Η Ευρωπαϊκή Ένωση επικύρωσε στις 15 Μαΐου τα μέτρα που αποσκοπούν στην καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών όσον αφορά το ελαιόλαδο, γεγονός που θα επιτευχθεί με τη βελτίωση των ετικετών από την 1η Ιανουαρίου 2014, στο πλαίσιο ενός σχεδίου δράσης για τη στήριξη του ελαιοπαραγωγικού τομέα.
"Οι ετικέτες θα πρέπει να αναγράφουν, πιο ευδιάκριτα και ευανάγνωστα, την ονομασία και την προέλευση του προϊόντος", τονίζει σε ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Στα μπουκάλια του ελαιολάδου που χρησιμοποιούνται από τους πελάτες των εστιατορίων θα εφαρμοστεί ένα σύστημα που θα αποτρέπει την επαναχρησιμοποίησή τους αφού καταναλωθεί το περιεχόμενο που αναγράφεται στην ετικέτα.
Τον Ιούνιο του 2012 οι Βρυξέλλες είχαν παρουσιάσει ένα σχέδιο δράσης για τη στήριξη των ελαιοπαραγωγών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητά τους αλλά ταυτόχρονα να ενημερώνονται καλύτερα και οι καταναλωτές για τα προϊόντα.
'Αλλα μέτρα προβλέπουν την ένταση των ελέγχων για την ποιότητα του ελαιολάδου από το 2014 καθώς και την ενίσχυση των κυρώσεων στην περίπτωση νοθείας του προϊόντος.
Σημειώνεται πως η ΕΕ είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός, καταναλωτής και εξαγωγέας ελαιολάδου παγκοσμίως.
Μέτρα της ΕΕ για την καλύτερη πληροφόρηση καταναλωτών ελαιολάδου
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ουσιαστική και εποικοδομητική συζήτηση Τσιάρα με την Ενωτική Ομοσπονδία Αγροτικών Συλλόγων Καρδίτσας
22 Νοεμβρίου 2024, 14:44
Αποζημίωση στα αλιευτικά σκάφη της παράκτιας αλιείας
22 Νοεμβρίου 2024, 14:40