*Για 7η χρονιά συνεχίζεται το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού
*Στόχος μέσα στην επόμενη τριετία η κάλυψη παραγωγής με ελληνικό κριθάρι
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επεκτείνει το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού που ξεκίνησε το 2008 στην περιοχή της Θράκης, στους νομούς Έβρου, Ξάνθης και Ροδόπης προσελκύοντας ακόμα περισσότερους παραγωγούς βυνοποιήσιμου κριθαριού. Στόχος της εταιρίας είναι να καλύψει μέσα στην επόμενη τριετία εξ’ ολοκλήρου τις ανάγκες παραγωγής των προϊόντων της από ελληνικό κριθάρι. Για το σκοπό αυτό η Αθηναϊκή Ζυθοποιία διοργάνωσε εκδήλωση στην Κομοτηνή, για τους τοπικούς παραγωγούς και τους συνεργάτες της από τους νομούς Έβρου, Ξάνθης και Ροδόπης. Το παρών έδωσαν περισσότεροι από 160 τοπικοί παραγωγοί, οι οποίοι ενημερώθηκαν για τις δράσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας και τα οφέλη του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού.
Στην εκδήλωση απηύθυνε χαιρετισμό ο εκπρόσωπος του Υπουργού Μακεδονίας Θράκης, κ. Χρήστος Λαγούδης, ο οποίος τόνισε τη σημασία του προγράμματος για τις τοπικές κοινωνίες, αναφέροντας χαρακτηριστικά: «Η συνέχιση πρωτοβουλιών, όπως το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, που στηρίζουν τον Έλληνα αγρότη, στις δύσκολες συγκυρίες του σήμερα, αποτελούν ουσιαστική χείρα βοηθείας στις τοπικές κοινωνίες. Ταυτόχρονα, η ελληνική ύπαιθρος, η γη της Μακεδονίας και της Θράκης στέλνει το μήνυμα ότι είναι παρούσα, διότι διαθέτει αξιόλογη πρώτη ύλη που με τη σειρά της δημιουργεί ποιοτικά τελικά προϊόντα.».
Στην εκδήλωση παρευρέθησαν επίσης ο Προϊστάμενος Γενικής Δ/νσης Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας & Κτηνιατρικής, κύριος Γεώργιος Τσακίρης και η Διευθύντρια Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής Π.Ε. Ροδόπης, κυρία Αικατερίνη Χατζοπούλου.
Το 2013, ήταν μια εξαιρετικά παραγωγική χρονιά για το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, καθώς η εταιρία προμηθεύτηκε 38.100 τόνους ελληνικό κριθάρι από εγχώριους παραγωγούς για την παραγωγή της μπίρας Amstel, ΑΛΦΑ και ΒΙΟΣ 5. Επίσης, η εταιρία διπλασίασε τον αριθμό των παραγωγών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα και έτσι σήμερα συνεργάζεται με 2.100 εγχώριους παραγωγούς, αριθμός διπλάσιος από το 2012, μέσω 23 συνεταιρισμών και συνεργατών σε όλη την Ελλάδα.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας κ. Ζωούλλης Μηνά, δήλωσε σχετικά: «Όλοι εμείς στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία ανταποκρινόμενοι στη δέσμευσή μας για στήριξη της ελληνικής αγροτικής οικονομίας, είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για το Πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, το οποίο συνεχίζεται για 7η συνεχόμενη χρονιά. Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους 2.100 παραγωγούς μας από όλη την Ελλάδα για τους 38.100 τόνους ελληνικού κριθαριού, με τους οποίους μας προμήθευσαν τη χρονιά που πέρασε και να καλωσορίσουμε τους νέους συνεργάτες μας από την περιοχή της Θράκης. Όλοι μαζί θα κάνουμε το στόχο μας πραγματικότητα, να παράγουμε μπίρες εξ’ ολοκλήρου από υψηλής ποιότητας ελληνικό κριθάρι μέσα στην επόμενη τριετία».
