«Ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επί 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη».
Στην τελική ευθεία εισέρχεται το έργο κατασκευής του Ε65 που θα ενώσει τα Τρίκαλα με την Εγνατία μετά από δεκαπέντε χρόνια αβεβαιότητας τόνισε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην Ολομέλεια της Βουλής ενώ η σύμβαση υπερψηφίστηκε με ευρεία πλειοψηφία. Υπέρ ψήφισαν η Νέα Δημοκρατία, ο ΣΥΡΙΖΑ και το Κίνημα Αλλαγής, ενώ κατά ψήφισαν το ΚΚΕ, η Ελληνική Λύση και το ΜέΡΑ 25.
Η κύρωση της σύμβασης του σημαντικού αυτού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, «την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Ecofin», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0». Σε ό,τι αφορά γενικότερα τα έργα, ο Πρωθυπουργός είπε ότι αυτή την στιγμή είναι σε εξέλιξη Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ύψους 13 δισ. ευρώ.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε ότι υπήρξε δική του προσωπική παρέμβαση στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ για να ξεμπλοκάρει η χρηματοδότηση του οδικού άξονα που θα δώσει 1.000 θέσεις εργασίας τα επόμενα χρόνια. «Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην Επιτροπή Ανταγωνισμού της ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληρώσαμε τους όρους χρηματοδότησης . Έτσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επί 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη» σημείωσε.
Όπως είπε, το έργο εισέρχεται πλέον σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς ύστερα από δύο χρόνια συστηματικής δουλειάς, με αλλεπάλληλες επαφές και διαπραγματεύσεις με την ΕΕ, τελικά έλαβε το πολυπόθητο «πράσινο» φως και θα χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από το Ταμείο Ανάκαμψης και χωρίς να απαιτηθούν εθνικοί πόροι. Ο βόρειος οδικός άξονας του Ε-65 ξεκινά από τα Τρίκαλα και ενώνεται με την Εγνατία, έχει μήκος 70,5 χιλιομέτρων. Θα είναι ένας υπερσύγχρονος αυτοκινητόδρομος με διατομή δύο συν δύο λωρίδες και ΛΕΑ, η διάρκεια κατασκευής του εκτιμάται στα τρία χρόνια και είναι προϋπολογισμού 442 εκατ. ευρώ, ενώ έχουν προϋπολογιστεί και περίπου 38 εκατ. ευρώ επιπλέον για τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές εργασίες που μπορεί να προκύψουν.
Γιατί είναι σημαντικός ο Ε65
Μια ματιά στο χάρτη δείχνει πως αυτός ο σημαντικός δρόμος θα εξυπηρετεί ταχύτερα και ασφαλέστερα μεγάλες περιοχές της χώρας, τόνισε ο Πρωθυπουργός και στην συνέχεια απαρίθμησε τα οφέλη:
α) Η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι τον κόμβο της Εγνατίας Οδού σε σχέση με το οδικό δίκτυο πριν από τον Ε65 θα είναι συντομότερη κατά σχεδόν μιάμιση ώρα. Ενώ οι δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση θα παρέχουν μέγιστη ασφάλεια, αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και σε πολλά σημεία επικίνδυνη χάραξη.
β) Η νέα αρτηρία θα συνδέει επίσης το Βόλο με την Ηγουμενίτσα, δηλαδή τα δυο σημαντικότερα διαμετακομιστικά λιμάνια της Κεντρικής Ελλάδος και της Ηπείρου. Θα διευκολύνει έτσι τις μεταφορές και το εμπόριο στο οριζόντιο τόξο της χώρας.
γ) Θα ενώνει και καθέτως όλη τη δυτική Θεσσαλία με τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, ανοίγοντας σημαντικές τουριστικές προοπτικές τόπων όπως η Λίμνη Πλαστήρα, τα πανέμορφα ορεινά χωριά των Τρικάλων, τα Μετέωρα, η Πίνδος αλλά και τα αξιοθέατα της Δυτικής Μακεδονίας.
δ) Οφέλη προφανώς θα υπάρξουν και για τη γεωργική και κτηνοτροφική παραγωγή αλλά και για τη μεταποίηση, καθώς η μεταφορά προϊόντων θα γίνεται πολύ πιο εύκολα και πολύ πιο φτηνά.
ε) Τέλος, ο Ε65 είναι ένας “πράσινος δρόμος” που οδηγεί στο μέλλον και οδηγεί και τη Δυτική Μακεδονία στη Δίκαιη Μετάβαση, γιατί θα γεφυρώσει μέσω της Εγνατίας τα αστικά και διαμετακομιστικά κέντρα της χώρας με τη Δυτική Μακεδονία της απολιγνιτοποίησης.