Η Γερμανία, είναι μια ώριμη αγορά, εξελίσσεται.
Η Γερμανία, είναι μια ώριμη αγορά, εξελίσσεται. Ορισμένα κανάλια διανομής αναζητούν καλύτερους οίνους, σπάζοντας την εικόνα μιας αγοράς που βασίζεται στις τιμές.
Θέλετε να εξάγετε στη Γερμανία; Σκεφτείτε το. Τα βασικά στοιχεία και η ανάλυση αυτής της εξελισσόμενης ώριμης αγοράς, είναι τα παρακάτω:
Εάν στη γερμανική αγορά κυριαρχεί η μεγάλη διανομή που πωλεί το 50% των όγκων που καταναλώνονται στη χώρα, δεν πρέπει να υποτιμάται το δυναμικό της αγοράς που προσφέρουν οι 2000 καβίστες που είναι παρόντες σε όλη τη γερμανική επικράτεια. Εν πάση περιπτώσει, αυτή είναι η άποψη του Denis Abraham, διευθυντή επιχείρησης εξαγωγών, υπεύθυνου για την περιοχή του Ρήνου στο Business France. "Ο καβίστας διαδραματίζει βασικό ρόλο στη διανομή οίνων στη Γερμανία" υπογραμμίζει. "Εισάγει απευθείας για να πουλήσει σε ιδιώτες, αλλά επίσης διανέμει σε εστιατόρια στη γειτονιά του, στην πόλη του. Γι αυτό, έχει επίσης δραστηριότητα χονδρεμπόρου. Τέλος, είναι επίσης προμηθευτής των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα για τα δώρα του τέλους του έτους. " Αυτό το κύκλωμα φαίνεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον για συγκεκριμένα οινοποιεία επειδή προτεραιότητα είναι η αυθεντικότητα που μπορεί να ενισχύσει τα σωστά επίπεδα τιμών. Ο Denis Abraham τονίζει, ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί. "Χρειάζονται συχνά αρκετοί μήνες για να συναφθεί μια εμπορική συνεργασία. Αλλά μόλις ολοκληρωθεί η σύμβαση, είναι βιώσιμη ", επιβεβαιώνει. Επιπλέον, πρέπει επίσης να είστε έτοιμοι να συνοδεύσετε τους καβίστες, πηγαίνοντας επί τόπου.
Μία ανοδική τάση
"Οι καβίστες επιδιώκουν να ξεχωρίζουν. Οι γευστικές δοκιμές είναι ένας τρόπος », επισημαίνει ο Denis Abraham. Πράγματι, αν η γερμανική αγορά εξακολουθεί να χαρακτηρίζεται από έντονες πιέσεις στις τιμές και κατά συνέπεια είναι μια αγορά προσανατολισμού τιμών, φαίνεται ότι τα πράγματα αλλάζουν. "Οι hard discounters έχουν συμμετέχει στον εκδημοκρατισμό του κρασιού μεταξύ των νέων. Τώρα, γίνονται γνώστες και προσφέρουν καλύτερη ποιότητα. Αυτό οδηγεί τα σούπερ μάρκετς να φροντίσουν για την προσφορά του κρασιού με ειδικούς χώρους, ειδικά διακοσμημένους, με εκπαιδευμένο προσωπικό. Διοργανώνουν όλο και περισσότερα νυχτερινά γεγονότα". περιγράφει ο Denis Abraham. Στο πλαίσιο αυτό, οι έμποροι κρασιού πρέπει να διπλασιάσουν τη φαντασία τους για να προσελκύσουν πελάτες στο κατάστημά τους και να ξεχωρίζουν με γευστικές δοκιμές.
