«Λευκό, κόκκινο, ροζέ, αφρώδες, για τον καθένα με τις δικά του εδέσματα και σε τέλεια ζευγάρια με κρασί με μια προϋπόθεση, τη μετριοπαθή κατανάλωση ανά πάσα στιγμή» είναι το μήνυμα του γαλλικού τομέα οίνου.
«Λευκό, κόκκινο, ροζέ, αφρώδες, για τον καθένα με τις δικά του εδέσματα και σε τέλεια ζευγάρια με κρασί με μια προϋπόθεση, τη μετριοπαθή κατανάλωση ανά πάσα στιγμή» είναι το μήνυμα του γαλλικού τομέα οίνου.
Με επικεφαλής την Vin & Société, η ψηφιακή θετική επικοινωνιακή εκστρατεία προβολής της γαλλικής βιομηχανίας οίνου, καθιστά τη διαφορετικότητα των προϊόντων της μια δύναμη, συνδυασμένη με την πολλαπλότητα των γαστρονομικών προτιμήσεων των καταναλωτών.
Σύγχρονη και μετρημένη. "Ένα καλό κρασί σερβίρεται με όλα, ειδικά όταν καταναλώνεται με μέτρο". Στις 11 Ιανουαρίου ξεκινά η πολύχρωμη και ψηφιοποιημένη εκστρατεία προβολής με τίτλο "Άνδρες και γυναίκες του αμπελώνα και του κρασιού" (υπεύθυνη είναι η Vin & Société για λογαριασμό 21 διεπαγγελματικών και 7 εθνικών οργανώσεων στον τομέα οίνου*). Υποστηριζόμενη από έναν ειδικό ιστότοπο, τον food-et-vin.com, αυτή η καμπάνια προβολής διαθέτει οπτικά εφέ που αντικατοπτρίζουν 7 τυπικά προφίλ καταναλωτών των «foodistas». Τα προφίλ αυτά αντιστοιχούν σε πολύ διαφορετικές γκουρμέ προσεγγίσεις.
Με τη δυνατότητα να προσδιοριστεί από ένα απίστευτο διαδικτυακό ερωτηματολόγιο, το προφίλ κάθε επισκέπτη (foodistas) απεικονίζεται με μια φωτογραφία τόσο κομψή όσο και ελκυστική , από ένα πιάτο (σε σχήμα ποτηριού ή μιας φιάλης κρασιού) το οποίο συνοδεύεται από τέσσερις προτάσεις συνταγών και κατάλληλων κρασιών (από το Bordeaux έως το Roussillon, μέσω της Jura και της Κοιλάδας του Ροδανού).
"Θα μπορούσαμε να προσφέρουμε περισσότερα προφίλ foodistas, αλλά ο στόχος είναι να εμπλακεί η φαντασία των κοινοτήτων των καταναλωτών μας σε ζεύγη εδεσμάτων και κρασιών" εξηγεί ο Joël Forgeau, Πρόεδρος της Vin & Société. Για τον αμπελουργό του Muscadet, αυτή η αποφασιστικά «θετική» και «lifestyle» επικοινωνία καθιστά δυνατή τη σύνδεση της κουλτούρας του κρασιού με την γαστρονομία: "η στιγμή του τυπικού γεύματος, με το καρό τραπεζομάντιλο, είναι όλο και λιγότερο παρούσα. Θέλουμε οι καταναλωτές να θυμούνται ότι το κρασί είναι ένα συμμετοχικό όχημα, ακόμη και όταν καταναλώνουμε ένα σνακ".
Κατά 100% ψηφιακή, αυτή η καμπάνια αναπτύσσεται σε τέσσερα κοινωνικά δίκτυα από τις 11 Ιανουαρίου έως τα τέλη Φεβρουαρίου ,δηλαδή στο Instagram, στο Youtube, στο Facebook και στο Twitter. Προβλέπονται αγορές «χώρου», για προϋπολογισμό 70.000 ευρώ, επιτρέποντας βελτιστοποιημένα οφέλη για την κοινότητα των καταναλωτών οίνου, σε συνδυασμό με τις περιοχές οινοποίησης. Περιορισμένη στα μηνύματα υπεύθυνης κατανάλωσης (κλήση για υπεύθυνη κατανάλωση, χωρίς κατανάλωση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, κ.λπ.), η ένωση Vin & Société ξεκινά την πρώτη της καμπάνια επικοινωνίας προωθώντας την υπεύθυνη κατανάλωση κρασιού. Η εκστρατεία συνοδεύεται από ένα μανιφέστο μετριοπαθούς κατανάλωσης, τονίζοντας "τα όρια κατανάλωσης με χαμηλότερο κίνδυνο".
Αν και ο μήνας Ιανουάριος σηματοδοτείται τώρα από την κίνηση της κατανάλωσης χωρίς αλκοόλ σαν «Ξηρός Ιανουάριος», η εκστρατεία προώθησης του τομέα θέλει να είναι εντελώς ξεχωριστή: "η ιδέα εδώ είναι αυτή του συνδιασμού της τροφής και του κρασιού σε μια μοντέρνα και απλοποιημένη μορφή", λέει ο Joël Forgeau. Συνεργάστηκε από την άνοιξη του 2020 με την ομάδα του Vin & Société και την εταιρεία επικοινωνίας Extrême. Η εκστρατεία προώθησης "το καλό κρασί σερβίρεται με τα πάντα, ειδικά με μέτρο" είχε προγραμματιστεί για το περασμένο φθινόπωρο, αλλά είχε αναβληθεί μετά την επιβολή νέων περιορισμών.
*: Η Εθνική Επιτροπή Διεπαγγελματικών Οίνου με Ονομασία Προέλευσης και Γεωγραφική Ένδειξη (CNIV), η Εθνική Συνομοσπονδία Παραγωγών Οίνων και Αποσταγμάτων με Ελεγχόμενες Ονομασίες Προέλευσης (CNAOC), η Συνομοσπονδία Κρασιών IGP de France (Vin IGP),η Union des Maisons & Marques de Vin (UMVIN), οι συνεταιρισμένοι αμπελουργοί της Γαλλίας, οι ανεξάρτητοι αμπελουργοί της Γαλλίας, η εθνική διεπαγγελματική ένωση οίνων της Γαλλίας (ANIVIN) και η Vin & Société.