Η Ένωση Βιοκαλλιεργητών Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας απέστειλε επιστολή προς τους :1.Επίτροπο Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης Phil Hogan,2. Γενική Γραμματεία,Ε.Ε.,3. Επιτροπή Αναφορών Ε.Ε. και προς το Γραφείο Πρωθυπουργού Ελλάδος σχετικά με τα πρόβλήματα που έχουν ανακύψει κατά την υλοποίηση των Ελληνικών Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 και 2014-2020.
«Εξαντλώντας όλα τα περιθώρια και κατόπιν ενημέρωσης όλων των αρμοδίων και ειδικά τον Βουλευτή Λακωνίας κ. Σταύρο Αραχωβίτη, αναγκαστήκαμε εκ των πραγμάτων να υλοποιήσουμε έστω και με μικρή καθυστέρηση την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης των Μελών της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών της Π.Ε. Λακωνίας. Επειδή όλες μας οι προσπάθειες για επίλυση των προβλημάτων συνάντησαν μία στείρα άρνηση, στις 15/05/2017 αποστείλαμε στις αρμόδιες υπηρεσίες της ΕΕ την παρούσα επιστολή, η οποία κοινοποιήθηκε την ίδια ημερομηνία στο Γραφείο του Πρωθυπουργού. Η κοινοποίηση παρότι ήταν στις 15/05/2017 πήρε πρωτόκολλο στις 22/05/2017 μετά από πιέσεις προφορικές που ασκήσαμε. Έτσι η κοινοποίηση της επιστολής μας στο Γραφείο του Πρωθυπουργού, έχει λάβει αριθμό εισερχομένου πρωτοκόλλου 1515/22-05-2017. Τα συμπεράσματα δικά σας», αναφέρει ο Πρόεδρος της Ένωσης Βιοκαλλιεργητών Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας , Καραμπάσης Δημήτρης .
Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή:
ΘΕΜΑ: Ενημέρωση - καταγγελία σχετικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει κατά την υλοποίηση των Ελληνικών Προγραμμάτων Αγροτικής Ανάπτυξης 2007-2013 και 2014-2020
«Αξιότιμοι κυρίες / κύριοι,
Στις 29 Οκτωβρίου 2014, σας είχαμε κοινοποιήσει προς ενημέρωση σας την Εξώδικο Διαμαρτυρία ενώπιον παντός Αρμοδίου Δικαστηρίου και πάσης αρμόδιας Αρχής, η οποία είχε κατατεθεί από δικαστικό επιμελητή στο γραφείου του Πρωθυπουργού της Ελλάδος, του αρμόδιου Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και του Προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Αρμόδια αρχή βεβαίως είστε και εσείς. Στην τότε εξώδικο διαμαρτυρία, σας ενημερώνουμε ότι μέχρι σήμερα, δεν λάβαμε καμία απάντηση από τις εθνικές αρμόδιες αρχές.
Στην απάντηση που πήραμε από τη Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης και τον Επίτροπο κ. Phil Hogan(agri.ddg4.i.3(2014)4662080), μας ζητήθηκε να σας κρατάμε ενήμερους για την πορεία της υπόθεσης, λέγοντας μας επίσης ότι οι ενισχύσεις από το ΕΓΤΑΑ χορηγούνται από τα κράτη μέλη σύμφωνα με τη νομοθεσία εξασφαλίζοντας παράλληλα τη συμμόρφωση με την νομοθεσία της ΕΕ και την εθνική νομοθεσία. Επίσης μας τονίσατε ότι σύμφωνα με την νομοθεσία που ισχύει, ο Οργανισμός Πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) έχει ορισθεί ως η αρμόδια αρχή, η οποία είναι υπεύθυνη για την πληρωμή των ενισχύσεων.
