Φυσικό αέριο έναντι υγραερίου και βενζίνης

Πλεονεκτεί ως προς την τιμή έναντι όλων των ανταγωνιστικών καυσίμων κίνησης, μειονεκτεί ακόμη ως προς το δίκτυο τροφοδοσίας.

Ο λόγος για την τιμή του φυσικού αερίου και αφορμή για το crash test που επιχειρεί σήμερα το energypress αποτελεί η χθεσινή εξαγγελία της ΔΕΠΑ ότι προτίθεται να προχωρήσει στη δημιουργία πανελλαδικού δικτύου πρατηρίων για ΙΧ με το συγκεκριμένο καύσιμο.
Τα νούμερα λοιπόν λένε ότι ένα ΙΧ αυτοκίνητο που "καίει" φυσικό αέριο έχει όφελος γύρω στο 67% απ' ότι αν χρησιμοποιούσε βενζίνη, 59% έναντι του ντίζελ, και 31% έναντι του υγραερίου

Κι αυτό καθώς στην Ελλάδα της πανάκριβης βενζίνης, η τιμή της κυμαίνεται κατά μέσον όρο στα 1,68 ευρώ το λίτρο.

Για να κάνετε τη σύγκριση με το φυσικό αέριο κίνησης, θα πρέπει να μετατρέψετε την τρέχουσα τιμή του τελευταίου σε λίτρα. Το συγκεκριμένο καύσιμο πωλείται σε κιλά, και ένα κιλό φυσικού αερίου ισούται με 1,77 λίτρα. Σύμφωνα λοιπόν με την ιστοσελίδα της ΔΕΠΑ (//www.depa.gr/) ένα κιλό φυσικό αέριο κοστίζει σήμερα 0,976 ευρώ (μαζί με το ΦΠΑ). Άρα, μετατρέποντας το σε λίτρα, προκύπτει μια τιμή γύρω στα 0,55 ευρώ.
 
Μεγάλη επίσης εξοικονόμηση επιτυγχάνεται για επαγγελματικά οχήματα, ταξί και φορτηγά, καθώς η τιμή του ντίζελ κίνησης είναι γύρω στο 1,36 ευρώ το λίτρο. Όσο για το υγραέριο, που έχει αποκτήσει χιλιάδες "fans" τα τελευταία χρόνια, η τρέχουσα τιμή του είναι γύρω στα 80 λεπτά το λίτρο.
 
Αναφορικά με το κόστος μετατροπής ενός μεσαίου κυβισμού αυτοκινήτου κατά τέτοιο τρόπο ώστε να "φουλάρει" με φυσικό αέριο, εκτιμάται ότι δεν κοστίζει πάνω από 2.000 ευρώ.
 
Εννοείται ότι τα συνεργεία που κάνουν τη μετατροπή του κινητήρα, δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επιλέγει εκείνος με πιο καύσιμο θα κινηθεί, δηλαδή είτε βενζίνη είτε φυσικό αέριο. Και όλο αυτά με το πάτημα ενός κουμπιού που τοποθετείται στην καμπίνα.
 
Πρώτα στην εθνική οδό

 
Το πρόβλημα επομένως έχει να κάνει περισσότερο με την τροφοδοσία ενός αυτοκινήτου με φυσικό αέριο (compressed natural gas ή εν συντομία CNG), και όχι με την τιμή του καυσίμου ή το κόστος μετατροπής του κινητήρα.
 
Τα πρατήρια που εξήγγειλε χθες ότι θα δημιουργήσει η ΔΕΠΑ, είναι λίγα, και δεν μπορούν να καλύψουν τις ανάγκες παρά ενός ελάχιστου αριθμού αυτοκινήτων.
 
Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε χθες, το αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει στη δημιουργία σταθμού ανεφοδιασμού οχημάτων με συμπιεσμένο φυσικό αέριο στη Θεσσαλονίκη, (επί της Λεωφόρου Γεωργικής Σχολής), καθώς και σε δύο άλλα πρατήρια στην Αθήνα, ένα στην Κηφισιά και ένα στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Στόχος της είναι τα οκτώ πρατήρια έως τα τέλη του έτους, ενώ για το 2014 έχει προγραμματιστεί η υλοποίηση ακόμα 4-6 πρατηρίων.
 
Πρεμιέρα το 2001

 
Η χρήση φυσικού αερίου στις μεταφορές είναι γνωστή από το 2001. Τότε το αέριο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά στα λεωφορεία και στα απορριμματοφόρα. Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΠΑ τροφοδοτεί με συμπιεσμένο αέριο περισσότερα από 600 λεωφορεία ΟΣΥ (πρώην ΕΘΕΛ) και 102 απορριμματοφόρα δήμων. Η τροφοδοσία γίνεται μέσω δύο σταθμών ανεφοδιασμού που διαθέτει η εταιρεία στην Αττική, στις περιοχές της Ανθούσας και των Ανω Λιοσίων. Η δυναμικότητα και των δύο σταθμών ανέρχεται στα 5.000 κυβικά μέτρα/ώρα (Nm3/h), κατατάσσοντάς τους ανάμεσα στους μεγαλύτερους στην Ευρώπη.
 
Από τον Σεπτέμβριο του 2010, ο σταθμός της Ανθούσας λειτουργεί επί 24ώρου βάσεως και ως πρατήριο λιανικής πώλησης για τον ανεφοδιασμό οχημάτων επαγγελματικής και ιδιωτικής χρήσης με κινητήρα φυσικού αερίου ή διπλού καυσίμου.

 

energypress.gr