Η συνεργασία δημοσίου και ιδιωτικού τομέα είναι το απαραίτητο συστατικό για το "μήνυμα" που θα στείλει η Ελλάδα στο διεθνές κοινό τη νέα τουριστική χρονιά
Το μέλλον της προβολής και επικοινωνίας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος στην μετά Covid εποχή, περνάει μέσα από την συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Αυτό αποτυπώθηκε στη διάρκεια του διαδικτυακού συνεδρίου που διοργάνωσε σήμερα το απόγευμα ο ΣΕΤΕ και η Marketing Greece με θέμα: "Destination Greece - Communication in challeging times".
Στην παρέμβασή του, ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, αφού υπογράμμισε ότι τα δύσκολα πέρασαν για την χώρα και τον ελληνικό τουρισμό, σημειώνοντας ότι οι εμβολιασμοί θα φέρουν την απαραίτητη αισιοδοξία, στάθηκε στην εξαιρετική συνεργασία που είχε το υπουργείο με τους επαγγελματίες του τουρισμού, με αποτέλεσμα η Ελλάδα να καταστεί υπόδειγμα στο άνοιγμα του τουρισμού το 2020. Εστιάζοντας στο 2021, ο κ. Θεοχάρης ανέφερε ότι είναι χρονιά κομβικής σημασίας για την ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, με το αρμόδιο υπουργείο να εργάζεται εντατικά για αυτήν. Ο υπουργός εξήγησε, ότι απαραίτητα συστατικά προς αυτή την κατεύθυνση είναι η καινοτομία, η δημιουργικότητα αλλά και η συνένωση δυνάμεων για το καλό του ελληνικού τουρισμού.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ Γιάννης Ρέτσος, αφού στάθηκε στο γεγονός ότι οι επαγγελματίες του κλάδου ανταποκρίθηκαν στις περιστάσεις της εποχής και άνοιξαν τις επιχειρήσεις τους με μοναδικό επαγγελματισμό, σημείωσε ότι το 2021 είναι μια δύσκολη χρονιά για την τουριστική βιομηχανία και δεν θα αλλάξουν όλα με ένα μαγικό ραβδί, αφού όπως εξήγησε, οι προκλήσεις είναι μεγαλύτερες.
Για τον κ. Ρέτσο, κομβικής σημασίας ζήτημα αποτελεί η απάντηση στο ερώτημα "τι μήνυμα" θα στείλει η Ελλάδα στο διεθνές κοινό τη νέα τουριστική χρονιά και με ποια εργαλεία θα γίνει η αποστολή του. Στο σημείο αυτό, επανέλαβε τη διαχρονική θέση του ΣΕΤΕ προς την κατεύθυνση της συνεργασίας του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. "Οι μοναχικές πορείες ποτέ δεν έκαναν καλό, μονό κακό θα κάνουν", σημείωσε ο κ. Ρέτσος.
"Παίρνοντας την σκυτάλη της συνεργασίας", ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, αναφερόμενος στα διδάγματα της πανδημίας στον τουριστικό κλάδο, σημείωσε ότι "όταν όλοι είναι ενωμένοι, τότε μπορούν να ξεπεραστούν οι δυσκολίες, και με οδηγό αυτό να προχωράμε στην επόμενη ημέρα". Ο ΕΟΤ αυτή την περίοδο, τόνισε ο κ Φραγκάκης, εργάζεται προς την εκπόνηση του στρατηγικού του σχεδίου της επόμενης τετραετίας και σύντομα θα παρουσιαστεί και δημόσια. Μάλιστα για το 2021, ο ΕΟΤ θα κάνει χρήση των ψηφιακών εργαλείων για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, ενώ θα ποντάρει και στην πώληση του τουριστικού προϊόντος σε πλατφόρμες που πουλάνε τουρισμό. Θέλουμε τη συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα για να χτίσουμε κάτι πρωτοπόρο με το όφελος να διαχέεται σε όλη την κοινωνία, ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Φραγκάκης.