Ήδη βρισκόμαστε στα μέσα Μαΐου 2017, σχεδόν τρία χρόνια μετά και η κατάσταση παραμένει η ίδια. Παρά τις επανειλημμένες έγγραφες οχλήσεις μας (όχι μόνο από το δικό μας φορέα αλλά και από άλλους συλλογικούς φορείς ανά την Ελλάδα), η κατάσταση έχει ξεφύγει ολοκληρωτικά. Τρία χρόνια μετά εκκρεμούν οι ενστάσεις για πληρωμές των ετών 2013-2014, εκατοντάδες αιτήσεις θεραπείας για τα έτη 2012-2013 εκ των οποίων όσες έχουν εξεταστεί και δικαιωθεί δεν έχουν πληρωθεί ακόμη, ενώ οι υπόλοιπες παραμένουν παγωμένες. Επίσης για τα έτη 2015 και 2016 όλα τα προγράμματα που αφορούν τα Αγροπεριβαλλοντικά Πανελλαδικά είναι απλήρωτα. Με άλλα λόγια, όπως καταλαβαίνετε το πρόγραμμα των Αγροπεριβαλλοντικών του ΠΑΑ 2007-2013 σε ποσοστό πάνω από 50% είναι απλήρωτο. Το αρμόδιο Υπουργείο, για όλα τα ανωτέρω δεν δίνει καμία έγγραφη απάντηση! Κατά την υλοποίηση των προγραμμάτων, η συμμόρφωση με τη Νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αλλά και με την εθνική είναι ένα ζητούμενο! Με ποιες διαδικασίες διασφαλίζετε εσείς την σύννομη υλοποίηση των προγραμμάτων; Οι ευθύνες εκτός από το κράτος μέλος, είναι και δικές σας.
Από την άλλη πλευρά, ο αρμόδιος οργανισμός πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) ξεκίνησε το 2013 με ένα λογισμικό και χαρτογραφικό σύστημα που αντί να δώσει λύσεις, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα καταστρέφοντας κάθε προοπτική για ορθή αξιοποίηση των προγραμμάτων Αγροπεριβαλλοντικών. Το εν λόγω λογισμικό, σε καμία περίπτωση δεν είναι σύμφωνο με τους κοινοτικούς κανονισμούς και παρόλες τις επισημάνσεις από δεκάδες φορείς κατά διαστήματα, ο ΟΠΕΚΕΠΕ αρνείται πεισματικά να το διορθώσει. Αποτέλεσμα αυτού ήταν και παραμένει, η μεγάλη πλειοψηφία των αγροτών και ειδικά των βιοκαλλιεργητών να τιμωρούνται για πράξεις που ουδέποτε διέπραξαν.
Εκατοντάδες εκατομμύρια δεν έχουν αποδοθεί και θα πρέπει να γίνουν οι απαραίτητοι έλεγχοι σε όλα τα επίπεδα. Το αρμόδιο Υπουργείο κλείνει τα μάτια και τα αυτιά σε όλα τα προβλήματα. Περιμέναμε ότι όλα αυτά τα χρόνια θα υπήρχε κάποιο ενδιαφέρον και από τη δική σας πλευρά και η παρέμβαση σας προκειμένου να γίνουν τα πράγματα σωστά. Ο Οργανισμός Πληρωμών (ΟΠΕΚΕΠΕ) φέρει και την δική σας πιστοποίηση και θα έπρεπε να ελέγχεται προκειμένου να επιβεβαιώνεται η ορθότητα των συστημάτων. Τα όσα έχουν συμβεί με το λογισμικό του ΟΠΕΚΕΠΕ με τις δυσμενείς συνέπειες που έχει επιφέρει στην αγροτική οικονομία της χώρας, είναι ανεκδιήγητα. Η επιλεκτική γεωχωρική τακτοποίηση καθώς και η επιλεκτική επιλεξιμότητα γεωργικής εκμετάλλευσης και καλλιέργειας εν έτη 2017 πρέπει να πάρει τέλος. Ο αυθαίρετος κατακερματισμός των αγροτεμαχίων του αναξιόπιστου λογισμικού του ΟΠΕΚΕΠΕ, σε όφελος ποιων και για το κέρδος ποιων πραγματοποιείται, οδηγώντας τα προγράμματα των Αγροπεριβαλλοντικών Μέτρων σε αποτυχία; Οι παρατυπίες, τα σφάλματα αλλά και οι αυθαίρετες επεμβάσεις του ΟΠΕΚΕΠΕ στην υλοποίηση του ΠΑΑ 2007-2013 μπορούν πολύ εύκολα να διαπιστωθούν αν μελετήσει κανείς, τις δημοσιοποιημένες καταστάσεις ένταξης, πληρωμών, απορρίψεων αλλά και τις αλλεπάλληλες δημόσιες διαμαρτυρίες των φορέων αγροτών, των γεωπόνων και των υπαλλήλων των υπουργείων σχετικά με το θέμα.