Η εταιρία, επιλέγοντας για έβδομη συνεχόμενη χρονιά, να προμηθεύεται την πρώτη ύλη της από την ελληνική γη, μέσω του Προγράμματος Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού έχει προμηθευτεί συνολικά περίπου 108.600 τόνους υψηλής ποιότητας ελληνικού κριθαριού από εγχώριους παραγωγούς. Η αξία της ποσότητας αυτής ανέρχεται στα 22 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η προστιθέμενη αξία για την ελληνική κοινωνία ξεπερνάει τα 20 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, η βυνοποίηση του κριθαριού πραγματοποιείται στα δύο ιδιόκτητα βυνοποιεία της εταιρίας στη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα, τα οποία είναι τα μοναδικά βυνοποιεία που υπάρχουν στην Ελλάδα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρία μέσω του προγράμματος, διατηρεί πέντε (5) Πειραματικούς Αγρούς Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού, οι οποίοι έχουν δημιουργηθεί σε πέντε διαφορετικές περιοχές, επιλεγμένες βάσει των κλιματολογικών συνθηκών και του ενδιαφέροντος που εκδηλώνεται από Έλληνες αγρότες. Ταυτόχρονα, η εταιρία σε συνεργασία με ελληνικά ινστιτούτα, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Έλληνες επιστήμονες έχει αναπτύξει ελληνικές ποικιλίες κριθαριού προς όφελος της εθνικής έρευνας και τεχνογνωσίας, η καλλιέργεια των οποίων θα καταστήσει το ελληνικό κριθάρι περισσότερο ανταγωνιστικό και θα οδηγήσει στην περαιτέρω ενίσχυση της ελληνικής οικονομίας.
Σχετικά με την Αθηναϊκή Ζυθοποιία:
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία Α.Ε. είναι η μεγαλύτερη εταιρία παραγωγής και εμπορίας μπίρας στην Ελλάδα. Ιδρύθηκε το 1963 από μια ομάδα Ελλήνων επιχειρηματιών και σήμερα αποτελεί μέλος του Ομίλου Heineken N.V. Παράγει στην Ελλάδα τις μπίρες Amstel, Amstel Pils, Amstel Bock, Amstel Radler, Heineken, ΑΛΦΑ, Fischer, ΒΙΟΣ 5 και το φυσικό μεταλλικό νερό ΙΟΛΗ στα τέσσερα εργοστάσιά της σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λαμία. Παράλληλα, εισάγει γνωστές μάρκες όπως: Sol, Mc Farland, Erdinger, Duvel, Chimay και άλλες. Τέλος, με τη βοήθεια ενός εκτεταμένου δικτύου διανομής και πώλησης παράγει και διανέμει περισσότερα από 25 προϊόντα σε 20 χώρες στην Ευρώπη, την Ασία, την Αμερική και την Ωκεανία.
Παράλληλα με την επιχειρηματική της ανάπτυξη, η εταιρία επενδύει επί σειρά ετών στον εκσυγχρονισμό της παραγωγικής διαδικασίας, στην υιοθέτηση μιας ολοκληρωμένης περιβαλλοντικής πολιτικής, τη διαμόρφωση ενός ασφαλούς και δίκαιου εργασιακού περιβάλλοντος, την ενημέρωση των καταναλωτών για την υπεύθυνη κατανάλωση του αλκοόλ και την κοινωνική προσφορά, πάντα με την έμπρακτη συμβολή των εργαζομένων της, με διαφάνεια και λογοδοσία.
Στα εργοστάσια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας λειτουργεί βιολογικός καθαρισμός, ανακυκλώνεται περισσότερο από το 99% των απορριμμάτων ενώ, με βάση συγκεκριμένους δείκτες, γίνεται σταθερή πρόοδος σχετικά με τη μείωση των πόρων ενέργειας (ηλεκτρική, θερμική και νερό) και των ρύπων βάσης. Επιπλέον, από το 2008 επικοινωνεί το πρόγραμμα επαναχρησιμοποίησης των επιστρεφόμενων φιαλών, που αποτελεί μία συμπεριφορά ακόμα πιο φιλική προς το περιβάλλον και από την ανακύκλωση.
Στο πλαίσιο της σχέσης με την κοινωνία και τις τοπικές κοινότητες, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει να επιδείξει έντονη συνεισφορά. Παράλληλα, η συμμετοχή στα κοινωνικά, αθλητικά και πολιτιστικά δρώμενα αποτελεί σημαντικό άξονα της δραστηριότητας της εταιρίας. Ήταν Μέγας Χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 στην Αθήνα, ενώ από το 2005 χορηγεί την πιο δημοφιλή αθλητική διοργάνωση, το UEFA Champions League και στηρίζει το ελληνικό ποδόσφαιρο, χορηγώντας την Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου. Παράλληλα, μέσω της Heineken, προσφέρει τη δυνατότητα στους λάτρεις της καλής ξένης μουσικής να απολαμβάνουν μοναδικές μουσικές βραδιές, ενώ, μέσω της Amstel, υποστηρίζει την καλή ελληνική μουσική και πολλά ακόμα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας.