών λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών που βοηθούν τον έλληνα καταναλωτή σε περίοδο κρίσης.
Περισσότερα εδώ.