Οι μικρές συγκομιδές το 2016 και το 2017 στην Αργεντινή είναι βούτυρο στο ψωμί των χιλιανών οινοποιών, οι οποίοι έχουν πολλαπλασιάσει εκθετικά τις εξαγωγές τους.
Στους αμπελώνες της Αργεντινής, το 2017 πέρασε χωρίς κανένα σημάδι ανάπτυξης για το κρασί συνοψίζει, το Los Andes, γεγονός για το οποίο ο τομέας θέλει τώρα μόνο ένα πράγμα: να ξεχάσει το 2017 και να προχωρήσει. Πρέπει να αναγνωριστεί ότι, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις του Εθνικού Ινστιτούτου Αμπελοκαλλιέργειας, η πτώση ήταν επώδυνη. Το 2017, η Αργεντινή εξήγαγε μόνο 2.120.000 εκατόλιτρα οίνου, κάτω κατά 18% σε σύγκριση με το 2016. Με δεδομένη τη μείωση της διαθεσιμότητας οίνων της Αργεντινής, οι εξαγωγές χύμα οίνων γνώρισαν πτώση κατά 44% (30 εκατ. λίτρα), ενώ οι εξαγωγές γλευκών μειώθηκαν κατά 50%.
Υφιστάμενη τις συνέπειες των δύο διαδοχικών μικρών συγκομιδών (το 2016 σημειώθηκε ιστορικά χαμηλή συγκομιδή), η Αργεντίνικη βιομηχανία υποφέρει επίσης από την πτώση της ανταγωνιστικότητας (που σχετίζεται με την αύξηση του κόστους εργασίας, τις τιμές των πρώτων υλών, κλπ.).
Το πλαίσιο αυτό ωφέλησε αναμφίβολα την γείτονα Χιλή, η οποία πέτυχε οι εξαγωγές της προς την Αργεντινή να εκραγούν. Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2017, το ισπανικό Παρατηρητήριο Αγοράς Οίνου αναφέρει ότι οι εξαγωγές της Χιλής σε χύμα οίνους αυξήθηκαν κατά 1.400% σε ένα έτος (640.000 εκατόλιτρα). Ενώ η Αργεντινή έχει γίνει ο μεγαλύτερος προορισμός των Χιλιανών χύδην οίνων, η Χιλή εξάγει μόνο το 10% των όγκων της. Η Κίνα και οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν οι πρώτες αγορές για τη Χιλή.
Ωστόσο, η τάση αυτή έχει θορυβήσει τους φορείς παραγωγής της Αργεντινής, που καταγγέλλουν ανισόρροπο ανταγωνισμό από τη γείτονα και αντεθνική συμπεριφορά από τους εμπόρους και τους διανομείς για τις προμήθειές τους από την άλλη πλευρά των συνόρων. Οι εντάσεις αυτές θυμίζουν αντίστοιχες εντάσεις στην Ευρώπη (Γαλλία – Ισπανία).
Προτιμώντας να ξεχάσουν το 2017, οι Αργεντινοί στρέφονται με ελπίδα το 2018. Οι πρώτες προβλέψεις για τη συγκομιδή των σταφυλιών υπολογίζονται σε 23 εκατομμύρια εκατόκιλα σταφυλιών, που σημαίνει αύξηση 18% σε σύγκριση με το 2017. Αυτό σημαίνει δυνατότητα αύξησης διαθεσιμότητας γεγονός που καθησυχάζει την αγορά. "Υπάρχουν καλύτερες προοπτικές το 2018 και το 2019. Πρέπει τώρα να μειώσουμε τη φορολογική επιβάρυνση και να εργαστούμε στα θέματα της εφοδιαστικής αλυσίδας και να μειώσουμε το κόστος", αναφέρει ο Mario Giordano, διευθυντής του Wines of Argentina, στο Los Andes.