Μεταξύ των αγορών αναφοράς, το αντανακλαστικό των ηλεκτρονικών αγορών είναι το πιο ανεπτυγμένο μεταξύ των κινεζικών καταναλωτών σύμφωνα με μια μελέτη του IWSR.
«Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι πωλήσεις κρασιού στο διαδίκτυο είναι σποραδικές. Μόνο στη Κίνα και στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι πραγματικά αναπτυγμένες», αναφέρει ο Mark Meek, Διευθύνων Σύμβουλος του IWSR, σε διάσκεψη στη Vinexpo στις 13 Μαΐου. Όσον αφορά την συχνότητα αγοράς, το 92% των Κινέζων καταναλωτών αναφέρουν ότι αγοράζουν αρκετές φορές το χρόνο κρασιά στο διαδίκτυο (28% αρκετές φορές την εβδομάδα), το 74% των Βρετανών καταναλωτών (26% την εβδομάδα). Το ποσοστό αυτό φτάνει το 50% στις άλλες καταναλωτικές αγορές (63% στη Γαλλία, 55% στη Γερμανία, 49% στις Ηνωμένες Πολιτείες κλπ.). "Ξέραμε ότι η Κίνα ήταν μια ανεπτυγμένη αγορά για ηλεκτρονικές πωλήσεις, αλλά όχι σε τέτοιο σημείο", τονίζει ο Mike Meek.
Μια άλλη έκπληξη της έκθεσης του IWSR, είναι ότι “η ευκολία” είναι το πρώτο κριτήριο για online αγορά σε διαφορετική αγορά (53% στο Ηνωμένο Βασίλειο, 46% στη Γαλλία, 39% στην Κίνα ...), πολύ πιο μπροστά από την τιμή (26 % στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 29% στη Γαλλία, το 22% στην Κίνα ...). Με τις επιλογές που παρέχουν οι υπηρεσίες πλοήγησης και τις διευκολύνσεις παράδοσης, οι υπηρεσίες ηλεκτρονικών πωλήσεων θα έχουν ακόμη και αντίκτυπο στην προθυμία των πελατών να πληρώσουν. Παγκόσμια, «οι καταναλωτές θα ήταν πρόθυμοι να πληρώσουν λίγο περισσότερο για μια ηλεκτρονική αγορά παρά σε ένα φυσικό κατάστημα. Αυτό είναι κάτι στο οποίο πρέπει να εμβαθύνουμε για να το καταλάβουμε», εξηγεί ο Mark Meek.
Ο πρόεδρος της κινεζικής πλατφόρμα Tmall (Alibaba Group), Mike Hu εξηγεί ότι οι ιστοσελίδες πωλήσεων μπορούν πλέον να προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία κρασιών, ενώ «με τα κοινωνικά δίκτυα, η νέα γενιά είναι λάτρης της δημιουργίας περιεχομένου με επεξηγηματικά άρθρα, βίντεο γευσιγνωσιών ... Για την προετοιμασία του επόμενου σταδίου ανάπτυξης της κινεζικής αγοράς για online πωλήσεις η Tmall τη στιγμή αυτή εργάζεται πάνω σε μια μεγάλη βάση δεδομένων με τη χρήση των δεδομένων που συλλέγονται από τους καταναλωτές, προκειμένου να τους ενημερώσει για το ποιο κρασί τους αρέσει περισσότερο. "Και να εξασφαλίσει τη δέσμευσή τους στην πλατφόρμα", καταλήγει ο Mike Hu.