Εξαγωγές σε 57 χώρες από την Ε.Ι. Παπαδόπουλος

Στα 174,2 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών του ομίλου

Στα 174,2 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο κύκλος εργασιών του ομίλου. Κερδοφορία 10,9 εκατ. ευρώ. Συμφωνία για αναδιάρθρωση δανεισμού μέσα στο 2020.

Αύξηση μεγεθών αλλά και μεριδίων αγοράς το 2019 πέτυχε η ιστορική βιομηχανία Ε.Ι. Παπαδόπουλος, κερδίζοντας επίσης πόντους στις εξαγωγές της.

Ειδικότερα, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών στη χρήση 2019 ανήλθε σε 174,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 10,3%. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων σε επίπεδο ομίλου στη χρήση 2019 ανήλθαν στα 14,1 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 16,1%. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους του ομίλου στη χρήση 2019 διαμορφώθηκαν σε 10,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 17,5%. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρείας, η παραπάνω βελτίωση κερδοφορίας οφείλεται εν μέρει και στην επίδραση των νέων μειωμένων συντελεστών φόρου εισοδήματος.

Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις του ομίλου ανήλθαν στο τέλος του 2019 σε 48,2 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με τα 37,7 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018, γεγονός που αποδίδεται στη λήξη υφιστάμενου ομολογιακού δανείου ύψους 16,25 εκατ. ευρώ (06/2020). Αντιθέτως ο μακροπρόθεσμος δανεισμός για τον ίδιο λόγο περιορίστηκε στα 22,3 εκατ. ευρώ από 38,2 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2018.

Πάντως η διοίκηση της εταιρείας ενημερώνει μέσω των σημειώσεων στον ετήσιο ισολογισμό χρήσης 2019 ότι έχει έρθει σε συμφωνία με τις πιστώτριες τράπεζες για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανείου με την έκδοση νέου ομολογιακού δανείου ύψους έως 20 εκατ. ευρώ. Η αναχρηματοδότηση έχει λάβει έγκριση από τις τράπεζες και τα δύο μέρη βρίσκονται στη διαδικασία οριστικοποίησης της σχετικής σύμβασης.

Κατά το 2019, σύμφωνα με τη διοίκηση, η βιομηχανία κατέγραψε συνολική βελτίωση των πωλήσεων και στα δύο κανάλια διανομής, τόσο στην οργανωμένη αγορά (Super Markets) όσο και στη δρομαία αγορά (καταστήματα μικρής λιανικής).

Στις αγορές του εξωτερικούμ η εταιρεία εφαρμόζει νέα στρατηγική, προχωρώντας σε αναδιάρθρωση και ανάπτυξη του υφιστάμενου δικτύου διανομής, διείσδυση και ανάπτυξη νέων αγορών, περαιτέρω ενίσχυση του προωθητικού πλάνου των κύριων εξαγώγιμων προϊόντων της καθώς και τη σταδιακή ενίσχυση της προϊοντικής παλέτας. Στο τέλος του 2019μ η εταιρεία δραστηριοποιούνταν σε 57 χώρες παγκοσμίως και παρουσίασε το 2019 σε σχέση με το 2018 αύξηση πωλήσεων κατά 6,5%. Παράλληλα, κατά το 2019, το τμήμα ITR (International Travel Retail) της διεύθυνσης διεθνών αγορών παρουσίασε σε σχέση με το 2018 αύξηση πωλήσεων κατά 14%.

Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά κατηγορία, πέραν των μπισκότων, όπου η Ε.Ι. Παπαδόπουλος κατέχει σημαντικά μερίδια και καταγράφει διαρκή ανάπτυξη, στην αγορά των μπαρών η εταιρεία κέρδισε μερίδιο. Στο ψωμί, συνέχισε την πολύ επιτυχημένη πορεία της, με διψήφια αύξηση του ποσοστού πωλήσεων. Στις φρυγανιές διατήρησε τη θετική της πορεία, αντίθετα με την αγορά, που παρέμεινε πτωτική.

Σημαντική εξέλιξη για την πορεία του 2019 ήταν επίσης η μείωση του ΦΠΑ από 24% σε 13% σε όλα τα προϊόντα της.

ΠΗΓΗ