Η έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας «Αυτοκίνηση 2019» και τα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα δίνουν το στίγμα της νέας εποχής.
Η έκθεση αυτοκινήτου της Αθήνας «Αυτοκίνηση 2019» και τα πολλά ηλεκτρικά μοντέλα δίνουν το στίγμα της νέας εποχής. Η διάδοση της ηλεκτροκίνησης τον τελευταίο καιρό έχει ανοίξει πολλές συζητήσεις, για το αν τελικά αξίζει ο Έλληνας ή η Ελληνίδα να αποκτήσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία και ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης αυτή κυμαίνεται από 200 έως 400 χιλιόμετρα. Παράλληλα θα πρέπει να έχουμε ως δεδομένο ότι ο μέσος όρος των χιλιομέτρων που διανύει καθημερινά ο Ευρωπαίος οδηγός και κατ' επέκταση και ο Έλληνας, κυμαίνεται στα 60-70 χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες οδήγησης είναι αρκετή για τις ημερήσιες και όχι μόνο ανάγκες ενός οδηγού.
Σήμερα και κάτω από τα μέχρι τώρα δεδομένα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να θεωρηθούν ακριβά. Όμως υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή λίγο πάνω αυτής των αντίστοιχων σε διαστάσεις συμβατικών αυτοκινήτων. Στη Γερμανία, για παράδειγμα, το ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.3, του οποίου ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές, λόγω και σχετικής επιδότησης που δίνει η κυβέρνηση, θα έχει παραπλήσια τιμή πώλησης με το επίσης ολοκαίνουργιο Golf.
Το ευχάριστο είναι ότι ακόμα και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν κάθε μήνα να ρίξουν το κόστος των μοντέλων τους. Αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις μπαταρίες που σήμερα είναι βαριές, ακριβές και με θεωρητικά μικρή αυτονομία, ενώ μέσα στα επόμενα 3-4 χρόνια τα πράγματα θα αλλάξουν: θα γίνουν ελαφρύτερες, φθηνότερες και με μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτό αποτελεί και το κλειδί της υπόθεσης, καθώς από αυτό το σημείο και έπειτα οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα πέφτουν σταδιακά.
Τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χρειάζονται περίπου μισή ώρα για να φορτίζουν το 70%-80% του συνολικού όγκου της μπαταρίας τους. Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και αν για κάποιο λόγο ο οδηγός μείνει από ενέργεια μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα θα μπορέσει να αναπληρώσει μεγάλο μέρος της χωρητικότητας των συσσωρευτών του. Αυτό μπορεί να γίνει και σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας. Με μικρό φορτιστή ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης. Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα μειωθεί κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό (συχνά το 80% της τιμής της ωφέλιμης χωρητικότητας).
Όσον αφορά το κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο, ενώ αναμένεται να προσφερθεί σύντομα στην αγορά και η δυνατότητα leasing μπαταριών.
ΠΗΓΗ: amna.gr