Η τράπεζα εφιστά την προσοχή διότι τις τελευταίες ώρες, σε πολλά email πελατών της ήρθε ένα μήνυμα το οποίο υποτίθεται ότι εστάλη από την τράπεζα.
Σε αυτό, αναφέρονταν τα εξής – έχουμε διατηρήσει στο ακέραιο όσα γράφηκαν εκεί:
“Αγαπητέ πελάτη
Ως κορυφαίο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα σε εθνικό επίπεδο, πρέπει να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των πελατών μας.
Έχουμε ενημερώσει το διαδικτυακό μας σύστημα ασφαλείας και την 19η Σεπτέμβριος του τρέχοντος έτους, όλες οι κάρτες απενεργοποιούνται προσωρινά για διαδικτυακές πληρωμές μέχρι να εγγραφείτε στα αναβαθμισμένα μέτρα ασφαλείας.
Για να το ενεργοποιήσετε, ακολουθήστε αυτά τα απλά βήματα».
Όπως είναι προφανές και από τα… ελληνικά που αναγράφονταν στο μήνυμα, πρόκειται για μια ακόμη προσπάθεια εξαπάτησης των χρηστών μέσω phishing προκειμένου οι επιτήδειοι να αποσπάσουν τους κωδικούς και εν συνεχεία να κλέψουν τα χρήματα από τους λογαριασμούς.
Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα ανάλογα παραδείγματα αφθονούν στην ελληνική αγορά και προσπάθειες εξαπάτησης καταθετών έχουν γίνει σε όλες σχεδόν τις ελληνικές τράπεζες ενώ έχει πληθύνει σημαντικά ο αριθμός των ανθρώπων οι οποίοι εξαπατήθηκαν, έδωσαν τους κωδικούς τους και, τελικά, άδειασαν οι λογαριασμοί τους.
Η απάτη έχει λάβει τέτοια έκταση που εξανάγκασε την Ελληνική Ένωση Τραπεζών να εκδώσει σχετική ανακοίνωση για να προειδοποιήσει το κοινό αναφορικά με τους κινδύνους που διατρέχει, απαντώντας σε ανάλογα μηνύματα.
Προσοχή στο Phishing
Η πρακτική του Phishing (ηλεκτρονικό ψάρεμα στοιχείων) χρησιμοποιεί τα emails ή sms ως μέσα για την υποκλοπή των προσωπικών δεδομένων του ατόμου. Τα μηνύματα αυτά περιέχουν παραπλανητικό περιεχόμενο και οι αποστολείς τους υποδύονται την ταυτότητα ενός νόμιμου οργανισμού/εταιρείας/Τράπεζας.
Στόχο έχουν να αποσπάσουν απόρρητα προσωπικά και οικονομικά δεδομένα όπως, όνομα χρήστη ηλεκτρονικής τραπεζικής, κωδικούς πρόσβασης, στοιχεία χρεωστικών/πιστωτικών καρτών κοκ.
Στη συνέχεια, τα δεδομένα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την πραγματοποίηση μη εξουσιοδοτημένων οικονομικών συναλλαγών με αποτέλεσμα την πρόκληση οικονομικής ζημίας.
Η πλειοψηφία των Phishing μηνυμάτων επικαλείται είτε κάποιο πρόβλημα στον λογαριασμό σας, είτε απαιτεί την επιβεβαίωσή σας για εκτέλεση συναλλαγής, (η οποία δεν έχει λάβει επίσημη εντολή από εσάς), είτε ενέργεια αναβάθμισης υπηρεσίας, είτε επιβεβαίωση προσωπικών δεδομένων.
Η ενημέρωση γίνεται ώστε να ξέρετε τι να περιμένετε και αν δείτε κάτι παρόμοιο να είστε υποψιασμένοι.
Το email που στέλνουν για να σας εξαπατήσουν
Αγαπητέ Πελάτη,
Σας ενημερώνουμε ότι ο λογαριασμός σας με αριθμό ************ και υπόλοιπο ****** EUR, δεν παρουσιάζει κίνηση τους τελευταίους 10 μήνες.
Με τη συμπλήρωση 12 μηνών, ο λογαριασμός θα χαρακτηριστεί ανενεργός και για δική σας ασφάλεια θα υπάρχουν περιορισμοί στις συναλλαγές από τρίτους. Σε περίπτωση που επιθυμείτε να παραμείνει ενεργός, Κάντε κλικ Εδώ.