Σας καλούμε να δείτε πολύ σοβαρά το θέμα άμεσα και θα θέλαμε να σας παρακαλέσουμε να μας κρατάτε ενήμερους για την πορεία της υπόθεσης.
Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, δυστυχώς το πρόβλημα δεν περιορίζεται στο ΠΑΑ 2007-2013, ήρθε και το νέο ΠΑΑ 2014-2020 το οποίο πριν καλά καλά ξεκινήσει δημιούργησε ευτράπελα και πολλά ερωτήματα που χρίζουν απαντήσεως και από την δική σας πλευρά. Εδώ οι ευθύνες σας είναι πολύ μεγαλύτερες και εξηγούμε:
1. Η μελέτη που κατατέθηκε για το ΠΑΑ 2014-2020, Μέτρο 11 και αφορούσε τον προσδιορισμό της ενίσχυσης στην Βιολογική Γεωργία, κατόπιν παραδοχής του φορέα που την συνέταξε, αναφέρει ότι προέκυψαν ΜΗ αξιόπιστα στοιχεία!!! Επίσης στην ίδια μελέτη ο υπολογισμός του κόστους συναλλαγής (πιστοποίηση) ανά καλλιέργεια και ανά εκτάριο είναι τριπλάσιος έως δεκαπλάσιος από αυτόν που έχει προβλεφθεί στην ΚΥΑ που κυκλοφόρησε. Η ανωτέρω μελέτη, σύμφωνα με τα όσα διαβεβαιώνει το Υπουργείο έχει εγκριθεί από τις δικές σας αρμόδιες υπηρεσίες και σας ζητούμε να επιβεβαιώσετε την έγκριση της εν λόγω μελέτης και να μας χορηγήσετε τα σχετικά στοιχεία. Είναι εύλογη η απορία μας, πως και γιατί εγκρίθηκε από εσάς μια μελέτη που βασιζόταν σε ΜΗ αξιόπιστα στοιχεία και έχει αναλογιστεί κανείς το κόστος των επιπτώσεων που επέφερε μια τέτοια ενέργεια;
2. Στην προαναφερθείσα μελέτη για το ΠΑΑ 2014-2020 Μέτρο 11 την οποία εγκρίνατε, δεν προβλέπεται η συμμετοχή του Γεωπόνου Συμβούλου για το πρόγραμμα του Κανονισμού 1305/2013 άρθρο 29. Στην ΚΥΑ που κυκλοφόρησε και ισχύει, υπάρχει η δυνατότητα συμμετοχής του συμβούλου προαιρετικά μεν, αλλά και υποχρεωτικά δε καθώς απαιτείται η υπογραφή του και σύμβαση μαζί του για να μπορεί να συμμετέχει κάποιος στο πρόγραμμα. Δηλαδή, είναι υποχρεωτικό ο αγρότης να έχει σύμβουλο, αλλά αυτό δεν χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα. Αυτό δημιουργεί ένα ακόμη επιπλέον απρόβλεπτο κόστος, το οποίο δεν είχε υπολογιστεί. Σε ποιο σημείο των ΕΚ προβλέπονται αυτές οι ενέργειες; Ποιο ευρωπαϊκό όργανο παρακολουθεί την ορθή υλοποίηση των προγραμμάτων και έχει εντοπίσει τα θέματα που έχουν ανακύψει στο ΠΑΑ 2014-2020;
3. Στην προαναφερθείσα μελέτη για το ΠΑΑ 2014-2020 Μέτρο 11 την οποία εγκρίνατε, και έχοντας υπόψη το άρθρο 29 του ΕΚ 1305/2013 καθώς και του ΕΚ 834/2007 όσον αφορά τους νεοεισερχόμενους στη βιολογική γεωργίας - κτηνοτροφία αναφέρεται ρητά ότι οι δεσμεύσεις του παρόντος μέτρου είναι 5ετής έως 7ετής. Αναφέρεται επίσης ρητά για τους νεοεισερχόμενους ότι όταν χορηγείται στήριξη για τη μετατροπή στη βιολογική, μπορούν να προβλέπουν μικρότερη αρχική περίοδο που αντιστοιχεί στην περίοδο μετατροπής. Ο ορισμός «μετατροπή» (ΕΚ 834/2007 άρθρο 2) αφορά τη μετάβαση από Μη βιολογική Σε βιολογική. Άρα αυτό που εγκρίνατε και υιοθέτησε