Προφανώς κάποιοι αυτοδιοικητικοί κύκλοι βρήκαν ευκαιρία να αναπαράγουν τον παλιό πόλεμο χαρακωμάτων σε βάρος των Δασικών Υπηρεσιών, διεκδικώντας κρατικές αρμοδιότητες
Αφορμή για το σημερινό Δελτίο Τύπου αποτελούν τα «τηλεοπτικά και λοιπά απόνερα» που βλέπουμε να δημιουργούνται με αφορμή τις δασικές πυρκαγιές αλλά με αιτία τη σωστή για εμάς και όλο το Γεωτεχνικό κόσμο απόφαση του Πρωθυπουργού να μεταφέρει τις Δασικές Υπηρεσίες στο ΥΠΕΝ.
Προφανώς κάποιοι αυτοδιοικητικοί κύκλοι βρήκαν ευκαιρία να αναπαράγουν τον παλιό πόλεμο χαρακωμάτων σε βάρος των Δασικών Υπηρεσιών, διεκδικώντας κρατικές αρμοδιότητες, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι το υφιστάμενο σήμερα πλαίσιο συνεργασιών και αξιοποίησης των πόρων και των διαδικασιών για την οργάνωση της Δασοπροστασίας στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας είναι πλήρες.
Έτσι είδαμε σε εμφανίσεις τους σε τηλεοπτικά κανάλια να αναφέρονται σε «τοπικά προβλήματα συνεργασίας» και να αναφέρονται σε περιστατικά υπηρεσιακών τριβών, παλαιότερων ετών που σήμερα δεν έχουν καμιά σημασία και να καταλήγουν στην παλιά πρόταση τους για μεταφορά κρατικών αρμοδιοτήτων στους Ο.Τ.Α .
Οι Γεωτεχνικοί απαντούν σε κάθε κατεύθυνση ότι αυτή την ώρα είναι προτιμότερο οι εμπλεκόμενοι Φορείς (αυτοδιοικητικοί και λοιποί) να αφήσουν τις δηλώσεις και να εκτελέσουν τις αρμοδιότητες που ασκούν σήμερα και να αφήσουν τα υπόλοιπα για την «ώρα της κρίσης» που είναι βέβαιο ότι θα ακολουθήσει για όλους.
Το πλαίσιο που καθορίζει τις αρμοδιότητες στην πρόληψη και την καταστολή των πυρκαγιών είναι ξεκάθαρο και για το λόγο αυτό προτείνουμε να ανατρέξουν όλοι στις διατάξεις του Νόμου 4662/2020 (της σημερινής Κυβέρνησης) στον οποίο προβλέπονται τα κεντρικά και Περιφερειακά Όργανα λήψης αποφάσεων και οι διαδικασίες που ακολουθούνται για την οργάνωση του αντιπυρικού σχεδιασμού.
Επίσης υπενθυμίζουμε το Σχέδιο Δράσεων Πολιτικής Προστασίας για την αντιμετώπιση κινδύνων λόγω δασικών πυρκαγιών» (ΑΔΑ: ΩΞΧΦ465ΧΘ7-ΣΚΗ) και την 4η Έκδοση του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών με την κωδική ονομασία “ΙΟΛΑΟΣ”» (ΑΔΑ: ΩΠ8Α46ΜΤΛΒ-ΥΤΧ) σύμφωνα με τα οποία οργανώθηκε ο αντιπυρικός Σχεδιασμός και αξιολογήθηκε η κατάσταση σε επίπεδο έργων υποδομής (αντιπυρικών).
Σε αυτά τα όργανα συμμετείχαν και είχαν καίριο ρόλο οι αυτοδιοικητικοί κύκλοι που σήμερα «διαμαρτύρονται» και αυτό ελπίζουμε να μην είναι αντίδραση σκοπιμότητας, διότι τότε η υποτιθέμενη αντίδραση τους θα είναι πολύ κατώτερη των περιστάσεων που βιώνει με το χειρότερο τρόπο ο Ελληνικός λαός στα μέτωπα των δασικών πυρκαγιών.
