Βροχή οι καταγγελίες στο agrocapital.gr.
Καταγγελίες των αγροτών για το diesel καθώς βλέπουν ότι δεν μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους.
«Και το πληρώνουμε 2 ευρώ και μετά πληρώνουμε ζημιές χιλιάδων ευρώ στα οχήματα» λένε οι αγρότες που περιγράφουν μια κατάσταση δραματική:
«Πολλοί αγρότες γεμίζουν με 5λιτρα μπιτόνια τα τρακτέρ και αυτό δεν φτάνει και μένουν στα χωράφια ακινητοποιημένα τα οχήματά τους. Δεν θα βγει έτσι η χρονιά» διαμαρτύρονται οι παραγωγοί.
Το πετρέλαιο κίνησης -το γνωστό σε όλους diesel- είναι ενδεχομένως ο πιο… ευάλωτος κρίκος, καθώς η νόθευσή του θεωρείται από τους… ειδικούς πολύ πιο εύκολη από εκείνη της βενζίνης.
Κι αυτό γιατί η πρόσμιξή του με το κατά πολύ φθηνότερο πετρέλαιο θέρμανσης είναι από μόνη της αρκετή ώστε να εξασφαλίσει πρόσθετο κέρδος στην τσέπη ενός πρατηριούχου.
Με δεδομένο ότι ο πετρέλαιο θέρμανσης περιέχει υψηλότερη περιεκτικότητα σε θείο και άλλα πρόσθετα συστατικά, όπως η παραφίνη, που του επιτρέπουν να είναι πιο εύφλεκτο και περισσότερο «ανθεκτικό» στις χαμηλότερες θερμοκρασίες, ένας εύκολος τρόπος να εντοπίσουμε την παρουσία του στη δεξαμενή του καυσίμου είναι η οσμή που αναδύει .
Η διαφορά στην απόδοση ή ακόμα και στην κατανάλωση του κινητήρα θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σημάδι ότι η ποιότητα του καυσίμου δεν είναι ενδεδειγμένη. Αντιστοίχως, και αλλαγή στην ποσότητα ή το χρώμα των καυσαερίων ίσως αποτελέσει ένδειξη χαμηλής ποιότητας ή νοθευμένου καυσίμου.
Όλοι οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες είναι τεχνολογίας common rail, με σύστημα ψεκασμού υψηλής πίεσης. Και το σύστημα ψεκασμού, από την αντλία καυσίμου υψηλής πίεσης έως τα μπεκ ταλαιπωρούνται και φθείρονται πρόωρα λόγω της μειωμένης λιπαντικής ικανότητας του νοθευμένου πετρελαίου.
Το σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων (EGR) που είναι σχεδιασμένο για να κρατά τους ρύπους χαμηλά, στην περίπτωση νοθευμένου καυσίμου επιβαρύνει την εισαγωγή του κινητήρα με αυξημένη εναπόθεση καταλοίπων καύσης, ενώ το ίδιο φυσικά παρατηρείται και στο φίλτρο παρακράτησης σωματιδίων (DPF) που διαθέτουν όλα τα σύγχρονα πετρελαιοκίνητα τεχνολογίας Euro5 και μετά.
Τέλος, καθώς ένα ποσοστό καυσίμων περνάει και στα λάδια του κινητήρα, η διάρκεια ζωής της τουρμπίνας μειώνεται αισθητά λόγω της μειωμένης λίπανσής της.
Έτσι, τα νοθευμένα καύσιμα δεν επιβαρύνουν μόνο την απόδοση του κινητήρα στην καθημερινή χρήση και τους ρύπους, αλλά και τη μακροζωία του, με ιδιαίτερα δυσανάλογο κόστος για τον ιδιοκτήτη.