Στόχος η ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας, της παράδοσης και των ποιοτικών γεωργικών προϊόντων
Περισσότερα από 600 εκατ. ευρώ έχουν διατεθεί στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο για επενδύσεις, μέσω Leader, σε θεματικές και εναλλακτικές μορφές τουρισμού, από το ΠΑΑ, τόνισε ο ΓΓ Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Γιώργος Στρατάκος στην ημερίδα «Ελληνικός τουρισμός- Μια εθνική υπόθεση- Προορισμός Κρήτη», επισημαίνοντας παράλληλα ότι η αξιοποίηση των θησαυρών της κρητικής γης μπορούν να αποτελέσουν κυρίαρχο μέρος της τουριστικής ανάπτυξης του νησιού.
Σε παρεμβάσεις του στην Ενότητα «Τα φημισμένα κρητικά προϊόντα και ο Θεματικός Τουρισμός – Προτάσεις και πρωτοβουλίες για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», ο ΓΓ του ΥΠΑΑΤ επισήμανε ότι «η προώθηση των διαφόρων μορφών θεματικού τουρισμού και των διακλαδικών συνεργασιών με τους λοιπούς τομείς της οικονομικής δραστηριότητας σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο αποτελούν από τις βασικές στρατηγικές ανάπτυξης της υπαίθρου, της εδαφικής συνοχής των περιφερειών και εν γένει της οικονομικής και κοινωνικής συνοχής των αγροτικών, περιαστικών και αστικών περιοχών της χώρας μας».
Ειδικά για τον τουρισμό υπαίθρου σε όλες τις εκφάνσεις του (αγροτουρισμός, οινοτουρισμός, οικοτουρισμός - πράσινος τουρισμός, περιηγητικές διαδρομές - πεζοπορία - ορειβασία, γεωτουρισμός και αλιευτικός τουρισμός) είπε ότι αξιοποιώντας τα πλεονεκτήματα της πολυδραστηριότητας και της πολυαπασχόλησης, δημιουργεί νέες ευκαιρίες και δραστηριότητες για τον τοπικό πληθυσμό με ό,τι αυτό συνεπάγεται ως προς την επέκταση της τουριστικής περιόδου.
Τα προγράμματα leader «συμβάλλουν στην ανάδειξη της τοπικής ταυτότητας, της παράδοσης και των ποιοτικών γεωργικών προϊόντων των αγροτικών περιοχών, καθώς και στην σύνδεση τουρισμού και πολιτισμού με τον πρωτογενή τομέα και το περιβάλλον», είπε ο Γιώργος Στρατάκος, ενώ σημείωσε ότι θα μπορούσαν μέσα από την θεσμοθέτηση του πλαισίου για τις θεματικές μορφές τουρισμού να αξιοποιήσουν περαιτέρω τις δυνατότητες που ήδη προσφέρουν για την ενθάρρυνση:
- Της ανάπτυξης συνεργειών μεταξύ των οικονομικών, κοινωνικών και πολιτιστικών – περιβαλλοντικών φορέων της περιοχής με στόχο την ανάπτυξη νέων τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, πρακτικών, διεργασιών και τεχνολογιών που θα συμβάλουν στην τοπική ανάπτυξη.
- Της δικτύωσης και διασύνδεσης σε τοπικό επίπεδο για τη δημιουργία συμφώνων ποιότητας και ολιστικών συνεργειών, εν ήδη τοπικού κοινωνικού συμβολαίου, του πρωτογενή τομέα με τη μεταποίηση, τον τουρισμό και τις υπηρεσίες, το πολιτισμό και την αγροτική παράδοση κάθε περιοχής, ώστε να εξασφαλιστεί η συνολική βελτίωση των εισοδημάτων αλλά και της ποιότητας ζωής των κατοίκων της υπαίθρου.
Αναφερόμενος ειδικά στην Κρήτη ο ΓΓ του ΥΠΑΑΤ τόνισε ότι «η συνέργεια του Αγροτικού τομέα με τον Τουρισμό μπορεί να αποτελέσει για το νησί ένα ακόμα συγκριτικό πλεονέκτημα. Μορφές Αγροτουρισμού, όπως ο οινοτουρισμός, ο αλιευτικός τουρισμός, ο τουρισμός στις υδατοκαλλιέργειες, ο διατροφικός-γαστρονομικός τουρισμός, τα επισκέψιμα τυροκομεία-ελαιοτριβεία-ζυθοποιεία, είναι βέβαιο ότι μπορούν να αποτελέσουν πόλο έλξης». Ανέφερε δε ότι από τα 117 προϊόντα ΠΟΠ και ΠΓΕ της Ελλάδας στην Κρήτη παράγονται τα 21.
Τέλος, δίνοντας το στίγμα της πολιτικής του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων τόνισε: «Για μας στο ΥΠΑΑΤ αποτελεί βασική προτεραιότητα, αυτονόητη υποχρέωση θα έλεγα, η περαιτέρω ανάδειξη και προβολή αυτών των θησαυρών της κρητικής γης, που αναπόσπαστα συνδεδεμένοι με τον τόπο της παραγωγής τους, μπορούν να αποτελέσουν κυρίαρχο μέρος της αγροτουριστικής ανάπτυξης».
Στη συγκεκριμένη ενότητα συμμετείχαν, επίσης, η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη, η Πρόεδρος του Αναπτυξιακού Συλλόγου Γυναικών Επιχειρηματιών Κρήτης Εβελίνα Μπάκιντα, ο οινοποιός και πρόεδρος του Wines of Crete Νίκος Μηλιαράκης και ο καθηγητής της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης και πρόεδρος του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και του European Institute Innovation and Technology Νεκτάριος Ταβερναράκης.
Συντονίστρια της συζήτησης ήταν η διευθύντρια του «Θέμα Κρήτης 103,1» Μαρία Σπυριδάκη.