Στο ίδιο μήκος κύματος, οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της χώρας μίλησαν για την συνένωση δυνάμεων που επετεύχθη στη διάρκεια της πανδημίας - και ήταν αυτή που βοήθησε στο ομαλό άνοιγμα του τουρισμού το καλοκαίρι. Ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, με το βλέμμα στην επόμενη ημέρα και στην "υγειονομική ασφάλεια" των ελληνικών τουριστικών προορισμών, επεσήμανε ότι η πρόκληση αποτυπώνεται στο "Health and Safety" (υγεία και ασφάλεια), κάτι που όπως είπε, απαιτεί επενδύσεις στις υποδομές υγείας, αλλά και συνεργασία ιδιωτών και δημοσίων φορέων. Στο σημείο αυτό, ο κ. Χατζημάρκος επεσήμανε ότι η Περιφέρεια υλοποίησε 30.000 και πλέον σεμινάρια για την εμπέδωση και εκμάθηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Από την Κρήτη, ο περιφερειάρχης Σταύρος Αρναουτάκης σημείωσε ότι τα αντίστοιχα εκπαιδευτικά προγράμματα της περιφέρειας προσέλκυσαν 100.000 επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου κάνοντας λόγο για επαναπροσδιορισμό του όρου της συνεργασίας. "Δώσαμε μια μάχη με σημαντική επιτυχία και αυτό έγινε με τη συνένωση των δυνάμεων ιδιωτικού και δημοσίου τομέα", ανάφερε. Για την Αθήνα, όπου η άνθιση της τοπικής οικονομίας ήταν συνυφασμένη με τον τουρισμό τα τελευταία χρόνια, ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, υπογράμμισε ότι η πανδημία ως παρακαταθήκη αφήνει την ανάγκη συνεργασίας των εμπλεκομένων με τα τουριστικά πράγματα. Η συνένωση δυνάμεων που επιτυγχάνει η πρωτοβουλία "This is Athens", είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, όπως είπε. Την ίδια στιγμή και η Θεσσαλονίκη, όπως εξήγησε ο δήμαρχός της, Κωνσταντίνος Ζέρβας, κινείται με γνώμονα τις συνέργειες - και απτό δείγμα αυτού αποτελεί η σύνθεση δυνάμεων για την προβολή της Κεντρικής Μακεδονίας. Στο μεταξύ, από το βήμα του ηλεκτρονικού συνεδρίου, ο κ. Ζέρβας μίλησε και για την αξιοποίηση του δικτύου των αδελφοποιημένων πόλεων της Θεσσαλονίκης, με δράσεις που θα λάβουν χώρα το επόμενο διάστημα.
Στο πλαίσιο του διαδικτυακού συνεδρίου του ΣΕΤΕ και της Marketing Greece, που ήταν αφιερωμένο στην επικοινωνία και την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, παρουσιάστηκαν και τα ευρήματα μελέτης της εταιρίας ερευνών MRB, με στόχο αυτά να αποτελέσουν το κατάλληλο ερέθισμα για τη διαμόρφωση ενός σχεδίου δράσης ανάπτυξης του ελληνικού τουριστικού προϊόντος.
Παρουσιάζοντας τα ευρήματα έρευνας στην οποία πήραν μέρος 143 μέλη του ΣΕΤΕ, ο διευθύνων σύμβουλος της MRB Δημήτρης Μαύρος σημείωσε μεταξύ άλλων, ότι η προβολή των προορισμών της χώρας υπολείπεται της προβολής της χώρας συνολικά, ότι θα πρέπει να αποφεύγεται η εργαλειοποίηση της προβολής της χώρας και την ίδια στιγμή η επικοινωνία της χώρας και των προορισμών πρέπει να αποκτήσουν κοινή Branding Πλατφόρμα χωρίς να μειώνεται η προσωπικότητα του κάθε προορισμού. Μεταξύ άλλων, στην έρευνα τα ευρήματα επισημαίνουν ότι δομικοί λίθοι για μια επιτυχημένη καμπάνια της χώρας είναι: η αυθεντικότητα, η ανθρωπιά, η μαγεία, η κουλτούρα και ο δυναμισμός. Σε ό,τι αφορά την ανάκαμψη των τουριστικών επιχειρήσεων, οι επαγγελματίες του κλάδου την "βλέπουν" από το 2022 και μετά. Τέλος, σε ποσοστό 89% κρίνουν πολύ σημαντικό το έργο της Marketing Greece, ειδικά στο σκέλος της δημιουργίας περιεχομένου.