Στην ίδια κατηγορία εντάσσουμε και κάποιους μεγαλόσχημους Υπουργούς που είναι γνωστοί για το αντιδασική – αντιπεριβαλλοντική τους εμμονή σε σχέση με τη θεσμική λειτουργία των Δασικών Υπηρεσιών και όχι μόνο. Σε αυτούς υπενθυμίζουμε ότι υπό τις παρούσες συνθήκες στα πλαίσια της Κυβερνητικής τους ιδιότητας, θα έπρεπε στοιχειωδώς να σεβαστούν τις αποφάσεις του Πρωθυπουργού και όχι να τις υπονομεύουν (εμμέσως πλην σαφώς, τυρβάζοντας περί άλλων… )
Η θέση του ΓΕΩΤ.Ε.Ε της Π.Ο.ΓΕ.Δ.Υ και της Π.Ε.Δ.Δ.Υ είναι δημόσια εκφρασμένη και έχει προέλθει μετά από ανοιχτές συζητήσεις και ημερίδες, στις οποίες αξιολογήθηκε η επιχειρησιακή κατάσταση στον Τομέα της Δασοπροστασίας. Οι Φορείς αυτοί θεωρούν επιβεβλημένη την απόφαση υπαγωγής της Δασικής Υπηρεσίας στο ΥΠΕΝ. Αυτό έχει επιτευχθεί μετά από πολλές επίπονες προσπάθειες και φωνές των ανθρώπων της, των πλέον ειδικών, αυτών που πασχίζουν για την ουσιαστική εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην πράξη.
Η Δασική Υπηρεσία αποτελεί το φυσικό Διαχειριστή των φυσικών χερσαίων οικοσυστημάτων και έπρεπε να επανέλθει στο φυσικό της χώρο στην πρώτη γραμμή οργάνωσης ενός σύγχρονου και αποτελεσματικό μηχανισμού Δασοπροστασίας, όπως απαιτεί η επιστήμη και η κοινωνία και όπως ακούραστα αγωνιζόμαστε στην ΠΟΓΕΔΥ και στα Πρωτοβάθμια Σωματεία μας.
Οι Γεωτεχνικοί - Δασολόγοι και όλο το Δασικό δυναμικό των λοιπών κλάδων κληθήκαμε να συμβάλουμε στην αναδιοργάνωση των Δασικών Υπηρεσιών και να συνδέσουμε τη Δασική Υπηρεσία με το φυσικό της αντικείμενο. Και αυτό θα πράξουμε δίνοντας περιεχόμενο στην Δασοπροστασία, στη Αειφορική Διαχείριση των Δασών, στην ορεινή υδρονομία, στη θηραματοπονια και στην ανάπτυξη της υπαίθρου.
Στον αγώνα αυτό για «Μεταρρυθμίσεις στη Διοίκηση και Τομές στη Νομοθεσία» δεν είμαστε μόνοι μας. Στα ίδια συμπεράσματα για τη αναδιοργάνωση των Δασικών Υπηρεσιών είχε καταλήξει η «πρωτοβουλία για τα Δάση», μια ομάδα 500 και πλέον Ειδικών Επιστημόνων που με επιστολές της στην πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της Χώρας έχει θέσει το θέμα καθώς και κυρίως η Ειδική Επιτροπή Προστασίας Περιβάλλοντος της Βουλής, η οποία μετά τις καταστρεπτικές πυρκαγιές του έτους 2007 στην Πελοπόννησο (σ.σ με πρόεδρο τον σημερινό Πρωθυπουργό), είχε καταλήξει σε επίσημο και σαφέστατο πόρισμα για την ανάγκη αναθεώρησης του Επιχειρησιακού Σχεδιασμού και των επιμέρους συντελεστών του συστήματος πυροπροστασίας (δηλαδή της πρόληψης και της καταστολής).
Σε όλους όσοι αντιδρούν με τις Κεντρικές Πολιτικές Αποφάσεις που λήφθηκαν (Αυτοδιοικητικοί και Κυβερνητικοί κύκλοι) υπενθυμίζουμε να σεβαστούν το συνταγματικό δικαίωμα των πολιτών για την προστασία των Δασών και την υποχρέωση της πολιτείας να οργανώσει τις κρατικές αρχές (Δασικές Υπηρεσίες) για την σύγχρονη και αποτελεσματική προστασία των Δασών και κυρίως να σεβαστούν την απόφαση του Πρωθυπουργού για το θέμα αυτό.