το Υπουργείο μας –ότι οι νεοεισερχόμενοι δεσμεύονται για 3 έτη και εφόσον το επιθυμούν και υπάρχει και νέα πρόσκληση- δεν είναι σύμφωνα με τους ανωτέρω κανονισμούς. Αποτέλεσμα αυτής της παρανομίας ήταν κατά την προκήρυξη να εκτιναχθεί η συμμετοχή των υποψηφίων συμμετεχόντων σε δυσθεώρητα ύψη και να απαιτείται ο μισός προϋπολογισμός του ΠΑΑ 2014-2020 προκειμένου να καλυφθεί το πρόγραμμα. Σας παρακαλούμε πολύ να μας εξηγήσετε πως είναι δυνατόν να προκηρύσσεται το Μέτρο 11 με τόσες αποκλίσεις από την ισχύουσα νομοθεσία και τους ισχύοντες ΕΚ; Σας επισυνάπτουμε έγγραφο με τα αμφιλεγόμενα σημεία της προκήρυξης όπως τα εντοπίσαμε και τα οποία είχαμε υποβάλλει εγγράφως στο αρμόδιο ελληνικό υπουργείο.
4. Στην εγκεκριμένη Μελέτη του ΠΑΑ 2014-2020 Μέτρο 11, αναφέρεται ότι στην περίπτωση συνδυασμού μέτρων ή δράσεων επιτρέπεται συνδυασμός μεταξύ του Μέτρου 11 (άρθρο 29 του ΕΚ 1305/2013) και του Μέτρου 10 (άρθρο 28 του ΕΚ 1305/2013). Στο άρθρο 28, παρ. 8 του ΕΚ 1305/2013 αναφέρεται «δεν μπορεί να παρασχεθεί στήριξη βάση του παρόντος μέτρου για τις δεσμεύσεις που καλύπτονται από το μέτρο για την Βιολογική Γεωργία» (δηλαδή Μέτρο 11). Μπορείτε να μας ενημερώσετε πως εγκρίθηκε το σημείο αυτό της μελέτης, καθώς βάση των κανονισμών κατανοούμε ότι αυτό δεν θα ήταν σύννομο;
5. Συνεχίζοντας, στην προαναφερθείσα μελέτη στα κριτήρια ένταξης εκμετάλλευσης αναφέρεται ότι τα προς ένταξη αγροτεμάχια, για να είναι επιλέξιμα πρέπει να είναι δηλωμένα στην πρόσφατη ΕΑΕ, στην περίπτωση μας, ΕΑΕ του 2016, δηλαδή ότι δηλώθηκε έως τον Μάιο του 2016. Ωστόσο στον ΕΚ 809/2011 άρθρο 15, αναφέρεται ότι «δύναται ανά πάσα στιγμή να προστεθούν ή να προσαρμοστούν στην ΕΑΕ στην αίτηση πληρωμής μεμονωμένα αγροτεμάχια υπό τον όρο ότι τηρούνται οι απαιτήσεις που προβλέπονται στα συγκεκριμένα μέτρα αγροτικής ανάπτυξης». Άλλη μία μη συμμόρφωση Κοινοτικού Κανονισμού. Δε θα έπρεπε έχει ληφθεί ο κανονισμός υπόψη στο σχεδιασμό του προγράμματος;
6. Γεωχωρικός Έλεγχος. Εδώ γίνεται το μεγάλο παιχνίδι! Κάποιοι ευνοούνται και κάποιοι αδικούνται κατάφορα. Εδώ ο ΟΠΕΚΕΠΕ αλωνίζει καταπατώντας επανειλημμένως και κατάφορα τους ΕΚ, κάτι το οποίο συνέβαινε και στο προηγούμενο πρόγραμμα (ΠΑΑ 2007-2013). Εν έτη 2017, τα χωράφια σύμφωνα με τον ΟΠΕΚΕΠΕ πηγαίνουν βόλτα τη μία χρονιά, την επόμενη επιστρέφουν, τη μεθεπόμενη χρονιά χωρίζονται από ένα ενιαίο σε έξι αγροτεμάχια και ούτω καθεξής. Και για κάθε τέτοια αυθαιρεσία του ΟΠΕΚΕΠΕ, οι αγρότες ταλαιπωρούνται, πληρώνουν πρόστιμα και δεν λαμβάνουν τις επιδοτήσεις εντός χρονοδιαγράμματος. Τώρα για κάποιους «ευνοούμενους» βρίσκεται «τεχνική» λύση και για άλλους το έγκλημα συνεχίζεται… Αναρωτιόμαστε αν έχετε λάβει γνώση για όλα τα τόσο σημαντικά θέματα που μαστίζουν τα Αγροπεριβαλλοντικά Μέτρα εδώ και πολύ καιρό.
