Ανοδικά θα κινηθεί φέτος η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου


Ανοδικά θα κινηθεί φέτος η παγκόσμια αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου, με τις e-συναλλαγές B2C να εκτιμώνται σε $1,5 τρις. Την ίδια στιγμή ο χάρτης του e-commerce διεθνώς αναδιατάσσεται, καθώς, ήδη η ασιατική αγορά απειλεί να υπερκεράσει τις επιδόσεις της - κυρίαρχης μέχρι σήμερα - Βόρειας Αμερικής. Μάλιστα, αυτή η αλλαγή σκυτάλης, την οποία οι αναλυτές αρχικά προέβλεπαν για φέτος, αναμένεται να επιτευχθεί το επόμενο οικονομικό έτος.

Αλλάζει ο χάρτης του e-commerce: Η Ασία παίρνει τα πρωτεία από τη Βόρεια Αμερική Σύμφωνα με τις σχετικές εκτιμήσεις του eMarketer, ο τζίρος των ηλεκτρονικών συναλλαγών B2C (επιχειρήσεις προς καταναλωτές), παγκοσμίως, αναμένεται να διαμορφωθεί την τρέχουσα χρήση σε $1,471 τρις, αυξημένος κατά περίπου 20% σε σχέση με το 2013.

Οι προβλέψεις για το επόμενο έτος είναι θετικές με τις ηλεκτρονικές πωλήσεις B2C να υπολογίζονται σε $1,7 τρις, ενισχυμένες κατά 15,6%. Η πορεία του e-commerce θα παραμείνει ανοδική για όλη την περίοδο αναφοράς, που εξετάζει το eMarketer, με τον τζίρο για το 2018 να τοποθετείται στα $2,35 τρις.

Τα ηνία της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου θα κρατήσει και φέτος η Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς), παρά το γεγονός ότι οι αναλυτές προέβλεπαν ότι, φέτος, η ασιατική αγορά είναι εκείνη που θα κρατήσει τα σκήπτρα του παγκόσμιου e-commerce. Ωστόσο, η βραδύτερη του αναμενόμενου ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα ωθεί τους αναλυτές σε αναθεώρηση των αρχικών τους εκτιμήσεων.

Παγκόσμιοι πρωταθλητές
Η ανατροπή, που τελικά δεν ήρθε το 2014, εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί το 2015, με την Ασία να αντιπροσωπεύει το 33,4% των παγκόσμιων δαπανών για ηλεκτρονικές αγορές B2C, έναντι 31,7% της Βόρειας Αμερικής και 24,6% της Δυτικής Ευρώπης.

Τόσο η γεωγραφική περιοχή της Βόρειας Αμερικής, όσο και εκείνη της Δυτικής Ευρώπης, θα παραμείνουν ισχυροί πόλοι της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, παρά τις ισχυρές πιέσεις της Ασίας. Συνολικά, αυτές οι τρεις περιοχές του πλανήτη θα συνεχίσουν να ελέγχουν, έως το 2018, το 90% της παγκόσμιας αγοράς e-commerce.

Η δυναμική είσοδος της ασιατικής - και κυρίως της κινεζικής - αγοράς στο χάρτη του παγκόσμιου ηλεκτρονικού εμπορίου, ήδη, υπογραμμίζεται και από την εμφάνιση νέων ισχυρών παικτών, όπως η Baidu και η Tencent, που επιχειρούν να αμφισβητήσουν ευθέως τους εδραιωμένους παράγοντες της αγοράς, όπως το Ebay και η Amazon.

Τη διεύρυνση της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου B2C τροφοδοτεί η αύξηση της διείσδυσης της ευρυζωνικότητας ανά τον κόσμο. Εκτιμάται ότι, έως το 2018, το 70% των χρηστών Ίντερνετ στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα πραγματοποιεί αγορές μέσω ηλεκτρονικών συσκευών, έναντι 50%, που είναι η αντίστοιχη εκτίμηση για την Ασία.