Προβλέπεται και η δημιουργία Εθνικού Μητρώου Εξαγωγικών Επιχειρήσεων σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς.
Τις ευοίωνες προοπτικές ανάπτυξης που ανοίγονται πλέον για την ελληνική εξαγωγική επιχειρηματικότητα, με σύμμαχο το υπουργείο Εξωτερικών και την οικονομική διπλωματία, βάσει ενός πιο ευέλικτου οργανωτικού σχήματος και μίας ενιαίας στρατηγικής, ανέδειξε σε ομιλία του σήμερα ο γενικός γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του ΥΠΕΞ, Ιωάννης Σμυρλής.
Κατά την παρέμβασή του στη ψηφιακή ενημερωτική εκδήλωση "Οι εξαγωγικές προκλήσεις στην πανδημία για τις επιχειρήσεις της Περιφέρειας", που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ), τόνισε τη σημασία της νέας ενιαίας δομής στο υπουργείο, η οποία και ενσωματώνει όλες τις οργανικές μονάδες, αρμόδιες για την οικονομική εξωστρέφεια της χώρας.
Ο κ. Σμυρλής επεσήμανε το γεγονός ότι για πρώτη φορά, όσοι ασχολούνται με τις διμερείς σχέσεις της χώρας μας συνομιλούν, συντονίζονται και εκπονούν πολιτική από κοινού με εκείνους που αναπτύσσουν τις πολυμερείς οικονομικές σχέσεις μας, όπως με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου ή με τρίτες χώρες μέσω συμφωνιών ελεύθερου εμπορίου ή προστασίας επενδύσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως είπε, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και για τις θεσσαλικές επιχειρήσεις παραγωγής γαλακτοκομικών και τυροκομικών προϊόντων, αποτελεί η συμφωνία ΕΕ-ΗΠΑ, η οποία αφορά την αμοιβαία άρση των πρόσθετων δασμών. Σύμφωνα με τον ίδιο, η εν λόγω συμφωνία αναμένεται να ευνοήσει σημαντικά τις ελληνικές εξαγωγές στην Αμερική για τους επόμενους 4 μήνες, ενώ σαφής επιδίωξη είναι η πλήρης κατάργησή τους. Μεταξύ άλλων προϊόντων καταργείται ο πρόσθετος δασμός ύψους 25% στις ελληνικές εξαγωγές που είχε επιβληθεί στα κονσερβοποιημένα φρούτα, την φέτα και το γιαούρτι. Στο πλαίσιο δε, του Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδος – ΗΠΑ, απώτερος στόχος είναι η μόνιμη κατάργησή τους.
Κεντρική προτεραιότητα για τον κ. Σμυρλή, αποτελεί λοιπόν η στενή συνεργασία κυβέρνησης – Περιφερειών – φορέων – επιχειρήσεων, μέσω στοχευμένων δράσεων και εργαλείων οικονομικής διπλωματίας, για την στήριξη των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στις διεθνείς αγορές και η ανάδειξη της Ελλάδας ως σημαντικού επενδυτικού προορισμού. Στόχος της κυβέρνησης, όπως επισήμανε, είναι η αύξηση των εξαγωγών σε 48% ως ποσοστό επί του ΑΕΠ έως το 2023, από 37% το 2019, και η ολοκλήρωση 20 στρατηγικών επενδύσεων μέσα στο 2021.
Προς την επίτευξη αυτών των στόχων, ο κ. Σμυρλής ανέφερε ότι στον τομέα των εξαγωγών, προσδιορίζονται οι κλάδοι που παρουσιάζουν δυνατότητες αύξησης εξαγωγών ανά χώρα – στόχο, βάσει συγκεκριμένων εργαλείων λογισμικού, τη στιγμή που προβλέπεται και η δημιουργία Εθνικού Μητρώου Εξαγωγικών Επιχειρήσεων σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, ώστε να καταγράφονται, σε επίπεδο Περιφέρειας, όχι μόνον εκείνες που ήδη εξάγουν, αλλά και όσες δυνητικά θα μπορούσαν να ξεκινήσουν εξαγωγική δραστηριότητα. Στον τομέα των επενδύσεων επιχειρείται συντονισμός των εργαλείων προσέλκυσης επενδύσεων, ώστε να προβάλλεται μια ενιαία εικόνα της χώρας για τους επενδυτές και τα ξένα funds.