Νέους πελάτες και αύξηση τζίρου έφερε η πανδημία στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα πάνω από 30% αναμένουν οι αναλυτές της αγοράς, καθώς ήδη αυτό το ποσοστό είχε επιτευχθεί πριν από το δεύτερο lockdown που διανύουμε τώρα.

Αύξηση του τζίρου του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα πάνω από 30% αναμένουν οι αναλυτές της αγοράς, καθώς ήδη αυτό το ποσοστό είχε επιτευχθεί πριν από το δεύτερο lockdown που διανύουμε τώρα. 

Μάλιστα, βάσει της πρόβλεψης ότι οι αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα μετατραπούν σε μόνιμη καταναλωτική συνήθεια, εκτιμάται ότι έως το 2025 ο όγκος πωλήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα θα έχει αυξηθεί σε σύγκριση με το 2020 κατά 70%.

Στις παραπάνω επισημάνσεις προχώρησε ο Αγγελος Γαλανάκης, επικεφαλής πωλήσεων της Google για την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Κύπρο και τη Μάλτα, στο πλαίσιο του ψηφιακού εργαστηρίου με τίτλο «Ψηφιακό Μάρκετινγκ και Ηλεκτρονικό Εμπόριο: από τη θεωρία στην πράξη» που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) στις 18 Νοεμβρίου. 

Σύμφωνα επίσης με τον ίδιο, έως το 2025 αναμένεται το 59,3% των χρηστών Internet στην Ελλάδα να είναι και ενεργοί αγοραστές από ηλεκτρονικά καταστήματα, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό σήμερα είναι 50,3%.

Το πόσο οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να κάνουν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα φαίνεται επίσης από το γεγονός ότι κατά το πρώτο lockdown αυξήθηκαν κατά 30% οι αναζητήσεις στο Google σχετικά με το ηλεκτρονικό εμπόριο, φαινόμενο που, όπως σημείωσε ο κ. Γαλανάκης, παρατηρείται και στο σημερινό lockdown.

Η νέα πραγματικότητα διαμορφώνει και άλλες συνήθειες που σχετίζονται λιγότερο ή περισσότερο με τις αγορές μέσω Διαδικτύου. Στη διάρκεια του πρώτου lockdown αυξήθηκε κατά 60% το ποσοστό όσων βλέπουν YouTube από τις οθόνες της τηλεόρασης, ενώ διαπιστώθηκε ότι το 53% είναι «κυνηγοί προσφορών», οι οποίοι μάλιστα προχωρούν στη συνέχεια σε αγορές με πολύ συγκεκριμένο σχεδιασμό.

Οι «νεοφώτιστοι»

Το 58% των καταναλωτών που έκανε αγορές από e-shops στη διάρκεια του πρώτου lockdown ήταν είτε «νεοφώτιστοι» ή το έπραξαν πολύ περισσότερο σε σύγκριση με την προ κορωνοϊού εποχή, ενώ ένα 60% όσων ψώνισαν ειδικά από ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ δεν το είχαν πράξει ποτέ πριν από την εκδήλωση της πανδημίας. 

Μάλιστα, το 50% αυτών, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η Google, δήλωσε ότι θα το πράξει και στη συνέχεια. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, αναμένεται αύξηση του σχετικού ποσοστού μετά το δεύτερο lockdown.

ΠΗΓΗ