Παρατείνεται έως 14 Ιανουαρίου η προθεσμία για το επίδομα θέρμανσης, ανακοίνωσε το ΥΠΟΙΚ.
Ανακοινώθηκε η παράταση στην προθεσμία για τις αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης, η οποία έληγε σήμερα.
«Για τη διευκόλυνση των δικαιούχων, παρατείνεται η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το επίδομα θέρμανσης, η οποία έληγε σήμερα, έως την Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών.
Σημειώνεται πως συνολικά, μέχρι στιγμής, έχουν γίνει αποδεκτές περισσότερες από 642.800 αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης, το ύψος του οποίου δεν μπορεί να είναι μικρότερο των 80 ευρώ, ούτε να υπερβαίνει τα 650 ευρώ για κάθε δικαιούχο.
Ακόμη, το ΥΠΟΙΚ θυμίζει ότι στις περιπτώσεις οικισμών που οι κάτοικοί τους έχουν πρόβλημα με τον Ταχυδρομικό Κώδικα στον σχετικό πίνακα της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων της ΑΑΔΕ στο τηλ. 2131621000, ώστε να γίνεται άμεσα η σχετική διόρθωση, ή να στέλνουν e-mail στη διεύθυνση mythermansi@aade.gr.
Οι οδηγίες της ΑΑΔΕ για τους δικαιούχους
Παραθέτουμε τον οδηγό, υπό τη μορφή ερωταπαντήσεων, που εξέδωσε πρόσφατα η ΑΑΔΕ για τους δικαιούχους:
Με ποιους κωδικούς εισερχόμαστε στην εφαρμογή Δικαιούχων του Επιδόματος Θέρμανσης;
α. Οι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών συνδέονται χρησιμοποιώντας τους κωδικούς πρόσβασης στο TAXISnet.
β. Οι χρήστες που δεν διαθέτουν κωδικούς πρόσβασης TAXISnet, θα ταυτοποιούνται εναλλακτικά δίνοντας ΑΦΜ και αριθμό ειδοποίησης κάποιας από τις πράξεις προσδιορισμού φόρου δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων των τελευταίων πέντε ετών. Εάν δεν θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης και τυχαίνει το όνομα χρήστη (username) να ταυτίζεται με τον ΑΦΜ σας, τότε δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον εναλλακτικό τρόπο σύνδεσης. Για αυτό θα πρέπει να ανακτήσετε τον κωδικό πρόσβασης.
Τι θα πρέπει να προσέξουν οι διαχειριστές στις πολυκατοικίες
H ΑΑΔΕ ενημερώνει και τους διαχειριστές των πολυκατοικιών για το τι ακριβώς πρέπει να πράξουν με το επίδομα θέρμανσης, αλλά και τους εκπροσώπους των ιδιοκτητών σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία. Απαντήσεις δίνει και για τους ενοίκους πολυκατοικιών οι οποίοι έχουν ατομικούς καυστήρες.
Τι πρέπει να κάνει ο διαχειριστής σε ό,τι αφορά την εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας;
Η εφαρμογή Διαχείρισης Χιλιοστών Θέρμανσης Πολυκατοικίας απευθύνεται στους διαχειριστές των πολυκατοικιών και σε εκπροσώπους κτισμάτων όπου υπάρχουν πάνω από μία κατοικίες (ολιγοκατοικίες) και για τις οποίες υπάρχει κοινός καυστήρας. Ο διαχειριστής/εκπρόσωπος εισάγει τα στοιχεία των διαμερισμάτων της πολυκατοικίας/ολιγοκατοικίας, καθώς και τα χιλιοστά συμμετοχής κάθε ενός από αυτά στις δαπάνες θέρμανσης (χιλιοστά θέρμανσης).
Δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία ή δεν έχουμε κοινόχρηστο αριθμό παροχής ρεύματος (μετρητής) στην πολυκατοικία. Τι πρέπει να δηλωθεί;
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει διαχειριστής στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιος θα «παίξει» τον ρόλο του διαχειριστή ώστε να δημιουργήσει το προφίλ της πολυκατοικίας με τα διαμερίσματα στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης. Στην περίπτωση που δεν υπάρχει κοινόχρηστη παροχή ρεύματος στην πολυκατοικία, θα πρέπει να συμφωνηθεί με όλους τους ενοίκους ποιανού ο αριθμός παροχής ρεύματος (συνήθως του διαχειριστή/εκπροσώπου) θα «παίξει» τον ρόλο της κοινόχρηστης παροχής ώστε να δηλωθεί στο προφίλ της πολυκατοικίας στην εφαρμογή του επιδόματος θέρμανσης.
Τι πρέπει να γίνει στην περίπτωση αλλαγής διαχειριστή;
Θα πρέπει να δημιουργηθεί νέο προφίλ πολυκατοικίας από τον νέο διαχειριστή. Οι ένοικοι θα υποβάλουν τις αιτήσεις τους στο προφίλ με τον ΑΦΜ του νέου διαχειριστή. Ο νέος διαχειριστής θα πρέπει να ενεργοποιήσει τη δυνατότητα πληρωμής καθώς πρόκειται για νέο προφίλ. Αν ο διαχειριστής αλλάζει ενδιάμεσα της περιόδου θέρμανσης, τότε θα πρέπει πρώτα να δημιουργηθεί το νέο προφίλ και να υποβάλουν αιτήσεις όλοι οι δικαιούχοι και μετά να γίνει οποιαδήποτε αγορά καυσίμου θέρμανσης, ώστε οι ημερομηνίες αιτήσεων να είναι προγενέστερες της ημερομηνίας αγοράς και να μπορέσει να προκύψει η διασταύρωση.
Είμαστε μια πολυκατοικία, όπου κάθε διαμέρισμα έχει δικό του καυστήρα. Πρέπει να τη δηλώσουμε ως πολυκατοικία ή ο κάθε ένοικος να κάνει αίτηση ως κάτοικος μονοκατοικίας;
Θα κάνετε χωριστές αιτήσεις ο καθένας ως κάτοικος μονοκατοικίας και θα πρέπει να προμηθευτείτε το είδος καυσίμου με διαφορετικά παραστατικά αγοράς.