Πάνω από 1, 8 εκατομμύρια επισκέψεις στις Εφορίες γλίτωσαν οι φορολογούμενοι εν μέσω πανδημίας με τις νέες ψηφιακές υπηρεσίες που ενεργοποίησε η ΑΑΔΕ.
«Δώσαμε μια πολύ δύσκολη μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών εν μέσω πανδημίας, ό,τι καταφέραμε βασίστηκε στην ψηφιοποίηση που υπήρχε ήδη πριν το ξέσπασμα της κρίσης» δήλωσε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής παρουσιάζοντας τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες που διευκολύναν τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους φορείς του Δημοσίου στην εποχή της πανδημίας.
Για το 2021, σύμφωνα με τον Διοικητή της ΑΑΔΕ, προγραμματίζονται σειρά έργων αναβάθμισης των ψηφιακών έργων της ΑΑΔΕ με τη συνδρομή των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης. Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να τεθεί σε πρακτική εφαρμογή για όλες τις επιχειρήσεις η ψηφιακή έκδοση παραστατικών τιμολογίων και αποδείξεων με ταυτόχρονη ενημέρωση των ηλεκτρονικών βιβλίων ενώ μέσα από τα δεδομένα του Mydata θα προσυμπληρώνονται οι δηλώσεις ΦΠΑ. Επίσης, δρομολογείται η ψηφιακή έκδοση ΑΦΜ ενώ έρχεται και εφαρμογή μεταβολής ΚΑΔ και δημιουργίας υποκαταστήματος μέσω Taxisnet.
Όπως είπε ο Γιώργος Πιτσιλής, με το 50% των εργαζομένων στην υπηρεσία λόγω των περιορισμών, η ΑΑΔΕ κατάφερε μέσα στο 2020 να ανταποκριθεί ψηφιακά σε πάνω από 4 εκατομμύρια πολίτες και επιχειρήσεις, με 850.000 ψηφιακά έγγραφα, προσθέτοντας ότι «γλιτώσαμε πάνω από 1,8 εκατομμύρια επισκέψεις στην εφορία». Παράλληλα, η ΑΑΔΕ συγκέντρωσε το 2020 2,7 εκατομμύρια λογαριασμούς IBAN, φτάνοντας στα 4 εκατομμύρια.
Στον απολογισμό των περίπου 80 ψηφιακών υπηρεσιών της ΑΑΔΕ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:
1. Η πλατφόρμα MybusinessSupport μέσω του οποίου καταβλήθηκαν σε 737.000 επιχειρήσεις πάνω από 7,8 δισ. ευρώ.
2. Η εφαρμογή Myθέρμανση για το επίδομα θέρμανσης με 690.000 αιτήσεις
3. Η εφαρμογή για τις δηλώσεις Covid για την αποζημίωση ιδιοκτητών ακινήτων όπου 232.000 ΑΦΜ έχουν λάβει 44,5 εκατ. ευρώ μέσω συμψηφισμών και είναι έτοιμες για συμψηφισμό άλλες 15.000 αιτήσεις. Συνολικά 365.000 δικαιούχοι έχουν λάβει πάνω από 187 εκατ. ευρώ είτε μέσω συμψηφισμών, είτε με πίστωση του τραπεζικού τους λογαριασμού.
4. Η πλατφόρμα MyCar με 135.000 ψηφιακές ακινησίες οχημάτων και έκδοση 685.000 αποδεικτικών μη οφειλής τελών κυκλοφορίας .
5. Η χορήγηση 125.000 κλειδάριθμων με ταυτοποίηση μέσω τηλεφώνου και 12.500 μέσω βιντεοκλήσης .
6. Η εφαρμογή myProperty για τις ηλεκτρονικές μεταβιβάσεις ακινήτων. Ηδη έχουν αποσταλεί ηλεκτρονικά 600 δηλώσεις φόρου μεταβίβασης