Οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού παραμένουν «παγωμένες» σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς
Με τον κλάδο να έχει υποστεί σημαντικό πλήγμα εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, ο φετινός τρύγος για τους Έλληνες οινοποιούς έχει «γλυκόπικρη» γεύση, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει στο insider.gr o πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργος Σκούρας.
«Είναι μια εξαιρετική χρόνια όσον αφορά στα σταφύλια, ωστόσο κάνουμε τρύγο χωρίς να ξέρουμε πώς θα αντιδράσει στη συνέχεια η αγορά. Ελπίζουμε για το καλύτερο δυνατό» τονίζει ο κ. Σκούρας.
Το πλήγμα για τα ελληνικά οινοποιεία είναι τεράστιο, επιπλέον υπάρχουν αρκετές περιοχές με χαμηλή τιμή διάθεσης του προϊόντος αυτή την περίοδο, σημειώνει ο ίδιος περιγράφοντας τα προβλήματα του κλάδου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΟ, η πτώση του τζίρου κυμαίνεται από 20% έως 35% για την πλειονότητα των επιχειρήσεων, με τις μικρότερες εταιρείες οι οποίες δεν διαθέτουν τα προϊόντα τους σε σούπερ μάρκετ και μεγάλες αγορές να φτάνει και το 50%.
Υπενθυμίζεται ότι την περίοδο του lockdown με κλειστά τα καταστήματα εστίασης ο τζίρος είχε μειωθεί δραστικά, κατά 90% και οι εξαγωγές είχαν «παγώσει» την ίδια ώρα που οι εταιρείες συνέχιζαν την καλλιέργεια των αμπελώνων, με όσα έξοδα χρειαζόταν να επωμιστούν προκειμένου να συνεχίσουν την παραγωγή των προϊόντων.
Αύξηση των εξαγωγών στη Γερμανία
Ο κ. Σκούρας επισημαίνει πάντως ότι παρά το γεγονός ότι οι εξαγωγές ελληνικού κρασιού παραμένουν «παγωμένες» σε αγορές όπως οι ΗΠΑ και ο Καναδάς, σε κάποιες ευρωπαϊκές χώρες πηγαίνουν καλύτερα.
Ενδεικτικά αναφέρει το παράδειγμα της Γερμανίας, όπου όπως εξηγεί το φετινό καλοκαίρι οι κάτοικοι της χώρας δεν ταξίδεψαν για διακοπές με αποτέλεσμα να καταναλώσουν κατά την παραμονή στη χώρα τους, ελληνικά κρασιά που πωλούνται στην γερμανική αγορά.
Έτσι εταιρείες που εξάγουν ελληνικά κρασιά στην Γερμανία, είδαν ακόμη και εν μέσω πανδημίας τις πωλήσεις τους από εξαγωγές να ανεβαίνουν.