Μετά τις νέες αυξήσεις η διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Αθήνα κοστίζει πλέον 56 ευρώ αντί των 44 μέχρι χθες, ενώ η διαδρομή Αθήνα-Λαμία και πίσω κοστίζει πλέον 22,4 ευρώ αντί των 14,2 που κόστιζε μέχρι χθες. Παράλληλα μπαίνουν διόδια και στις δυο κατευθύνσεις στην Αθηνών Κορίνθου και κάπως έτσι αυξάνονται τα διόδια 2,1 και 1,8 ευρώ ανά κατεύθυνση.
Οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν κατά 60% ακριβότερα διόδια στις Αφίδνες, καθώς το αντίτιμο από 2,10 ευρώ θα αυξηθεί στα 3,35 ευρώ. Σχεδόν ένα ευρώ ακριβότερα θα πληρώνουν οι οδηγοί και τα πλευρικά διόδια στο Καπανδρίτι, καθώς το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 2,05 ευρώ από 1,20 ευρώ που είναι σήμερα.
Κατά 55 λεπτά αυξάνεται η τιμή στα πλευρικά διόδια της Μαλακάσας, στα οποία πλέον οι οδηγοί ΙΧ θα πρέπει να καταβάλλουν 1,45 ευρώ από 90 λεπτά που πληρώνουν τώρα, ενώ κατά 25 λεπτά αυξάνεται το αντίτιμο στα πλευρικά διόδια Οινοφύτων.
Περίπου 50% αυξάνεται το αντίτιμο στα μετωπικά διόδια της Θήβας, καθώς οι οδηγοί ΙΧ θα πληρώνουν από την Πέμπτη 3,95 ευρώ από 2,55 ευρώ που πληρώνουν τώρα, ενώ αύξηση 55 λεπτών θα ισχύσει και στα πλευρικά διόδια της Θήβας στα οποία το αντίτιμο διαμορφώνεται στα 1,55 ευρώ από 1 ευρώ.
Σχεδόν 60% είναι το ποσοστό αύξησης τόσο στα μετωπικά όσο και στα πλευρικά διόδια της Τραγάνας, με το αντίτιμο για τα πρώτα να ανεβαίνει στα 3,9 ευρώ από 2,45 ευρώ ενώ για τα πλευρικά διόδια θα φθάσει τα 3,15 ευρώ από 2 ευρώ που είναι σήμερα.
Mε βάση τις νέες τιμές, στις Αφίδνες, τα φορτηγά θα πληρώνουν 8,45 ευρώ και οι νταλίκες 11,85 ευρώ.
Στη Θήβα 9,85 ευρώ τα φορτηγά, 13,85 ευρώ οι νταλίκες και στην Τραγάνα 9,85 ευρώ τα φορτηγά 13,75 ευρώ οι νταλίκες. Ανάλογες είναι και οι αυξήσεις στα πλευρικά διόδια για τα φορτηγά και τις νταλίκες.
Από το 2008 μέχρι και τον Οκτώβριο του 2013 τα συνολικά έσοδα από την είσπραξη διοδίων ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που διαβιβάστηκαν στη Βουλή από τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
Ειδικότερα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι τα συνολικά έσοδα (με ΦΠΑ) για κάθε σύμβαση Παραχώρησης, από το 2008 έως και τον Οκτώβριο 2013, έχουν ως εξής:
Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα- Κόρινθος- Πάτρα- Πύργος-Τσακώνα): 435.623.473,07 ευρώ.
Νέα Οδός (Αντίρριο- Ιωάννινα, Αθήνα- Μαλιακός και Σχηματάρι- Χαλκίδα): 441.841.638,94 ευρώ.
Μορέας (Κόρινθος- Τρίπολη- Καλαμάτα & κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη): 149.249.153,61 ευρώ.
Κεντρική Οδός (Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος Ε65): 31.508.913,30 ευρώ.
Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (Μαλιακός- Κλειδί): 315.362.259,74 ευρώ.
Όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, το ύψος των τελών διοδίων που χρεώνεται στους χρήστες καθορίζεται από τις Συμβάσεις Παραχώρησης με υποχρέωση τήρησης Ανώτατου Ορίου Διοδίων Τελών.
Το Ανώτατο Όριο Διοδίων Τελών είναι η ανώτατη ανά χιλιόμετρο τιμή διοδίων τελών που ο παραχωρησιούχος δικαιούται να επιβάλει και υπόκειται σε ετήσια τιμαριθμική αναπροσαρμογή, βάσει του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή, όπως αυτός καταρτίζεται και δημοσιεύεται από την ΕΣΥΕ.
Τα στοιχεία διαβιβάστηκαν μετά από ερωτήσεις του ανεξάρτητου βουλευτή Νίκου Νικολόπουλου.
Ο υπουργός Υποδομών διαβίβασε και στοιχεία για το ζήτημα του συγκριτικού κόστους των υποδομών. Ο κ. Χρυσοχοΐδης επικαλείται, ειδικότερα, τεχνική έκθεση του υπουργείου Οικονομικών της Μ.Βρετανίας του 2010 στην οποία γίνεται σύγκριση του μέσου κόστους κατασκευής ενός χιλιομέτρου οδικής υποδομής σε κράτη και περιοχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης και όπως επισημαίνει ο κ. Χρυσοχοΐδης, «ειδικά η Ελλάδα και η Ισπανία εμφανίζουν το χαμηλότερο μέσο κόστος (περίπου 7 εκατ. δολάρια ανά χιλιόμετρο, δηλαδή, περίπου 5,5 εκατομμύρια ευρώ ανά χιλιόμετρο)».
Νέες αυξήσεις φωτιά στα διόδια
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Επιτροπή Ανταγωνισμού: Έλεγχος σε εταιρεία τροφίμων για πιθανές αντι-ανταγωνιστικές πρακτικές
23 Δεκεμβρίου 2024, 14:50
Εκδήλωση Ινστιτούτου ΕΝΑ: Η κτηνοτροφία της Θεσσαλίας κάτω από συνεχείς προκλήσεις
23 Δεκεμβρίου 2024, 14:17
Κίνδυνος απένταξης νέων κτηνοτρόφων από το υπομέτρο 6.1 λόγω καθυστερήσεων στην έκδοση αδειών
23 Δεκεμβρίου 2024, 13:38