Με χαμηλότερα προ-απαιτούμενα η εφοδιαστική αλυσίδα στον νόμο περί Στρατηγικών Επενδύσεων.
Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο - Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας
2ο Φόρουμ Καινοτομίας: Η Καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις
Νίκος Παπαθανάσης:
- Με χαμηλότερα προ-απαιτούμενα η εφοδιαστική αλυσίδα στον νόμο περί Στρατηγικών Επενδύσεων
- Η Ελλάδα, το 2022, όχι μόνο θα καλύψει το κενό του 2019, αλλά θα εξασφαλίσει και ένα +1,7% ανάπτυξη
Ιωάννης Ξιφαράς:
- Το «Θριάσιο Ι», το 2022, θα αποτελέσει project σε λειτουργία
- Τις επόμενες μέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα ο διαγωνισμός για το «Θριάσιο ΙΙ»
- Έχουν ωριμάσει έργα 4 δισ. ευρώ για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Στον έντονο ρυθμό ανάπτυξης της οικονομίας, αλλά και στο σχεδιασμό της κυβέρνησης για τους αναπτυξιακούς νόμους αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, κ. Νίκος Παπαθανάσης, μιλώντας σήμερα, στο 2ο Φόρουμ Καινοτομίας, με τίτλο «Η Καινοτομία οδηγεί τις εξελίξεις», που πραγματοποιήθηκε σε υβριδική μορφή, στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος» και συνδιοργανώθηκε από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και την Πρεσβεία της Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας της Γερμανίας στην Αθήνα.
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, επισήμανε ότι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για το «Θριάσιο Ι» και το «Θριάσιο ΙΙ» όπως και για την πλήρη αναβάθμιση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, προχωρούν ταχύτατα.
Ειδικότερα, ο χαιρετίζοντας το τρίτο πάνελ του φόρουμ για τα Logistics με τίτλο «Στον Δρόμο της Αυτοματοποίησης και της Τεχνητής Νοημοσύνης», επισήμανε ότι στην Ελλάδα, καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, δεν καταγράφηκαν ελλείψεις προϊόντων, λόγω του άμεσου συντονισμού όλων των συμμετεχόντων στον κλάδο των μεταφορών και των logistics. «Ακολουθήσαμε ένα πρόγραμμα που δεν οδήγησε σε άδεια ράφια, εξασφαλίζοντας την υποδειγματική λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας», ανέφερε, ενώ σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του στάθηκε στον νόμο περί στρατηγικών επενδύσεων, σημειώνοντας ότι «προβλέπει ιδιαίτερη μέριμνα για την εφοδιαστική αλυσίδα, με χαμηλότερα ύψη προ-απαιτούμενων για τη συμπερίληψη του κλάδου στις διατάξεις του ισχύοντος πλαισίου και την εξασφάλιση ενισχύσεων. Οι παρεμβάσεις μας συνδυάζουν και τα επιχειρηματικά πάρκα, προβλέποντας με τον τρόπο αυτό κεφαλαιακή στήριξη και από το Ταμείο Ανάκαμψης», πρόσθεσε.
Σε ό,τι αφορά την αδειοδοτική διαδικασία, ο κ. Ν. Παπαθανάσης ανέφερε ότι «σεβόμενοι τους περιβαλλοντικούς όρους, κινούμαστε γρήγορα, καθότι δεν θα υπάρξει δεύτερη ευκαιρία. Τα 77 δισ. ευρώ που μας προσφέρουν τα διαρθρωτικά ταμεία και η προβλεπόμενη μόχλευση των 40 δισ. ευρώ σε ιδιωτικούς πόρους εξασφαλίζουν κεφαλαιακή επάρκεια, ώστε η Ελλάδα να μην χάσει το «τρένο» της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης», τόνισε.
