Αγγ.Κωτσιόπουλος: είναι μικρό το κόστος του ασφάλιστρου για έναν παραγωγό

Στο πάνελ με θέμα «από τον παραδοσιακό αγρότη στο σύγχρονο παραγωγό επιχειρηματία» μίλησε ο γενικός διευθυντής του Οργανισμού Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων (ΟΑΕΠ) Άγγελος Κωτσιόπουλος ο οποίος τόνισε ότι είναι μικρό το κόστος του ασφάλιστρου για έναν παραγωγό και ανέρχεται στο ποσό των 400 ευρώ χωρίς καμία άλλη επιβάρυνση.

Αν βγει ζημιά τον πρώτο χρόνο παίρνει το 30% του ασφαλίστρου και σταδιακά μπορεί να φτάσει στο 80% της αξίας του εμπορεύματος.

Ο δρ. Ροίκος Θανόπουλος προϊστάμενος του τμήματος γεωργικών εκμεταλλεύσεων του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών αναφέρθηκε στις δυνατότητες αξιοποίησης ποικιλιών προϊόντων που δίνουν αξία στις τοπικές κοινωνίες, όπως είναι η φάβα Σαντορίνης, φασόλια Πρεσπών και Καστοριάς.

«Σε ένα περιβάλλον παγκοσμιοποίησης και ομογενοποίησης ή θα συναγωνιστείς με μεγάλες γεωργικές εκμεταλλεύσεις που θα παράγουν ποσότητες σε χαμηλό κόστος ή θα επιδιώξεις τη διαφοροποίηση και την ποιότητα.

Η Ελλάδα με το μικρό αγροτικό κλήρο έχει μια σημαντική πηγή διαφοροποίησης: το μεγάλο πλούτο τοπικών ποικιλιών σιτηρών, οσπρίων, αμπέλου, αρκετών οπωροφόρων. Ένας πλούτος που την τελευταία δεκαετία αποδεικνύει το δυναμικό του αν σκεφτούμε τα εξαιρετικά ελαιόλαδα, τη φάβα Σαντορίνης, τους οίνους από ελληνικές ποικιλίες (ξυνόμαυρο, ασύρτικο), τα φασόλια Πρεσπών και Καστοριάς και πολλά άλλα».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Επαγγελματιών Γεωτεχνικών και Επιχειρήσεων Πρασίνου Μιχάλης Στογιάννος αναφέρθηκε στην ανθοκομία και στο πράσινο που μπορεί να αποτελέσει επιπλέον εισόδημα για τους αγρότες, πέρα από τις γεωργικές εκμεταλλεύσεις.

Πάντως, σε κάθε περίπτωση τόνισε ότι ο αγρότης πρέπει να βλέπει το που θα πουλήσει και μετά το τι θα παράγει…

Στην ανάγκη επέκτασης των καινοτόμων δράσεων αναφέρθηκε ο ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος και στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Παιδείας Παναγιώτης Χατζηνικολάου.

Μάλιστα επεσήμανε ότι οι επιχειρήσεις που καινοτομούν και έχουν κάνει επενδύσεις ύψους 4.000.000 ευρώ, έχουν δημιουργήσει προστιθέμενη αξία ύψους 140.000.000 ευρώ.

Επιπλέον διαπίστωσε πως οι καινοτόμες επιχειρήσεις αντέχουν στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε στην Ελλάδα.

Οι εξαγωγές, οι εμπορικές συμφωνίες και τα κανάλια διανομής ήταν το θέμα του τελευταίου πάνελ του φόρουμ.
Από την πλευρά του το μέλος του ΔΣ του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επικεφαλής του προγράμματος «Ελληνικό Πρωινό» Γιώργος Πίττας ανέφερε ότι οι τοπικές κοινωνίες και ξενοδόχοι πρέπει να αναδείξουν στους ξένους τα τοπικά προϊόντα.

Έφερε για παράδειγμα αρτοσκευάσματα, μέλια, γιαούρτια, πίτες και άλλα τοπικά προϊόντα. «Θεωρούμε ότι οι ξένοι πρέπει να γνωρίσουν το γαστρονομικό μας πολιτισμό και μέσα από τη γεύση τα τοπικά ήθη και έθιμα» ανέφερε.

Για παράδειγμα έφερε μενού με …τραχανά που είναι αγαπητός σε ξένους τουρίστες σε ξενοδοχεία της ηπειρωτικής Ελλάδας, ενώ είπε πως αποκλείστηκε από το πρόγραμμα ξενοδοχείο στα Καλάβρυτα που δεν συμπεριέλαβε στο πρωινό …σταφίδες που ήταν επί εκατοντάδες χρόνια το προϊόν εξαγωγής μέσω του οδοντωτού σιδηροδρόμου.

Όπως είπε, ήδη έχουν αναπτυχθεί 15 τοπικά σύμφωνα για πρότυπα πρωινού σε ισάριθμες περιοχές της Ελλάδας.
Σε αυτά τα πρότυπα πρωινού με τοπικά εδέσματα έχουν ενταχθεί συνολικά 250 ξενοδοχεία ενώ σταδιακά εντάσσονται και παραγωγοί.

Σε καινοτόμες δράσεις αναφέρθηκε και ο εκτελεστικός διευθυντής του DKG GROUP Χρήστος Κατσάνος φέρνοντας ως παράδειγμα τα ντοματίνια και το τσάι του βουνού που είναι μόδα και προωθούνται σε ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Στο ίδιο πάνελ μίλησε και ο εξαγωγέας αγροτικών προϊόντων στη Ρωσία Βαλέριος Σοκολίδης, ο οποίος εισάγει σε ρωσική αλυσίδα σούπερ μάρκετ ελληνικό ελαιόλαδο.

Μάλιστα, όπως είπε, οι Ρώσοι δεν αγοράζουν λάδι από κάποιο «brand name» αλλά ποικιλία, την «κορωνέικη».
Κάλεσε δε άλλους παραγωγούς αγροτικών προϊόντων να απευθυνθούν σε μία από τις οκτώ μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη Ρωσία.