Επιπροσθέτως, η μεταστροφή της αγοράς πραγματοποιείται μέσω της διαρθρωτικής ανάπτυξης της γερμανικής μαζικής διανομής. Τα δύο κύρια εμπορικά σήματα, η Edeka και η Rewe, αναπτύσσουν όλο και περισσότερα ανεξάρτητα καταστήματα. "Οι τελευταίοι εισάγουν απευθείας τα καλύτερα κρασιά", τονίζει ο Denis Abraham. Σημειώστε την ανάπτυξη wine bars, ειδικά στις μεγάλες πόλεις όπως το Αμβούργο ή το Βερολίνο. Οι μεγάλες αστικές πόλεις αποτελούν επίσης ένα προνομιακό μέρος για την κατανάλωση κρασιού. Οι πόλεις που είναι ιδιαίτερα ελκυστικές για το κρασί είναι το Αμβούργο, όπου η κουλτούρα του κρασιού αναπτύσσεται ιδιαίτερα λόγω των ιστορικών σχέσεων με το Μπορντό, το Ντίσελντορφ και η Κολωνία όπου υπάρχουν οι περισσότεροι καβίστες ανά τετραγωνικό μέτρο, η Στουτγάρδη η Φρανκφούρτη και το Μόναχο, που όλο και περισσότερο ανοίγονται σε νέες καταναλωτικές κουλτούρες.
Οι φυσαλίδες είναι σε άνοδο
Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, οι Γερμανοί γοητεύονται από τους αφρώδεις οίνους. Από την παιδική ηλικία, καταναλώνουν ανθρακούχα ποτά, ιδιαίτερα χυμό μήλου με αναβράζον νερό ", δηλώνει ο Denis Abraham. Όσον αφορά τα λευκά κρασιά, οι Γερμανοί έχουν μια τάση μάλλον προσανατολισμένη στους λευκούς ημίξηρους οίνους και τους φρουτώδεις. Οι Γερμανοί είναι οι πρώτοι καταναλωτές μπάρμπεκιου στην Ευρώπη, εκτιμούν τα ελαφρά και φρουτώδη ερυθρά κρασιά. "Αλλά η φθινοπωρινή και η χειμερινή περίοδος προσφέρεται και για πιο δυνατά κρασιά, ειδικά για τη χήνα Saint-Martin". Η αγορά δεν είναι αποστασιοποιημένη από την τάση για ροζέ, τα οποία καταναλώνονται όλο το χρόνο. Ακόμα όμως, θα πρέπει να πείσουμε τους Γερμανούς να αγοράσουν κρασιά άνω των 6 έως 7 ευρώ. Για τα premium ροζέ αυτό απέχει πολύ από το να επιτευχθεί. Τέλος, τα βιολογικά δεν είναι μια διαφοροποιημένη ετικέτα. "Για τους Γερμανούς, το κρασί είναι ένα φυσικό προϊόν", εξηγεί ο Denis Abraham γεγονός που προκαλεί μια εναλλαγή των αγορών μεταξύ βιολογικών και συμβατικών προϊόντων. "Ένας καταναλωτής μπορεί να αγοράσει βιολογικά μία ημέρα, συμβατικά την επόμενη. Δεν είναι προσκολλημένοι με την ετικέτα "ξεκαθαρίζει.
Γεγονός παραμένει ότι οι Γερμανοί είναι ευαίσθητοι στα βιοδυναμικά και φυσικά ρεύματα και ότι η αγορά είναι ιδιαίτερα ελκυστική για τους οίνους vegan, με ένα εκατομμύριο καταναλωτών που ακολουθούν αυτό το διατροφικό καθεστώς.
Η Γερμανία είναι ο πρώτος εισαγωγέας οίνων σε όγκο στον κόσμο με 14,28 εκατομμύρια HL οίνου το 2018, ενώ το 2018 η κατανάλωση λευκών οίνων ξεπέρασε αυτή των ερυθρών.
Οι Γερμανοί καταναλώνουν 24,8 lt / κάτοικο και κατατάσσονται τέταρτοι καταναλωτές οίνου στην παγκόσμια κατάταξη.