«Οι γυναίκες ψάχνουν για τα γλυκά κρασιά με υψηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ» .Natalie Wang, δημοσιογράφος και εκδότης.
Στη μαζική αγορά κρασιού της Κίνας, αναδύονται αδύναμα σήματα διαφοροποίησης της αγοράς. Δύο στόχοι είναι πιο δεκτικοί και θα οδηγήσουν νέες καταναλωτικές τάσεις.
Κανείς δεν θα εκπλαγεί από τη δήλωση: ότι το κόκκινο κρασί είναι το κυρίαρχο προϊόν στην κινεζική αγορά. Παραμένει το προτιμώμενο προϊόν της αγοράς με το 89% των καταναλωτών να το ψηφίζουν (σύμφωνα με μελέτη της HKTDC). Όμως, η ανάπτυξή του δεν είναι τόσο γρήγορη όσο τα προηγούμενα χρόνια. Σήμερα, επισημαίνει η Natalie Wang, δημοσιογράφος και εκδότης, σε μια διάσκεψη της Παγκόσμιας Έκθεσης Χύμα Οίνων για την Ασία, άλλες κατηγορίες κρασιών αυξάνονται με πολύ ταχύτερο ρυθμό. Αυτό ισχύει για τους αφρώδεις οίνους, οι οποίοι παρουσίασαν αύξηση του όγκου κατά 40% μεταξύ 2016 και 2020, ενώ οι ήσυχοι οίνοι αυξήθηκαν κατά 16% μόνο κατά την ίδια περίοδο. Οι νεαροί Κινέζοι ηλικίας 20 έως 30 ετών είναι οι ηλικιακές ομάδες που καταναλώνουν περισσότερο αφρώδεις (των οποίων το μερίδιο αγοράς παραμένει πολύ χαμηλό, περίπου 1%). Είναι επίσης η ηλικιακή ομάδα των οποίων οι δαπάνες για κρασί αυξάνονται ταχύτερα.
Γυναίκες, το μέλλον των ροζέ;
Οι γυναίκες θα μπορούσαν επίσης να επηρεάσουν την κινεζική αγορά οίνου. "Η κατανάλωση κρασιού αυξάνεται", αναφέρει η Natalie Wang. Σε σύγκριση με τους άνδρες, η προτίμηση τους για κρασί είναι υψηλότερη από εκείνη του Baijiu και άλλων αλκοολούχων ποτών. Ψάχνουν για κρασί με υψηλή περιεκτικότητα σε οινόπνευμα και προτιμούν τα προϊόντα που περιέχουν περισσότερα από 40 γραμμάρια ζάχαρης. "Τους αρέσουν και τα γλυκά αφρώδη κρασιά," τονίζει η Natalie Wang. Σημειώστε ότι οι γυναίκες θα μπορούσαν να αποτελέσουν την αιτία αναπτυξιακής τροχιάς των ροζέ κρασιών (που αντιπροσωπεύουν μόνο το 1% της κινεζικής κατανάλωσης). Σύμφωνα με την έρευνα της HKTDC, το ενδιαφέρον τους για αυτό το χρώμα οίνων είναι υψηλότερο από αυτό των ανδρών: Οι γυναίκες πίνουν ροζέ οίνους σε ποσοστό 7% έναντι 4% των ανδρών.
Η Natalie Wang πιστεύει ότι πρέπει επίσης να δώσουμε προσοχή στα χαρακτηριστικά της αγοράς, ιδιαίτερα σε εκείνα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Κατά τη διάρκεια του έτους μέχρι τον Ιούλιο του 2018, αγοράστηκαν 59 εκατομμύρια φιάλες κρασιών (εγχώριας παραγωγής και εισαγόμενα) στις πλατφόρμες JD.com, Tmall και Taohoa με κύκλο εργασιών 757 εκατομμυρίων US $, γεγονός που επιφέρει αύξηση κατά 19% σε όγκο και κατά 33% σε αξία. Επιπλέον, τα εμφιαλωμένα κρασιά με ετικέτα άνω των 72 US $ αντιστοιχούσαν στο 42% του κύκλου εργασιών αυτών των ηλεκτρονικών πλατφορμών το 2018.
Καλύτερη αποδοχή στις καινοτόμες συσκευασίες
Μια άλλη τάση είναι η καινοτομία στη συσκευασία. Φαίνεται ότι τώρα είναι δυνατόν να βγούμε από τους καταναλωτικούς κώδικες μέχρι να δοκιμασθούν στην Κίνα. Για παράδειγμα, ο Changyu (κινέζος παραγωγός κρασιού) ξεκίνησε πέρυσι την εμφιάλωση σε μικρή φιάλη με κάποια επιτυχία, συμπεριλαμβανομένης της online πώλησης. Οι μάρκες που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για γυναίκες εμφανίζονται με λουλουδάτες ετικέτες, σχεδιασμένες για να τις προσελκύσουν. Επιπλέον, ο Dan Traucki MW, δημοσιογράφος και σύμβουλος εξαγωγών, δήλωσε ότι η κινεζική αγορά είναι έτοιμη να υιοθετήσει το βιδωτό πώμα.
Ο τελευταίος πιστεύει επίσης ότι η καινοτομία στις ποικιλίες βρίσκεται στο πλασάρισμα εναλλακτικών ποικιλιών σταφυλιών (δηλαδή, εκτός από τις διεθνείς ποικιλίες σταφυλιών και τα διεθνή μείγματα). Πιστεύει επίσης ότι θα αναπτυχθούν τα λευκά κρασιά καθώς και οι αφρώδεις οίνοι. Για τους τελευταίους, πρόκληση είναι ο πολλαπλασιασμός των ευκαιριών εορτασμού. Με μια μεσαία τάξη που αυξάνεται κατά 5 εκατομμύρια ανθρώπους κάθε χρόνο, οι εορτασμοί και οι εορταστικές στιγμές πολλαπλασιάζονται. Είναι επίσης πεπεισμένος ότι υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω ανάπτυξη της κατανάλωσης. "Η κατανάλωση κρασιού είναι 0,1 l / κάτοικο / έτος", εξηγεί. Φανταστείτε να διπλασιάστεί ή να φτάσει ακόμα και 1 L / κάτοικο.