Ο Αναπληρωτής Υπουργός αναφέρθηκε και στα καθεστώτα του Αναπτυξιακού Νόμου, υπογραμμίζοντας ότι σε πολλά από αυτά μπορεί να ενταχθεί κι η εφοδιαστική αλυσίδα, ενώ σχολιάζοντας την πορεία της οικονομίας σημείωσε ότι «οι προβλέψεις της κυβέρνησης για την εξέλιξη του ΑΕΠ κατά το 2022, αν και συντηρητικές, δείχνουν ότι η Ελλάδα, όχι μόνο θα καλύψει το κενό του 2019, αλλά θα εξασφαλίσει και ένα +1,7% ανάπτυξη, αποτελώντας ίσως τη μοναδική χώρα στην ΕΕ με ανάλογες επιδόσεις».
Από την πλευρά του ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς η ελληνική κυβέρνηση έθεσε ψηλά στις προτεραιότητές της την ενίσχυση των Logistics, ώστε η Ελλάδα να αποτελέσει ένα διεθνές διακομιστικό κέντρο στην ΝΑ Μεσόγειο και ο κλάδος να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης των εμπορικών δραστηριοτήτων της χώρας.
Αναφερόμενος ειδικότερα στο «Θριάσιο Ι», υπογράμμισε ότι «καταφέραμε να ολοκληρώσουμε τις διαδικασίες παραχώρησης, ήδη δόθηκε η σχετική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού και τις επόμενες μέρες το σχέδιο της σύμβασης θα υποβληθεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Το 2022 το «Θριάσιο Ι» θα αποτελέσει ένα project σε λειτουργία» ανάφερε χαρακτηριστικά, ενώ για το «Θριάσιο ΙΙ» τόνισε ότι τις επόμενες μέρες θα δοθεί στη δημοσιότητα ο σχετικός διαγωνισμός.
Σε ό,τι αφορά το σιδηροδρομικό δίκτυο, ανέφερε ότι ήδη έχουν ωριμάσει έργα 4 δισ. ευρώ για την ανάπτυξή του, με τη χρήση νέων διαγωνιστικών μεθόδων, όπως ο ανταγωνιστικός διάλογος. «Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ, υλοποιούν ένα πρόγραμμα αξίας 3,5 δισ. ευρώ και παράλληλα υποστηρίζει έργο ΣΔΙΤ για τη λειτουργία και την αναβάθμιση του υφιστάμενου δικτύου», πρόσθεσε.
Τέλος, ο κ. Ξιφαράς αναφέρθηκε και στη σιδηροδρομική αγορά και τη λειτουργία της, δίνοντας έμφαση στην αξιοποίηση των άγονων γραμμών, όπως και στις σχεδιαζόμενες επενδύσεις για την ένταξη στο δίκτυο νέων σύγχρονων τρένων.
Αμέσως μετά, μιλώντας στο πλαίσιο του πάνελ, με συντονιστή τον δημοσιογράφο του metaforespress.gr, Φώτη Φωτεινό, o κ. Yannick Beyer, Regional Manager της DFS Aviation Services GmbH, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «η αεροπορική βιομηχανία καλείται σήμερα να προετοιμαστεί για ένα ψηφιοποιημένο και σύγχρονο μέλλον. Κάτι ανάλογο ισχύει και για τον τομέα του Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, ο οποίος συμμετέχει ενεργά στη συνολική αλυσίδα εφοδιασμού. Τα πιο επιτακτικά έργα προς υλοποίηση αφορούν στην ασφαλή ενσωμάτωση των drones, στη μείωση του συνολικού κόστους και στην αύξηση της χωρητικότητας και των επιπέδων απόδοσης. Η Ελλάδα επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις παραμέτρους αυτές λόγω της σημασίας που έχει για την οικονομία της η τουριστική βιομηχανία. Τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με την ανάγκη που υπάρχει για πιο πράσινες και βιώσιμες λειτουργίες, αφορούν ζητήματα στα οποία η DFS Aviation Services αντιμετωπίζει και διαχειρίζεται από κοινού με τους διεθνείς εταίρους της».