Αποτέλεσμα των ανωτέρω ήτο να προκηρυχθεί το Μέτρο 11 του ΠΑΑ 2014-2020, να δοθούν 2 παρατάσεις, διπλασιάσθηκε ξαφνικά η τιμή ενίσχυσης για τους Βιοκτηνοτρόφους με μία τροποποίηση (άραγε είχε τη δική σας έγκριση;), συμμετείχαν 65.000 υποψήφιοι (είδαν ανοικτά και μπήκαν…). Ζητήσαμε από το Υπουργείο να παγώσει την προκήρυξη και να διορθώσει όλα τα σημεία που δεν ήταν σύμφωνα με τους ΕΚ και να επαναπροκηρύξει σωστά το πρόγραμμα, ωστόσο το Υπουργείο αρνήθηκε με «τσαμπουκά». Στη συνέχεια, υπήρξε σωρεία διαμαρτυριών και ομαδικά πυρά από πολλούς φορείς, ενέργειες οι οποίες εξανάγκασαν το Υπουργείο να προβεί στις κάτωθι ενέργειες:
- Σε σύνολο 49.920 αιτήσεων ένταξης στη Βιολογική Γεωργία ενέκρινε 11.316 αιτήσεις, ποσοστό 22,55% και απέρριψε 38.604 αιτήσεις ήτοι ποσοστό 77,5%.
- Σε σύνολο 14.096 αιτήσεων βιολογικής κτηνοτροφίας ενέκρινε 0 (μηδέν) και απέρριψε το σύνολο δηλαδή ποσοστό 100%.
Αυτό είναι για ρεκόρ γκίνες, δε συμφωνείτε!!!
Τώρα από αυτούς που ενέκρινε στη Βιολογική Γεωργία δηλαδή 11.316 υποψηφίους με μοναδικό κριτήριο το NATURA («άλλη αμαρτωλή ιστορία»), το οποίο εσείς εγκρίνατε, έχουμε να πούμε τα εξής:
Το πρόγραμμα NATURA ισχύει βάση του ΕΚ 1305/2013 άρθρο 30 και αφορά ελάχιστες περιοχές στην Ελλάδα ή και περιοχές που δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν καλλιέργειες. Το Υπουργείο λοιπόν εύλογα σκαρφίστηκε ένα τέχνασμα με το οποίο ορίζει ως απαιτούμενη έκταση για την εφαρμογή του κριτηρίου, το 10% της υποψήφιας προς ένταξη εκμετάλλευσης να είναι NATURA ή να ακουμπά σε αυτήν. Δηλαδή αν ένας παραγωγός με 10 εκτάρια / 100 στρέμματα εκμετάλλευσης, έχει 1 εκτάριο / 10 στρέμματα τα οποία ακουμπάνε σεNATURA, τυγχάνει εφαρμογής του κριτηρίου και εγκρίνεται. Θεωρούμε προκλητικό το κριτήριο αυτό και τον τρόπο που γίνεται η επιλογή καθώς το υπόλοιπο της εκμετάλλευσης, δηλαδή το υπόλοιπο 90% μπορεί να απέχει μερικά χιλιόμετρα. Τι σχέση έχει το υπόλοιπο με την NATURA; Επειδή πολλά ακούγονται θα σας παρακαλούσαμε πολύ να ελέγξετε επίσης αν το ποσοστό αυτών που έχουν εγκριθεί είναι πραγματικό. Δυστυχώς δεν δημοσιεύτηκε κατάσταση εγκεκριμένων του προγράμματος, όπως είθισται σε όλες τις προηγούμενες προκηρύξεις. Στους 11.316 εγκεκριμένους οι νεοεισερχόμενοι είναι 6.642 συν άλλους 850 που τους πέρασαν στους παλιούς (ενώ αυτοί είχαν υπογράψει σύμβαση με τους πιστοποιητικούς οργανισμούς λίγες μέρες πριν από την προκήρυξη). Δηλαδή σύνολο 7.500 περίπου. Πού πήγαν οι «παλιοί» βιοκαλλιεργητές;
