«Απίστευτοι προς το παρόν, οι ναύλοι δεν θα πέσουν απαραίτητα σε επίπεδο τόσο χαμηλό όσο στο παρελθόν», αναφέρει ο Clément Desbois.
«Απίστευτοι προς το παρόν, οι ναύλοι δεν θα πέσουν απαραίτητα σε επίπεδο τόσο χαμηλό όσο στο παρελθόν», αναφέρει ο Clément Desbois.
Καθώς οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη και οι χρόνοι παράδοσης πέφτουν κατακόρυφα, η κατάσταση που χαρακτηρίζεται από παγκόσμιες εντάσεις σχετικά με τις θαλάσσιες μεταφορές δεν θα υποχωρήσει μέχρι το 2023, όπως υποστηρίζει ο ειδικός μεταφορέας της Hillebrand.
«Τώρα, οι θαλάσσιες μεταφορές έχουν μεγάλο κόστος και πρέπει να σχεδιάζονται» υποστηρίζει ο Clément Desbois, ο διευθυντής εξαγωγών της μεταφορικής JF Hillebrand France, ο οποίος τονίζει τις αλλαγές που αντιμετωπίζει η οινοποιία και πρέπει να λάβει υπόψη σε σχέση με τα προβλήματα logistics. Διαταραγμένη από την έναρξη της υγειονομικής κρίσης, η διεθνής μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων παραμένει δύσκαμπτη με εκτεταμένες καθυστερήσεις και εκρηκτικό κόστος.
Δεν καθησυχάζει τους εξαγωγείς, ο Clément Desbois αφού δεν αναμένει καμία βελτίωση το 2022. «Βλέπουμε ότι η ζήτηση παραμένει πολύ ισχυρή (+13% στη ζήτηση εμπορευματοκιβωτίων στα τέλη Σεπτεμβρίου 2021 σε σύγκριση με το 2020 και + 6% σε σύγκριση με το 2019), ενώ ήδη χρησιμοποιείται όλη η παγκόσμια χωρητικότητα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», υπογραμμίζει ο εμπειρογνώμονας, ο οποίος αιτιολογεί το μπλοκάρισμα και τη συμφόρηση των λιμανιών, με τον κορεσμό των υποδομών, που έχει σαν συνέπεια την καθυστέρηση των εμπορευματοκιβωτίων. Το αποτέλεσμα είναι η δημιουργία ντόμινο που επηρεάζει ολόκληρη την εφοδιαστική αλυσίδα.
Τιμή x10
«Δεν υπάρχει πλέον καμία αξιοπιστία στα δρομολόγια, μόνο το 30% των πλοίων είναι στην ώρα τους. Υπάρχουν πολλές ανωμαλίες», παραδέχεται ο Clément Desbois, ο οποίος αναφέρει ότι το 12% της παγκόσμιας χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων είναι άχρηστο λόγω αυτών των διαδοχικών καθυστερήσεων. Ως αποτέλεσμα αυτής της παγκόσμιας συμφόρησης, οι τιμές εκτινάσσονται στα ύψη. Για ένα κοντέινερ 40 ποδιών, το συνολικό κόστος είναι 10.000 $ (8.600 €), γεγονός που σημαίνει δεκαπλάσια αύξηση της μέσης τιμής σε δύο χρόνια, υπογραμμίζει ο υπεύθυνος των logistics. Ανάλογα με τη διαδρομή, οι τιμές εξελίσσονται διαφορετικά. Όπως π.χ. το κόστος ανέρχεται σε 7.000 $ για ένα κοντέινερ που πηγαίνει από την Ευρώπη στις Ηνωμένες Πολιτείες (σε σύγκριση με 2.000 $ το καλοκαίρι του 2020).
«Η έλλειψη χώρου προκαλεί αυξήσεις τιμών» συνοψίζει ο Clément Desbois, επιβεβαιώνοντας ότι δεν θα υπάρξει ομαλοποίηση της διεθνούς κίνησης πριν από το 2023, γεγονός που δικαιολογείται τόσο από τη διατήρηση της ισχυρής ζήτησης για βιομηχανικά προϊόντα το 2021-2022 (που συνδέεται με την παγκόσμια ανάπτυξη) όσο και από την άφιξη μόλις το 2023 νέων πλοίων (από παραγγελίες ναυτιλιακών εταιρειών στο τέλος του 2020). Στο μέλλον, «κανείς δεν ξέρει πώς θα ισορροπήσουν ξανά τα πράγματα. Πιθανώς δεν θα επιστρέψουμε σε χαμηλές τιμές, καθώς υπάρχει ανάγκη οι εταιρείες να επενδύσουν σε μια υπηρεσία που αυτή τη στιγμή είναι υποβαθμισμένη και έχει υποχρέωση να βελτιώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα», προειδοποιεί ο Clément Desbois.
Ως αποτέλεσμα όλων αυτών θα πρέπει, «οι εξαγωγείς να προβλέπουν την επέκταση των ημερολογιακών τους υποχρεώσεων και να προνοούν για τη μεταφορά από τη συναλλαγή και μετά», εξηγεί ο μεταφορέας.
Η συμπεριφορά στις αποστολές θα πρέπει να προσομοιάζει με τις αποστολές στο τέλος του έτους την περίοδο των εορτών, ώστε να διασφαλισθούν προκαταβολικά οι πωλήσεις.