Για έκτη συνεχή χρονιά,η Κίνα ήταν ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας το 2021.
Μια νέα εμπορευματική σιδηροδρομική σύνδεση μήκους περίπου 12.300 km μεταξύ του γερμανικού Mannheim και του Qingdao της Κίνας ξεκίνησε για να συνδέσει περαιτέρω τις δύο χώρες μεταξύ τους.
Το πρώτο τρένο της γραμμής ξεκίνησε από το Qingdao την περασμένη Παρασκευή. Σύμφωνα με την εταιρεία China Ocean Shipping Company (COSCO), το τρένο ήταν φορτωμένο με 100 τυπικά εμπορευματοκιβώτια και έχει προγραμματιστεί να φτάσει στη γερμανική πόλη μετά από ταξίδι 22 ημερών.
Το τρένο μεταφέρει πρώτες χημικές ύλες, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, είδη καθημερινής ανάγκης και άλλα αγαθά αξίας περίπου 2,5 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Φεύγει από την Κίνα μέσω του λιμανιού Alataw Pass στην αυτόνομη περιοχή Xinjiang Uygur της βορειοδυτικής Κίνας, σύμφωνα με την Shandong Hi-Speed Group Corporation (SHSC).
Η θυγατρική της Deutsche Bahn DB Cargo ίδρυσε μια νέα εταιρεία DB Cargo Transasia στη Σαγκάη στα τέλη του 2021 για να ενισχύσει τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές μεταξύ Κίνας και Ευρώπης, συνδέοντας 18 ευρωπαϊκές χώρες, σύμφωνα με τη γερμανική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία.
«Οι φιλικές προς το κλίμα και αξιόπιστες σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού», σημείωσε η Deutsche Bahn. «Η ζήτηση ανθεί στον Νέο Δρόμο του Μεταξιού, τη σιδηροδρομική διαδρομή που συνδέει την Ευρώπη με την Κίνα».
Το 2020, η DB Cargo μετέφερε περίπου 200.000 εμπορευματοκιβώτια μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Μέχρι το 2025, η Deutsche Bahn στόχευε να υπερδιπλασιάσει την ετήσια χωρητικότητα σε 500.000 εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis), τα συνολικά έσοδα από το εξωτερικό εμπόριο μεταξύ Γερμανίας και Κίνας αυξήθηκαν κατά 15,1 τοις εκατό από έτος σε έτος σε 245,4 δισεκατομμύρια ευρώ (278,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) το 2021.
Για έκτη συνεχή χρονιά, η Κίνα ήταν ο σημαντικότερος εμπορικός εταίρος της Γερμανίας το 2021.