Σας παρακαλούμε πολύ να μας ενημερώσετε και αν αυτοί που εγκρίθηκαν θα πρέπει να τηρήσουν τις δεσμεύσεις του NATURA (EK1305/2013 άρθρο 30) για το σύνολο της ενταγμένης έκτασης, διαφορετικά πως θεωρείται το σύνολο τη έκτασης NATURA;
Κυρίες και Κύριοι, εμείς θεωρούμε ότι όλα τα προαναφερθέντα είναι και δική σας ευθύνη. Η Βιολογική Γεωργία – Κτηνοτροφία χρειάζεται στήριξη, διαφάνεια, ισότητα και πάνω από όλα ειλικρίνεια. Όλες αυτές οι αρχές έχουν καταπατηθεί από όλους τους ανευθυνο-υπεύθυνους. Το επιχείρημα κάποιων ότι για όλα φταίνε οι αγρότες είναι παιδαριώδες και κακόβουλο. Χάνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ γιατί κάποιοι κλείνουν τα μάτια και τα αυτιά τους είτε στο βωμό του κέρδους είτε επειδή δεν θέλουν να κάνουν τη δουλειά τους. Το «πάρτυ» μόλις άρχισε!
Εάν δεν κάνουμε λάθος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θεσπίζει νόμους-κανονισμούς τους οποίους τα κράτη-μέλη και αυτοί καθαυτοί, οφείλουν να εφαρμόζουν. Επιπλέον τα κράτη-μέλη οφείλουν να εναρμονίζουν την εθνική νομοθεσία στην ευρωπαϊκή για να είναι κατανοητοί και σε ισχύ για τους πολίτες του κράτους μέλους. Δυστυχώς, ούτε αυτό συμβαίνει. Ρωτάμε η ερμηνεία των κανονισμών είναι κοινή για όλα τα κράτη-μέλη ή το καθένα ερμηνεύει κατά το δοκούν;
Με τη παρούσα επιστολή μας, σας καλούμε για τις δικές σας άμεσες ενέργειες προκειμένου:
- να απαντηθούν τα ανωτέρω εύλογα ερωτήματα που αφορούν τα προγράμματα αγροπεριβαλλοντικών μέτρων
- να διενεργηθεί πάγωμα και άμεση ανάκληση της προκήρυξης του Μέτρου 11 και τήρηση των ευρωπαϊκών κανονισμών που έχει ορίσει η ευρωπαϊκή επιτροπή
- να διεξαχθεί άμεσος διοικητικός και οικονομικός έλεγχος των δύο προγραμμάτων (ΠΑΑ 2007-2013 και 2014-2020) όπως επίσης
- να διενεργηθεί επαναξιολόγηση και επαναπροσδιορισμός του φορέα που έχει πιστοποιηθεί για την πληρωμή των προγραμμάτων
Θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα ασχοληθείτε σοβαρά με όλα τα ανωτέρω θέματα τα οποία έχουν ανακύψει, προκειμένου να πιάσουν τόπο επιτέλους οι προσπάθειες όλων όσων παράγουν και διακινούν πιστοποιημένα προϊόντα Βιολογικής Γεωργίας και Κτηνοτροφίας. Θα πρέπει να εξαλειφθούν οι «αρπαχτές» και να επιβάλλονται πρόστιμα στους παραβάτες και όχι κατά την τυχαία βούληση μιας ανεπαρκούς τεχνολογίας.
Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων για το χρόνο σας και παραμένουμε στη διάθεση σας για κάθε πρόσθετη πληροφορία ή διευκρίνιση».