O Πειραιάς στον μεγαλύτερο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων

Στον μεγαλύτερο σταθμό διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Cosco στην Ευρώπη αναδεικνύεται ο Πειραιάς με επιδώσεις ρεκόρ παρά την παγκόσμια κρίση.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η θυγατρική εταιρεία της κινεζικής Cosco, που διαχειρίζεται τον προβλήτα ΙΙ, αύξησε κατά 94,5% την διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο ΣΕΠ (Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς) μέσα στο 9μηνο του 2012, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Προβλέπεται δε ότι συνολικά για το έτος 2012 η αύξηση αυτή θα αγγίξει το 85% σε σχέση με το 2011. Σημαντική ήταν για το ίδιο χρονικό διάστημα και η αύξηση στην διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από τον Προβλήτα Ι που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, κατά 34,5%.

Με τα νέα αυτά στοιχεία το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε κύριο κόμβο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. Σημειώνεται ότι στο 9μηνο του 2012 η διακίνηση φορτίων στο Σουέζ μειώθηκε κατά 9,6%, στη Νάπολη αυξήθηκε 19,1%, ενώ κατά 11,6% μειώθηκε στην Αμβέρσα.

Η Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων στον Πειραιά, ενέταξε στη λίστα των πελατών του ΣΕΜΠΟ ασιατικές εταιρείες μεγάλου διαμετρήματος, όπως η K-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., για να στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.

Σήμερα, ο προβλήτας ΙΙ έχει χωρητικότητα 1,6 εκατ. κοντέινερ, με την Cosco να έχει ξεκινήσει εργασίες αναβάθμισης ώστε να την αυξήσει στα 2,6 εκατ. κιβώτια πριν από τον Απρίλιο του 2014. Η χωρητικότητα του ΣΕΜΠΟ, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της κινεζικής εταιρείας, πρόκειται να φθάσει τα 3,7 εκατ. κοντέινερ όταν κατασκευαστεί και ο προβλήτας ΙΙΙ το φθινόπωρο του 2015. Επίσης μέχρι τα τέλη του 2012 αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες σύνδεσης του λιμανιού με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.