Το συνέδριο της 20ης Ιουνίου που διοργανώθηκε από το Wine Intelligence στη Vinexpo έδειξε πώς η κινεζική αγορά κινείται ταχύτατα προς μια ώριμη ζήτηση.
Ο Κινέζος καταναλωτής εξελίσσει τις προτιμήσεις και τις συνήθειες κατανάλωσης. Πολλές ευκαιρίες υπάρχουν πλέον για διείσδυση στην τεράστια αυτή αγορά.
Με τίτλο «Η διαφοροποιημένη αγορά κρασιού στην Κίνα,» το συνέδριο του Wine Intelligence, που πραγματοποιήθηκε στις 20 Ιουνίου, στη Vinexpo έδειξε πώς νέες τάσεις εμφανίζονται στην κινεζική αγορά. «Δεν είναι πλέον μια αγορά για τις μάρκες entry-level και για κρασιά ultra-premium. Για περίπου δύο χρόνια, τα εμπορικά σήματα μεσαίου μεγέθους αναπτύσσονται όπως επίσης και τα εξειδικευμένα κρασιά που βρίσκουν πλέον τη θέση τους» ανέφερε η Aline Bao Διευθύντρια του Fine Wine και των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου οίνου της Cofco Wine και Wine International. Για τους ειδικούς, αυτό σημαίνει περιφερειακή προέλευση, όπως τα κρασιά του Λίγηρα, της Σικελίας, της Αργεντινής, τα βιολογικά κρασιά ... «η ωριμότητα της αγοράς φέρνει μια διαφοροποίηση της κινέζικης προσφοράς,» συνεχίζει η Aline Bao.
Το έργο του ηλεκτρονικού εμπορίου
Η κατανάλωση οίνου χαρακτηρίζεται από τον εκδημοκρατισμό, το κρασί δεν απευθύνεται μόνο στις ελίτ. Το Wine Intelligence εκτιμά ότι ο αριθμός των καταναλωτών εισαγόμενων οίνων από τη μέση και ανώτερη τάξη έφθασε σήμερα τα 48 εκατομμύρια (από τα 38 εκατομμύρια πριν δύο έτη). Η εξέλιξη αυτή φέρνει νέα συμπεριφορά τις προσδοκίες. Η έκρηξη των πωλήσεων κρασιών στο Διαδίκτυο είναι δραματική και συνεργεί ώστε να επιταχύνει τον εκδημοκρατισμό του κρασιού. Το 48% των καταναλωτών εισαγόμενων κρασιών παρήγγειλε στο διαδίκτυο τους τελευταίους έξι μήνες, σύμφωνα με το Wine Intelligence. «Στην Κίνα, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν πολύ τα κοινωνικά δίκτυα των επιχειρήσεων. Οι Κινέζοι είναι πολύ χαρούμενοι που ποστάρουν σε ένα σήμα και παρουσιάζονται στους άλλους ως καταναλωτές μιας συγκεκριμένης μάρκας», αναφέρει ο Terry Xu, συνιδρυτής της Aroma Republic.
Γεύσεις με περιφερειοποίηση
Μια άλλη εξέλιξη, που καταγράφεται στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι αυτή με βάση τις κινέζικες περιοχές. Στο Βορρά, στο Νότο, στην Ανατολή και στην Δύση της Κίνας, οι προτιμήσεις δεν είναι ίδιες. Αυτό εξαρτάται από το είδος της μαγειρικής και των περιφερειακών γαστρονομιών. «Όμως δεν πρέπει να πιστεύουμε ότι αυτή η διαφοροποίηση των γεύσεων σχετίζεται με το φαγητό και το κρασί. Μάλλον, πρόκειται για συνήθειες του παρελθόντος», εξηγεί ο Ζου Τσουάν, του Wine Intelligence. Επιπλέον, οι Κινέζοι τυποποιούν τις προτιμήσεις τους. Σε ό,τι αφορά το κόκκινο κρασί, προτιμούν τα «μαλακά και πλούσια», «τα αρωματικά», « τις μαλακές τανίνες». Αντιδρούν πολύ άσχημα σε όξινες γεύσεις και στις τανίνες. Για τους λευκούς οίνους, οι οποίοι έχουν «ένα πολύ ισχυρό δυναμικό ανάπτυξης στην Κίνα» η Aline Bao διαβεβαιώνει ότι η οξύτητα τους ενοχλεί και θα δούμε ότι προτιμούν τα γλυκά κρασιά και το το καλοκαίρι. «Το ίδιο περίπου και για τους αφρώδεις οίνους. Οι Κινέζοι δεν καταλαβαίνουν την οξύτητα της σαμπάνιας. Ωστόσο, υπάρχει δυναμικό καταναλωτών για τους γλυκούς αφρώδεις οίνους όπως d’ Asti» διαβεβαιώνει η Debra Meiburg, MW.
Τέλος, η ομαλοποίηση της αγοράς έχει πλέον πραγματοποιηθεί. «Μια ετικέτα Yellow tail πωλείται στην ίδια τιμή στην Κίνα και στη Βρετανία», δήλωσε ο Richard Halstead, Διευθύνων Σύμβουλος του Wine Intelligence.
Για να προσελκύσουμε τον καταναλωτή πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι το ανταγωνιστικό σύμπαν δεν περιορίζεται στην βακχική προσφορά. Και ο Terry Xu επιμένει: «Οι Κινέζοι έχουν χρήματα, αλλά όχι χρόνο. Έτσι τα άλλα προϊόντα ψυχαγωγίας όπως η μουσική, και το σινεμά ανταγωνίζονται το κρασί. Ο ανταγωνισμός μεταξύ της γαλλικών και της ιταλικών κρασιών δεν είναι θέμα!