Ο κ. Καλλίνικος Καλλίνικος, Γενικός Διευθυντής της Goldair Cargo ΑΕ, ανέφερε από την πλευρά του ότι «ο όμιλος εταιρειών Goldair, ακολουθώντας τις εμβληματικές αξίες του ιδρυτή του, Δημήτρη Γκολέμη, «Προοδευτική σκέψη, Καινοτόμος Δράση, Σκληρή Δουλειά» καθιερώθηκε σαν τον πρώτο όμιλο ιδιωτικών συμφερόντων, ο οποίος οργάνωσε και προσέφερε στους πελάτες του νέες και καινοτόμες υπηρεσίες στους τομείς, logistics, επίγεια εξυπηρέτηση, τουρισμό, ανατρέποντας χρόνια κατεστημένα. Σήμερα ο όμιλος έχει περάσει στη δεύτερη φάση οργάνωσης, αυτή της ψηφιοποίησης, ώστε οι πελάτες του να μπορούν να λαμβάνουν υπηρεσίες τεχνολογικά προηγμένες, αυτοματοποιημένες, διαδραστικές, ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής και με γνώμονα τη συνεχή ανάπτυξη και την προστασία του περιβάλλοντος».
Ο κ. Δημήτρης Σιαπάτης, Logistic Systems Director, Jungheinrich Hellas, σημείωσε ότι «η παγκόσμια οικονομία μετασχηματίζεται, με τα logistics να έχουν κομβικό ρόλο, ο οποίος ενισχύθηκε από την πανδημία. Οδηγηθήκαμε σε έναν αναγκαστικό μετασχηματισμό προς εξυπηρέτηση της αγοράς, με βάση τον αυτοματισμό, ώστε να υπάρξουν υψηλές αποδόσεις. Επίσης, η πανδημία μας υποχρέωσε να εργαστούμε από απόσταση και η τεχνολογία έδωσε αυτή τη δυνατότητα εξασφαλίζοντας και πάλι υψηλές επιδόσεις».
Σημειώνεται ότι στο πλαίσιο του τρίτου πάνελ συμμετείχαν δύο εκπρόσωποι start-up εταιρειών και, ειδικότερα:
- Ο Δρ. Σωτήρης Μπαντάς, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της Centaur, ο οποίος ανέφερε: «Η ομάδα της Centaur είναι υπερήφανη που καινοτομεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην υπηρεσία της αειφορίας της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να μειώσουμε τις δραματικές απώλειες της τάξης των 1.2 δις τόνων τροφίμων και αγαθών ετησίως και να περιορίσουμε το αποτύπωμα άνθρακα, πρέπει να στραφούμε σε τεχνολογίες ανάλυσης δεδομένων και ψηφιακών διδύμων».
- Η κα Γεωργία Παναγοπούλου, Digital Strategy Consultant της SMARTGRID, η οποία ανέφερε: «Το Logistics Module της PaaS πλατφόρμας του BSIHUB Cluster, έχει σχεδιαστεί να είναι ένα Smart Contract και Blockchain σύνολο υπηρεσιών, που επιτρέπει την αυτοματοποίηση στην έγκριση εγγράφων και την εξασφάλιση διαφάνεια στις συναλλαγές, για την εξάλειψη κάθε δυσπιστίας και των εμποδίων στη ροή πληροφοριών, της αντικατάστασης του χαρτιού (π.χ. ψηφιοποίηση των Letters of Credits, L/C) και την παροχή ασφαλών πληρωμών. Το BSIHUB προσφέρει τη δυνατότητα συνεργασίας με 3rd party πλατφόρμες μέσω ETL tool, το οποίο αντιστοιχίζει τις δομές δεδομένων του BSIHUB σε δομές δεδομένων των συστημάτων του τελικού χρήστη και σε πλατφόρμες για cargo transportation και tracking systems, που χρησιμοποιούν οι πελάτες για να δουν την κατάσταση και τη θέση των αποστολών τους. Κάθε κύκλος διαδικασίας και ενέργειες, οι οποίες γίνονται σε πραγματικό χρόνο, καταγράφονται επίσης στο blockchain και στο αντίστοιχο Smart Contract.